Sæt ting til salg eller efterlys brugte produkter. Flatpanels er ikke ansvarlig for handler, men IP-adresser logges i tilfælde af svindel.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lindblaad
Hej!!

Jeg overvejer at sælge mit samsung UE46F8005 fra november 2013.
Tv'et står pænt og der er ingen fejl og mangler, original tilbehør og kvittering medfølger.

Jeg forestiller mig at det vil kunne indbringe 4-5000 kr.

Lyder det realistisk eller hvad vil i vurdere det til? :)
Af Supergris
Nej, det lyder på INGEN måde realistisk!
Et tilsvarende med UHD og bedre Smart TV, kan i dag erhverves for samme pris...
Regn med max. 2500 kr.
Man skal i dag ikke regne med meget mere end 4-5 års levetid for et tv.
Sørgeligt, men sandt...
Af Supergris
4.500 kr. for et 46" brugt tv?

Er I nu sikre på, det var et 46", I solgte til den pris?

Den eneste måde, at sælge det til den pris på, er, hvis man sælger, til én, der ikke kender til markedet, og sammenligner med "før-prisen".
Det vil jeg kalde for bondefangeri, men på DBA, findes der masser af den type...

Til sammenligning kan der f.eks. erhverves et spritnyt Samsung 48" 6475 i tilsvarende kvalitet og bedre specifikationer til 5.000 kr., så vedkommende, der har betalt 4.000 kr., har vist ikke brugt meget tid på, at sætte sig ind i tingene!
Af Callie
Supergris det er da lige før din kommentar fortjener at blive ignoreret!

Søg på TV'et på recordere.dk, hvor der så vil dukke flere tråde op, hvor TV'et specifikt efterspørges i 46".

Af de tråde fremgår, hvorfor TV'et var efterspurgt.

Med ønsket om en venligere tone...

Mvh
Af Supergris
Der blev spurgt efter en vurdering, hvilket jeg svarer oprigtigt på.
Hvor henne, svarer jeg uvenligt?
Jeg svarer, som det ærlige menneske, jeg er.

Er du en del af staff?
Hvis ikke, så burde du skrive til dem, hvis du mener, jeg ikke overholder linjerne for, hvad der bliver tolereret!
Hvis du mener, mit indlæg burde ignoreres, så kan du jo bare hoppe let og elegant over det.
Jeg synes så til gengæld, dit seneste indlæg er helt ude i hampen. Jeg burde ignorere det, men du ligger jo selv op til et svar.

I øvrigt, mon ikke, trådstarter selv, ville kunne finde ud af, at skrive, hvis han mente, han var fornærmet?

Du skiver, der dukker tråde op, der omhandler specifikt 46".
De tråde, der dukker op hos mig, er nogle ældre tråde, fra den gang hvor 46" var populære, men måske, du har et link?
Det er en størrelse, der ikke længere findes ret mange af på markedet, så måske, der findes et niche-marked, hvor folk gerne betaler høje priser for et begrænset antal tv på udbud, men hvem leder specifikt efter en helt bestemt størrelse?
Hvis det var mig, der havde solgt ovennævnte tv til 4.500 kr., kan jeg garantere dig for, jeg ville have haft dårlig samvittighed over, jeg havde solgt noget til overpris, til én, der ikke, efter min mening, havde det fjerneste begreb om virkeligheden, med mindre, vedkommende selv havde opsøgt mig, og bedt om at købe mit fantastiske tv (Faktisk et godt tv, blot prisen er rigtig)...

Jeg mener helt bestemt, at hvis man stiller et spørgsmål på et åbent forum, må man forvente et ærligt svar.
Hvis I synes, det omtalte tv er prisen værd, så fred med det, bare det ikke er mig, eller en jeg kender, der skal købe det, til den nævnte pris...
Hvis du har samvittighed til det, så afviser jeg ikke, du kan skyde det af på DBA eller lignende, til den pris, I synes er fair.

Der blev spurgt efter en vurdering, og åbenbart er vi ikke enige, men derfor vil jeg alligevel ønske dig held og lykke med salget.
Du skal, som du nok har fornemmet, blot ikke regne med, en potentiel køber i mig... :)
Af Supergris
Hvis du faktisk har læst dine egne links, kan du se, de er ret enige med mig, og det er tråde, der er over 6 mdr. gamle.
Der er sket en del siden, og det nævnte tv er blevet mindst 6 mdr. ældre i mellemtiden, samt garantien er smuttet!
De fleste ønsker i øvrigt 55" og de blev handlet omkring de 3.500 kr., vel at mærke for over 6 mdr. siden...
Førpriser kan ikke bruges til en dyt!!!

Hvis jeg var dig, ville jeg tage mod de 2.800 kr. Steen5 byder.
Det er en absolut fair pris, nu han selv tilbyder det, og jeg kan garantere, at det endnu ikke er for gammelt til, at sælges som vintage.
Af Lindblaad
Det kan sagtens være en fair pris, men dog ikke en pris jeg vil sælge et velfungerende tv til. Jeg takker for jeres input og lukker tråden her :)