Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Schrum
Så skete det, jeg fik mit 42"PX80, tak for hjælpen, i er geniale ;)

Men har lige brug for hjælp igen :D

Har indstillet TV'et efter anmeldelsens kalibrering, men når man ser digital tv (DR1 f.eks.) så er billedet utrolig mat og uskarp, men hvis jeg slår over på det analoge er det sprødt og flot, hvad er der los?

Tak på forhånd! :)
Brugeravatar
Af radiomand
Hej Schrum

Husk når du "kalibrer" juster lys/kontrast/farve skal dette gøres på alle indgange AV1/AV2/HDMI1/HDMI2/HDMI3/Analog tuner/DVB-T tuner osv.
Af Schrum
Okay tak!!

Dog synes jeg billedet er lidt usløret og for mørkt, så tror jeg sætter det op efter egen mening :D
Brugeravatar
Af kthomsen
Schrum skrev:Okay tak!!

Dog synes jeg billedet er lidt usløret og for mørkt, så tror jeg sætter det op efter egen mening :D
Prøv at beholde de indstillinger bare 1 uge. Du vil vænne dig til det og indse at det er mega meget bedre med et korrekt billede i forhold til for meget kontrast, farve osv.
Af Schrum
kthomsen skrev:
Schrum skrev:Okay tak!!

Prøv at beholde de indstillinger bare 1 uge. Du vil vænne dig til det og indse at det er mega meget bedre med et korrekt billede i forhold til for meget kontrast, farve osv.
Okay, vil jeg da gøre! ;)