Sæt ting til salg eller efterlys brugte produkter. Flatpanels er ikke ansvarlig for handler, men IP-adresser logges i tilfælde af svindel.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sacdmaster
55" EZ950 OLED til salg (ligger også på dba.dk med et billede), Købt fra nyt i Power i efteråret 2018. Perfekt og helt uden burn-in af nogen art. Inklusiv de to originale fjernbetjeninger (hvor af den ene aldrig er brugt).
Priside 2450 kr. Det er blevet erstattet af et nyt og større LG G2. Når det gælder 720/1080 flow tv fra en yousee tv boks, så oplever jeg ikke nogen nævneværdig forskel i billedkvaliteten mellem de to tv, hvilket har skuffet mig lidt. Men det siger måske mere om den gode opskalering i Panasonic tv'et end om LG tv'et.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Når du bruger Humax boksen, så er det jo den der Scalerer fra 720/1080 til 2160, ikke TVet, men ja Panasonic har god billedbehandling, når det er indstillet korrekt.
Af Supergris
Hvad du oplever (eller ikke), passer fint med hvad du kunne forvente, nemlig ikke det store, da der ikke er sket det store, i den periode de aktuelle modeller dækker over, derfor anbefales det ikke at "opgradere", med mindre man går efter en større størrelse (som du jo har gjort!) eller en af de nyere modeller med MLA (først fra G3) eller Samsungs QD-OLED, som specielt i HDR er i stand til at levere mere lysstyrke, som HDR nyder godt af...
Flow-TV er jo heller ikke ligefrem kildemateriale af bedste skuffe, hvis du føder det med et signal fra en af de bedre streamingtjenester eller endnu bedre en skive af de blå, gerne UHD, så er jeg ganske sikker på, LG G2 vil kunne trække lidt fra dit Panasonic, men ikke så det umiddelbart påkræver en opgradering.

2450 kr. er i øvrigt utroligt billigt.
Jeg vil tro du godt kan få 3000 kroner for det.
En skam du bor så langt væk, ellers kender jeg en, der ville købe det... :)
Af sacdmaster
Tak for kommentaren Supergris. Min eneste 'native' 4K HDR kilde er mit Nexflix-abonnement, hvor billedet på mit nye LG G2 65" er absolut fantastisk og meget, meget bedre end på mit Panasonic OLED. Nu er det nye tv (som det gamle) primært et 'fjernsyn', hvor 90 - 95 procent af tiden bliver brugt til at se nyheder, sport med mere fra yousee-boksen via fiber samt forskellige streaming-services som tv2 play og youtube med flere. Det som (måske uberettiget) skuffer mig lidt er, at den oplevede kvalitet ikke er nævneværdig bedre (hvis overhovedet) på det nye LG end på Panasonic'en med disse kilder.

Med hensyn til prissætningen af mit Panasonic, så er jeg naturligvis glad for, at du mener, at jeg burde kunne få mere end de 2450 kr. Men nu er det jo alt andet lige et seks år gammelt tv, og priserne på nye tv er jo generelt ekstremt lave. Jeg er nok også lidt påvirket af, at det er lykkedes mig, at få en sidste LG G2 demomodel fra en Bilka forretning til en helt utrolig lav pris.