Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af alfiedk
Min tv har kun DVB-T tuner og vores antenneforening er lige begyndt at sende alle kanaler ud i DVB-C digitalt,
Kan man sætte et CA kort i som har C tuner? og gerne i mpeg4 os ? eller er der ikke andre udveje end en boks af en eller anden art.
Af JLA_DK
Du kan ikke modtage DVB-C signaler med en DVB-T tuner. Så du skal have fat i en ekstern boks.
Af alfiedk
Crap..

kender du til nogle bokse der kan styres med viera link ?
Af JLA_DK
Nej desværre, har ikke selv kabeltv så er ikke så meget inde i det...
Men normalt så tror jeg man køber sådan en boks gennem sin leverandør af kabeltv, eller antenneforeningen i dit tilælde.
Af alfiedk
ja de får os en boks om kort tid. men den koster 1500kr og virker ikke med viera link.. :(
og vores signal er ukodet, så det må da kunne lade sig gøre at finde en boks et sted med viera link support
Af alfiedk
er der slet ingen her inde der ved hvor man køber en dvb-c settop boks har i dk ? eller tyskland.??
Af dlanod
Der er stb'er til dvb-s som også kan købes i dvb-c version. Nogen er endda kombinations-recievere med flere typer dvb-tunere. De er nok nemmest at finde på tyske sider. Vil du have noget med mpeg4 koster det jo stadig, som eksempel kan jeg nævne Dreambox DM800C-PVR/HD (da jeg har selv dvb-s versionen). God jagt.