Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lassie76
#144344
Hej Eksperter,

Jeg fandt lige en god stak feriepenge, så nu skal der handles ny skærm. ;)

Jeg har længe været hooked på LG 50" skærme, men ville lige vente til de nye modeller kom. Umiddelbart er jeg ikke interesseret i 3D, men jeg har læst mig lidt frem til, at 3D-tv har de bedste 2D-skærme. Har de nye mellembudget skærme fra LG (fx. Z550) bedre 2D end fx. LG's PK950N? Mit gæt vil være, ja!
Hvis jeg skulle have den bedste 2D skærm (må gerne være 3D) til et budget mlm 8-10000 kr., hvad kan der så anbefales?

PS. Er åben over for andre mærker end LG, men jeg vil have plasma (mm. du kan overbevise mig om andet).
Skærmen skal bruges til kabel-tv og PS3 i fremtiden, samt visning via computer.

/Søren
Af rkc
#144381
panasonic g30 til omkring 8000,-er vist bedre end nogen lg plasma med eller uden 3d
Af Lassie76
#144708
Nogen, der har en ide om, hvor snitfladen ligger, hvor 3D plasma er bedre end 2D plasma?
Af keler
#144968
Jeg ville gå i en lang bue uden om LG's plasma skærme. Selve billedkvaliteten er egentlig rigtig god, men dirty screen og ISÆR linebleed er bare af helt uacceptabel grad.

Jeg ville klart gå efter Panasonics plasma TV eller evt. Samsungs, uden at vide om Samsung også lider af ovennævnte.

Andre kan selvfølgelig have andre erfaringer med LG's plasma men dette er altså mine. Og jeg har trods alt set en del LG med problemerne.

Bare så det er med i overvejelserne =)
Af Supergris
#144970
keler skrev:Jeg ville gå i en lang bue uden om LG's plasma skærme. Selve billedkvaliteten er egentlig rigtig god, men dirty screen og ISÆR linebleed er bare af helt uacceptabel grad.

Jeg ville klart gå efter Panasonics plasma TV eller evt. Samsungs, uden at vide om Samsung også lider af ovennævnte.

Andre kan selvfølgelig have andre erfaringer med LG's plasma men dette er altså mine. Og jeg har trods alt set en del LG med problemerne.

Bare så det er med i overvejelserne =)
Det er nu ikke min erfaring, så jeg ville ikke tage dette indlæg seriøst!!!
Du kan sagtens finde tv af andre fabrikater, der også lider af disse " sygdomme "...
Af keler
#144977
Det er jo også derfor jeg skriver, at andre kan have andre erfaringer.

Og ja andre tv kan have samme problemer, men min erfaring er, at Panasonic i meget mindre grad lider af specielt linebleed.

_SAMTLIGE_ LG plasma TV jeg har set og haft, har haft en høj grad af linebleed og dirty screen. Det er ikke gældende for Panasonic.
Af THM
#144983
dirty screen har jeg også set på et pk950n, men linebleed var ik mere udpræget end på mit eget g20(og altså ikke problematisk).
på et andet eksemplar af pk950 oplevede jeg ingen af problemerne.
jeg vil mene at lg's største problem er at de sparer på kvaliteten af de komponenter de bruger, hvilket giver udslag af en høj fejlrate og ringe holdbarhed. min kammerat fik byttet pk950n 3 gange.

hvis man vejer fordele og ulemper ved blandet brug op imod hinanden vil jeg mene at billedkvaliteten på et velfungerende pk950n er på højde med g20.
g20 er bedre til dvd og bluray og holder bedre sortniveau i selv svagt oplyste rum. hvorimod pk'en er langt overlegen til fodboldkampe i sd på dr og tv2 det ligner ganske enkelt at det har højere opløsning...

pk950n har iøvrigt bedre sortniveau end pz modellerne, samt en mere præcis THX profil. derudover er pz'erne nok bedre :)
Af Lassie76
#144996
THM skrev:dirty screen har jeg også set på et pk950n, men linebleed var ik mere udpræget end på mit eget g20(og altså ikke problematisk).
på et andet eksemplar af pk950 oplevede jeg ingen af problemerne.
jeg vil mene at lg's største problem er at de sparer på kvaliteten af de komponenter de bruger, hvilket giver udslag af en høj fejlrate og ringe holdbarhed. min kammerat fik byttet pk950n 3 gange.

hvis man vejer fordele og ulemper ved blandet brug op imod hinanden vil jeg mene at billedkvaliteten på et velfungerende pk950n er på højde med g20.
g20 er bedre til dvd og bluray og holder bedre sortniveau i selv svagt oplyste rum. hvorimod pk'en er langt overlegen til fodboldkampe i sd på dr og tv2 det ligner ganske enkelt at det har højere opløsning...

pk950n har iøvrigt bedre sortniveau end pz modellerne, samt en mere præcis THX profil. derudover er pz'erne nok bedre :)
Siger du, at LG er gået ned i kvaliteten på nogle områder i deres topmodel? Og så endda sort-niveau? Nu har jeg ikke så meget indsigt og forstand på det, men det virker da ikke specielt gennemtænkt fra LG.
Men tak, for jeres feedback - jeg ved dog stadig ikke helt, hvad jeg skal vælge. :) Jeg er nok stadig lidt påvirket af tidligere indlæg, hvor der blev oplyst, at de bedre 3D skærme også havde bedre 2D end de gode 2D skærme...
Af THM
#145069
ja sortniveauet er forringet, den får dog store roser på andre områder. du kan evt læse anmeldelsen af pz950 her på siden.
Af Mysen
#145080
LG's 2010 modeller kunne simpelthen ikke virke særlig godt i oplyste rum. Derfor har de fokuseret på at øge lysstyrken, men det har så kostet noget i den anden ende..