Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af qweM
#145675
Hej Flatpanels

Jeg har fornyligt købt en LG42LW5500. Men jeg har dog nogle problemer, som jeg håber nogle kan hjælpe mig med at få løst.

1. Guide og info om kanalerne virker ikke
2. DLNA virker ikke - dog virker PLEX og webbrowser. Jeg bruger Nero MediaHome.
3. I SmartMenu kan jeg ikke vælge knappen "Log på".

Har I en løsning?

Mvh. qweM
Af Frillen
#145770
Hvilken firmware version kører du med?
Du kan evt. prøve at opsætte netværket manuelt i TV'et og se om det gør en forskel!
Af qweM
#145778
Jeg har den nyeste firmware. DLNA har en fejl, så når den ikke finder dine services, så skal man å ind under netværks indstillinger, køre en test af netværks indstillinger, og så kan mangå tilbage og DLNA virker. Derudover skal man vælge et land (UK) under smartTV, da DK ikke er der. Kan det være den kommer med en FW?
Af Frillen
#145800
Jeg har observeret fra følgende indlæg LG Official TV Forum at flere har problemer med DLNA!
Måske der findes en brugbar løsning for dig der!
Jeg oplever dog også netværksproblemer, men det er som regel kun de første 5-10 minutter TV'et er tændt - Det virker som om at netværk først skal initialiseres!

Jeg har en fornemmelse af at dit TV muligvis kan være en UK model og ikke en skandinavisk!
Det vurderer jeg til dels på baggrund af, at du ikke kan vælge dansk under SmartTV indstillingerne, i så fald kan du heller ikke udnytte PVR funktionen i TV'et, da den er slået fra i UK-modellen!
(Dette kan dog ændres ved at ændre region i Service menuen, som beskrevet her: http://www.avforums.com/forums/15187239-post1158.html)

Jeg har selv dette TV(LG42LW550W), og på mit har jeg det modsatte problem, jeg kan kun vælge: Dansk, Svensk, Norsk og Finsk under SmartTV!
Men jeg vil gerne have muligheden for at kunne vælge Engelsk under SmartTV indstillingen, da der er flere gode apps, som af en eller anden uforståelig grund ikke er gjort tilgængelige for Skandinavien, som f.eks. deres 3DZone app!
LG's totale forvirring omkring deres apps store er det eneste som trækker lidt ned ved deres TV, men forhåbentligt får de snart styr på det! :D