Sæt ting til salg eller efterlys brugte produkter. Flatpanels er ikke ansvarlig for handler, men IP-adresser logges i tilfælde af svindel.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Konsolkongen
Jeg har muligvis et Panasonic 50VT20 plasma på hånden. Hvad skal man give for sådan noget nu om dage, hvis vi antager at det er i perfekt stand og uden skavanker af nogen slags.

Tak :)
Af Supergris
Omkring de 2.000 kr., alt efter udbud og efterspørgsel, men mere end det, vil det ikke være værd i min optik...
Af Konsolkongen
Det synes jeg lyder helt vanvittigt lavt. Sortniveauet skulle stadig være fremragende. Og bortset fra bedre Smart TV og muligheden for mere præcis kalibrering på de senere, kan jeg ikke se hvorfor det skulle retfærdiggøre det store spring i prisen. De seneste modeller går jo nemt for 10-11K i samme størrelse.

Jeg er helt med på at de nye er bedre, men jeg havde ikke regnet med mere end 3-4000Kr forskel. Jeg vil ikke engang byde 2000kr for det, for det synes jeg lyder fornærmende lavt. Det ville jeg aldrig selv sælge det til heller :)

EDIT: Jeg er den potentielle køber. Men jeg skulle også gerne kunne se sælger i øjnene fremover, da han er min chef :p
Af Supergris
Vi taler altså om et tv, med 4-5 år på bagen, så dens levetid kunne sagtens være slut, den dag i morgen, og det kan ikke betale sig at reparere, så du vil SAGTENS kunne se din chef i øjnene...

Brugt elektronik falder lynhurtigt, og specielt fladskærme, da der her sker en rivende udvikling, med helt nye teknologier og specs..

Du har dog ret i, at selve billedkvaliteten vil kunne måle sig med et moderne tv i dag, men man får nu en hel del for de 10-11K, du nævner, hvor der også er større skærme, indenfor prisrammen, der er værd at overveje, ...
Af ekelund
Jeg solgte mit 50VT20 for i jan 2014 til 2500kr og det var ikke nemt at sælge den gang , så tror ikke han får meget mere end 2000kr med mindre du finder den rigtige køber
Af Konsolkongen
Jeg synes godt nok det lyder helt sindssygt. Men jeg må jo prøve at nævne det for ham efter weekenden.

Men et så oprindeligt dyrt TV skulle da gerne holde i mere end 4-5 år :/
Ja der er risiko ved at købe brugt, især når garantien er udløbet, men det gælder efterhånden også for VT50 og snart VT60. Det bliver i hvert fald spændende at se hvordan prisen styrtdykker på dem over de kommende måneder :)

Men du har helt ret Supergris (thumbs up for navn), at ryger panelet i sådan en skærm så kan det aldrig betale sig at lade reparere.
Af Supergris
Efter min erfaring, er der mange skærme, der ryger efter 4-5 år, men jeg kender også nogle, der stadig har en skærm, fra dengang, der ikke var HD, HDMI mm.., men på dette tidspunkt har en skærm jo også totalt mistet sin værdi.

Det er en af grundene til, at det for nogle, er svært, at retfærdiggøre købet, af en topskærm til priser på over 20.000 kr., da man skal regne med, at pengene er væk efter ca. 5 år, men man har jo så også nydt godt af et godt billede i den tid.

Kvaliteten af elektronik i dag, er ikke den samme som tidligere, hvor man sagtens kunne regne med en levetid på 10-15 år, men priserne er jo også meget billigere i dag, set i forhold til, hvor stor skærm man får, og hvad pengene egentlig er værd i dag...

F.eks kostede en 32 " 100 Hz crt widescreen topmodel i Sony eller Philips snildt de 20.000 kr., og dengang var der ingen, der brokkede sig...

Du kan jo byde 2.000 kr., og fortælle, du har spurgt "ekspert-panelet" :).
Hvis I handler til denne pris, vil jeg mene, det er fair fra begge sider...
Brugeravatar
Af KimKaos
Det er skam et rigtig dejligt TV og en god bekendt er da også glad for sit og regner med at det nok kan holde et par år mere - men at forvente at få mere end ca. 2.000,- for det er meget optimistisk.
Af PeterD
Panasonic Plasma er, hvis man elsker god billedkvalitet ALTID værd at købe 8)

PS.Du kan altid streame fra din tablet til tvet med alt det der nymodens Mediastreaming osv.
Af Konsolkongen
Jeg har ingen tablet, jeg bor ikke større end jeg godt kan overkomme turen over til PC'en :p

Jeg snakkede med chefen og vi blev enige om at det var bedst at han beholdte det. Jeg ville selvfølgelig gerne ha' købt for 2500DKR, men personligt ville jeg aldrig sælge til den pris.

Så nu går jagten i stedet på noget 50" ST/GT/VT 50-60 (minus ST60 pga. lag), uden burn-in, pixelfejl eller DSE :)

Skriv hvis i har noget :)
Brugeravatar
Af KimKaos
Panasonic GT60 er skridtet ned fra VT60 - så nul twintuner og nul Infinite Black Ultra-panel - så seriøst vil jeg ikke betale ret meget for det.
Af Konsolkongen
FrankieBoy80 skrev:Hvad er du villig til at give for et 50" GT60 som er 2 år gammelt?

Hej FrankieBoy. Undskyld det sene svar. Jeg kunne godt være interesseret. Jeg sender dig en PM, så kan vi tage den derfra.