Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af haasum
#143342
Hej folkens, har ikke den store erfaring med 3D, var dog inde og se Harry Potter del 7 3D og var ikke super imponeret, er 3D TV bedre end biografversion eller hvordan ?

mvh Thomas.
Af Rene
#143346
har været i bio og se 3d. og det var rigtigtt godt. det var en tegnefilm :) ps. 3D skal ses i bio efter min mening :D
Af Mysen
#143348
3D derhjemme minder meget om det, du ser i bio, og jeg så faktisk selv Harry Potter i 3D forleden. Der kan være tendens til en smule skygger (crosstalk)på mit tv, og så oplever jeg skæve farver og en del flimmer. Desuden er der sporadiske blink, der kan være temmelig generende. Kort sagt er effekten den samme, blot mere anstrengende derhjemme. Jeg har et 2010-tv, og begge dele er forbedret i 2011, men ikke elimineret.

På de passive 3D-tv herhjemme fra Philips' 7-serie eller LG's LED modeller, får du et billede, der minder meget om bio, men de har dog ikke fuld HD som de aktive 3D modeller.
Vær opmærksom på, at jo større tv'et er, jo dybere er billedet. Og skærmen er pænt stor i biografen jo...
Af haasum
#143356
synes bare ikke det var særligt godt, men måske er harry p, for mørk og dyster til ordenligt 3D ?
Af G MAC
#143359
På mit vt30 er 3d hvertfald i top. Jeg kan ikke se foreskel.
Af haasum
#143363
blev bare lidt skuffet.. havde regnet med en WOW oplevelse.. men det blev mere end... hmmm oplevelse :-(
Brugeravatar
Af Filip_kbh
#143365
Jeg har også set HP7, og jeg synes nu det var meget virkelighedstro. Der var heldigvis ikke alt for mange "lad os vise publikum hvad 3D virkelig kan"-effekter.

I øvrigt en rigtig fin afslutning på serien.
Af TheSleeper
#143376
Jeg mener bestemt at 3D er MEGET bedre hjemme på HD skærmen og det mener resten af familien også ;0)

Det er meget skarpere og der er en MEGET bedre dybde hjemme i stuen end i Biografen.

Selvfølgelig er det fedt at se en 3D film i Imperial eller den store sal i Cinemaxx, men tror ikke vi når kvaliteten som den er hjemme i stuerne, før de får installeret disse sataner :

" http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1309855719 "

PS. Vi så "Transformers 3" 3D i Imperial for nogle uger siden og det var en super oplevelse ;0) Skarpeste 3D jeg endnu har set i biffen ... og en FEEEEED film
Af haasum
#143384
Det var også i imperial jeg så hp7, måske jeg skulle se et par stykker mere :-)
Af skod fjæs
#143388
Jeg vil give TheSleeper ret mht. at 3D er bedre hjemme. Har et 55" D8005 tv og det er bare et rigtigt flot 3D billede det giver :)

Så Avatar i Imperial i sin tid og det var ikke en "wow" oplevelse. Jeg blev faktisk meget mere imponeret da jeg så det på mit tv.

Det skal også lige siges at jeg ikke har set nogle 3D film i biografen siden Avatar. Så jeg ved selvfølgelig ikke om 3D film/effekter er blevet meget bedre siden? (Ved selvfølgelig godt at alle film ikke er lige gode)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#143673
haasum skrev:synes bare ikke det var særligt godt, men måske er harry p, for mørk og dyster til ordenligt 3D ?
Harry Potter er ikke optaget i 3D. Den er blot efterbehandlet i 3D. Det burde efter min mening ikke være tilladt at kalde disse film for 3D, men Hollywood malker Avatars succes med 3D-formatet.

Hvis du vil opleve hvad 3D er, skal se en rigtig 3D-film - f.eks. Avatar eller nogle af de IMAX-dokumentarer der findes i 3D.

Første del af afslutningen på Harry Potter (film nummer 6) skulle i øvrigt også have været konverteret til 3D, men blev droppet, da resultatet ikke var tilfredsstillende.
Af Lassie76
#144709
Rasmus Larsen skrev:
haasum skrev:synes bare ikke det var særligt godt, men måske er harry p, for mørk og dyster til ordenligt 3D ?
Harry Potter er ikke optaget i 3D. Den er blot efterbehandlet i 3D. Det burde efter min mening ikke være tilladt at kalde disse film for 3D, men Hollywood malker Avatars succes med 3D-formatet.

Hvis du vil opleve hvad 3D er, skal se en rigtig 3D-film - f.eks. Avatar eller nogle af de IMAX-dokumentarer der findes i 3D.

Første del af afslutningen på Harry Potter (film nummer 6) skulle i øvrigt også have været konverteret til 3D, men blev droppet, da resultatet ikke var tilfredsstillende.
Det er da noget forbandet svineri, at de kalder det 3D, når det kun er en efterbehandlig - det burde være lovpligtigt at oplyse det.
Tak, for en fed side! :)