Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af zip
#143734
Hej Flatpanels :-)

mig og mine kollegaer står og har en diskussion her, vi taler om hvorledes vi skal satse ydeligere på at sælge 3D tv, kommer revolutionen? eller er det bare en dille?

vi er alle fag uddannet, men vi har godt nok delte meninger omkring fremtiden af denne teknologi

tak for god læsning, særligt til Rasmus, du forstår virkeligt og holde os ajour på hvad der sker i branchen :-)
Af Ghump
#143737
Der kommer flere og flere 3D film i biograferne. Og det er tydeligt at det sælger. Så jeg vil sige at "revolutionen" er igang.

Problemet er så, at det er ganske få skærme der idag kan levere "tilfredsstillende" 3D derhjemme, og nok ingen der idag kan siges at være fremragende til det. Men som alle andre teknologier, så bliver det jo også forbedret fra år til år. Så skal man satse på det idag som forhandler? Tja det kommer nok MEGET an på hvilke mærker man fører, og hvor meget kunderne er villige til at bløde. Personligt ville jeg købe en billigere skærm idag, som kunne sælges til soveværelset om 2-3 år når 3D er ordentlig moden til stuen. Men sådan kunne man på den anden side sige om næsten alle teknologierne - "vent til næste år, for så bliver det bedre"... Og sådan kan man så vente resten af livet :p
Af zip
#143741
lol så er vi enige,chefen er dog i en anden overbevisning ... tsk tsk
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#143747
Jeg tror fremtiden for 3D i høj grad kommer til at handle om "convenience". Hvis det er for besværligt, så slår det ikke igennem. Derfor tror jeg også de passive 3D-skærme kan være det som skubber 3D igang. Folk gider ikke betale 1000 kroner for et par 3D-briller - måske i teorien, men ikke når det kommer til stykket.

Derudover så må filmindustrien nødvendigvis være villig til at hjælpe. Det nytter ikke noget, at en film udgives på både DVD, Blu-ray og 3D Blu-ray. En 3D Blu-ray kan jo nemt afspilles på en 2D afspiller, så hvorfor skal der findes både en 3D og non-3D version?

Som jeg har sagt før så tror jeg dog ikke det er film der skal sætte skub i 3D i starten - det er nærmere spil. Før det bliver rigtig interessant skal vi dog have nye konsoller på markedet. Personligt er jeg hvert fald ikke imponeret over den måde man grafisk ødelægger spil på PS3 for at kunne køre det i 3D. Spillet skal gengives i samme grafik i 3D, som i 2D.

Der er dog mange faktorer, der skal gå op i en højere enhed. I min verden handler det lige nu udelukkende om 3D-indhold.