Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MissM
Hej

Nogen som ved om der kommer flere gratis digitale tv kanaler end dem der er nu?
Hvis ja, hvilke?
Brugeravatar
Af Andromedia
På satelit er der flere hundrede gratis digitale kanaler. Ja, måske endda tusind.

På DTT kommer det lidt an på dine modtager forhold.
Af Gosser
Må jeg lige hijacke tråden, og spørge hvilke gratis der findes nu, som den "almindelige bruger" kan tage?

Vi er bare med i noget antenneforening.
Af MissM
Hijack du bare :)

Så vidt jeg har forstået (ifølge DRs hjemmeside)
Er DR1, DR2, og TV2 inkl TV2s regionale stationer gratis.
Hvis man bor i den sydlige del af landet kan man derudover modtage 23 tyske gratis kanaler.
Hvis man bor i østdanmark kan man modtage 8 svenske gratis kanaler.

Og tak for svaret Andromedia :) men har kabel tv :((

Men er der nogen som ved om der senere kommer flere digitale kanaler end dem som er gratis for alle?
Af NoNameDesigndk
hmm jeg bor i det sydlige Danmark, og jeg kan kun modtage 15-16 tyske kanaler.. en stor del af dem er de samme, bare forskellige regioner tror jeg nok ;)

Der skulle gerne komme flere i slutningen af 2009, men så bliver de vist sendt ud i MPEG-4 format, og så skal du højst sandsynligt have en ekstern tuner på for at kunne modtage noget.. (så vidt jeg har forstået)
Af MissM
Okay, tak for svaret :)

Har tv med indbygget mpeg4 så det sku ikk blive noget problem...
Af zimling
Hey

Er der nogle der ved hvor mange kanaler (og evt hvilke), der ligger på c-nettet? Altså dem der hentes via kabel tv :)

Der ligger som sagt voldsomt mange via sattelit, men findes der lige så mange på kabel nettet...

Selvfølgelig udover DR1,DR2,TV2 og DR update..
Af NoNameDesigndk
der ligger det du køber ved din udbyder.. (yousee eller stofa)