Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har lige købt et Sony KDL46EX500 og vil gerne have mulighed for at se gratiskanalerne på Astra sateliten. Jeg har en parabolskål der peget på Astra og har også en gammel receiver. Men den har kun SCART udgang og jeg vil gerne have en med digital udgang. Desuden kunne jeg godt tænke mig at se HD kanaler, hvis der da findes nogen på Astra.

Mit spørgsmål er, skal jeg investere i en ny receiver for at få digital udgang og mulighed for at modtage HD? Eller har mit TV noget funktionalitet der kan hjælpe? Jeg kan se at der er en eller anden form for holder til et kort/pcmcia.

Er der nogen der ved om der pt. sendes gratis HD kanaler fra Astra? Primært er jeg interesseret i de tyske kanaler.

På forhånd tak
tlytzen skrev:Mit spørgsmål er, skal jeg investere i en ny receiver for at få digital udgang og mulighed for at modtage HD? Eller har mit TV noget funktionalitet der kan hjælpe? Jeg kan se at der er en eller anden form for holder til et kort/pcmcia.
Er der nogen der ved om der pt. sendes gratis HD kanaler fra Astra? Primært er jeg interesseret i de tyske kanaler.
Dit TV har ikke DVB/S tuner, så du skal bruge en digital boks for at se satelit-tv. Om du også skal bruge et andet hoved, ved jeg ikke.
CI-slottet i dit tv er til et CA-modul, hvori du kan putte et Boxer eller Yousee kort i, afhængig af din udbyder. Skal du se kodede kanaler fra satelit, f.eks. Canal Digital, skal din boks have et slot til kort eller CA-modul. Boksen skal også ha' HDMI udgang, hvis du vil sikre dig bedst mulig billedkvalitet.
Denne oversigt:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fr ... els_at_28E
viser gratis-kanaler på Astra på 28,2 grader. Så vidt jeg kan se, er de alle i SD. Om der stadig er Astra på 19,2 grader, ved jeg heller ikke.