Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle.

Så kom vores nye Panasonic 50TV30 :-)

Nu skal jeg så igang med at forberede den bedste løsning til digitalt TV. Vi har den store YouSee pakke og så vidt jeg forstår på YouSee så sendes deres kabel TV nu ud digitalt. Så selve modtagelse burde ikke være noget problem.

Men vi har et andet problem: Antennestikket sidder i det forkerte rum og YouSee tager mlm. 1000-1500 kr for at flytte det og/eller sætte et ekstra op.

Overvejer nu muligheden for hvad der bedst kan betale sig: At købe et (langt!) hi-end antenne kabel og selv føre det den lange vej hen til TV'et, eller få YouSee forbi og installere et lige ved siden af TV'et...

Eller noget helt tredje:

Er der nogen som har erfaring med selv at pille sådan et YouSee antenne stik ned fra væggen og sætte det op igen? Eller skal der stor ekspertise til for at man undgår at ødelægge skidtet (og ende med en endnu større ekstra regning) ?

Håber på gode råd, fra Danmarks bedste forum :-)

VH
Anders
Af BrianH
Bor du i hus? Så du har adgang til kablet inden det kommer ind i huset?

Det er let nok at sætte en slutdåse op til antennekablet i et andet rum (lad endelig den anden sidde, du får sikkert brug for den en dag), problemet er om du har adgang til kablet, så du kan føre det hen til dåsen.

Hos mig kommer kablet ind på loftet, hvorfra det går ind i en antenneforstærker, der har en udgang til hvert rum med hver sin slutdåse.
Af andersbm
Mange tak for svar BrianH.

Bor i fler-etagers hus (delt op i 4 lejligheder). Der er en antenneforstærker i kælderen, hvorfra der er udgange til hver lejlighed med hver sin slutdåse. Problemet er dog, at jeg ikke tror at der er flere udgange på antenneforstærkeren.

Kan man føre antennekabel fra slutdåsen ind i en ny antenneforstærker og dermed få flere slutdåser på samme etage?

VH
Anders
Af BrianH
Der ingen problemer i at sætte en forstærker op ved slutdåsen med flere udgange, men jeg er ikke sikker på om disse så kan afsluttes med endnu en slutdåse. Umiddelbart tror jeg det ikke da den første slutdåse opsplitter signalet i tv og radio, så der sker et eller andet allerede her.

Men du kan altid sætte en forstærker op og sende et kabel direkte til et tv i hvert rum.

Jeg bruger denne her: http://www.av-connection.dk/?PGr=4174&ML=495

Men Triax skulle også lave nogle i høj kvalitet.