Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Er det muligt at få et et media center (ikke "computer", men fin box ved tv'et), som indeholder følgende:

- DVB-C
- Harddisk optager
- bluray, ville være prikken over i'et..
- andre nyttige ting, der ikke er nævnt?

Hvis det er alle ud over bluray, så hvad foretrækker i at produkt?

edit: http://www.electrola.dk/shop/yousee-kab ... c-9c1.html så lige denne... skal så ikke lige være i det prisleje.

'Pioneer PDP LX5090H' har ikke DVB-C, så hvis jeg købte et Media Center med det + harddisk optager og netværk, skal den så stå lige ved TV'et, for at DVB-C virker, eller kan den godt stå i et andet rum og bruge netværket (nej vel? skal vel stå lige ved)?
Af Nick_S
Jeg har fra pålidelige kilder at der kommer harddiskoptagere med DVB-T/C Mpeg4 + BluRay til foråret.
Af Gnomic
okay, dvs. det ikke er der endnu - Hvis man får en harddisk optager med dvb-c i. Skal den så stå ved siden af ens tv, eller kan den godt være langt væk, over netkabel?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har ikke hørt om nogen afspillere der bruger netværksforbindelse til optagelserne. Du kan ikke afvikle Blu-Ray via DLNA, hvilket vel er hvad du har i tankerne? Det vil næsten med garanti være en HDMI-forbindelse du skal bruge.
Af Gnomic
@yakken - Fandt følgende i 'Pioneer PDP LX5090H''s manual:

Understøttede filformater Følgende afsnit viser understøttede filformater, som kan afspilles eller vises på fladskærms-tv’et. Disse formater gælder for
netværkskilder. De fleste gælder også for USB-kilder:

• MPEG-4 Part2 (SP/ASP): SP@L3, ASP@L5
• MPEG-4 Part10 (H.264/AVC): Main Profile 3.0, High Profile 4.1
• MPEG-4 AAC: Prøvefrekvens; 16 kHz, 32 kHz, 44,1 kHz eller 48 kHz
• HE-AAC: Prøvefrekvens; 16 kHz, 32 kHz, 44,1 kHz eller 48 kHz

Håber det funker? Håbede på at jeg kunne undgå HDMI, og så jeg fik mig et media center(mindre box, ikke en stor pc) der kunne have bluray (hd materiale?)/dvd film liggende. Vil gerne have så lidt udstyr som muligt. I det at der vist ikke er et media center, som har pvr (optag,afspil osv..) dvb-c og bluray.

http://yousee.dk/element.php?dogtag=ktv_priv_tv_eksi_hd - skulle også gerne have deres HD kanaler på et tidspunkt. Her snakker de om en HD-box, er det noget jeg også skal have? det begyder squ at blive lidt svært det her.. hvis "ja", må løsningen måske være:

Yousee løsning: HD-box med pvr og dvb-c. Så må jeg så købe bluray ved siden af?

hvis "nej" til hd-box, så må det vel blive et media center med: dvb-c og pvr, samt en bluray afspiller ved siden af.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det jeg mener er, at harddiskoptageren skal være forbundet med dit antennesignal. Den kan ikke optage via LAN.