Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej derude.

Ser jo ud til i har styr på tingene. Jeg står og skal vælge mellem et af disse tv, mit budget er omkring de 12.000 som max.

Behøver ikke være det bedste af det bedste men vil ikke have noget skrammel. Men kan absolut intet finde om ps59D555?

Har i nogle gode råd? Har os set man kan være heldig og få C685 til billige penge ved komplett i ny og næ.
Af colaflaskeN
Slet ingen der har nogle inputs? Eller bør jeg vente lidt og købe Panasonic 50 VT30? Eller bare ta det i 42, fra tyskland? eller den nye samsung.
Af ulle22
Hej,

Jeg har Samsungs PS50C685.

Det er et rigtig godt TV, det har dog to fejl, i mine øjne:

1. Hvis man f.eks. ser TV2NEWS i et par timer, så brænder deres logo fast i billedet, så man kan se det som en skygge hvis man skifter kanal. Det forsvinder selvfølgelig igen.

2. Mit TV har en tendens til en gang i mellem at lige "starte op" om slukke igen. Der kommer ikke billede på skærmen, men man kan se, hvis der er mørkt i rummet, at der kommer lidt lys fra skærmen i et sekund eller to. Jeg ved ikke om det kun er mit der gør det.

Jeg gav 9000,- i Fona for TVet, 3 briller, Shrek 3D (alle 4 film) en PS3 med 250GB og en PS3 remote.
- Så det kan godt betale sig at handle i fysisk butikker, for jeg fik ca. 1200,- i rabat på den samlede handel.
Af colaflaskeN
Var netop det jeg var lidt intresseret i da det kan fåes til ingen penge engang imellem, men når jeg har været ude og de er det som om det hakker i det, især i landskaber, er det bare en indstilling?
Af netfors
ulle22 skrev:Hej,

Jeg har Samsungs PS50C685.

Det er et rigtig godt TV, det har dog to fejl, i mine øjne:

1. Hvis man f.eks. ser TV2NEWS i et par timer, så brænder deres logo fast i billedet, så man kan se det som en skygge hvis man skifter kanal. Det forsvinder selvfølgelig igen.

2. Mit TV har en tendens til en gang i mellem at lige "starte op" om slukke igen. Der kommer ikke billede på skærmen, men man kan se, hvis der er mørkt i rummet, at der kommer lidt lys fra skærmen i et sekund eller to. Jeg ved ikke om det kun er mit der gør det.

Jeg gav 9000,- i Fona for TVet, 3 briller, Shrek 3D (alle 4 film) en PS3 med 250GB og en PS3 remote.
- Så det kan godt betale sig at handle i fysisk butikker, for jeg fik ca. 1200,- i rabat på den samlede handel.
For lige at kommentere på dine "problemer". Den midlertidige fastbrænding af logo, er retention. Det har alle plasma skærme, dog i mere eller mindre grad. Jeg har selv PS50C7705, og denne model er ret slem med retention. Jeg har dog vænnet mig til det, og som du siger, det forsvinder ret hurtigt! Jeg ved ikke hvor slem 2011 modellerne er med retention, men der skulle da gerne være forbedringer O-O

2. Det med at skærmen "næsten" tænder af sig selv. Jeg tror det skyldes at du har "auto firmware opdatering" slået til. Så søger tv'et nogle gange efter ny firmware, og så virker det som om tv'et lige starter op et kort øjeblik. Jeg kan ikke huske hvor du slår det fra, men det kan gøres i tv'et menu. Så kan du bare selv søge efter firmware opdate på samsungs hjemmeside, det fungerer også meget bedre! :)

Til trådstarter: PS50C7705 er et rigtig fedt tv, og kan klart anbefales :) Som sagt ved jeg ikke så meget om de nye modeller, men denne C7705 er et rigtig godt value for money tv lige nu, hvor butikkerne skal af med de sidste modeller :p
Af ulle22
@netfors

Tak, jeg fandt dette:

Menu > Support > Softwareopgradering > Ventetilstand Opgradering > Fra

Så håber jeg det hjælper :)
Af netfors
ulle22 skrev:@netfors

Tak, jeg fandt dette:

Menu > Support > Softwareopgradering > Ventetilstand Opgradering > Fra

Så håber jeg det hjælper :)
Yep, det er den jeg mente....Det skulle meget gerne hjælpe. Det gjorde det på mit :)
Af colaflaskeN
Nogen der ved hvilket plasma der er efterfølgeren til C7705?

Da elgiganten vil have 12 klik for C7705 og det vil jeg ikke gi hvis det nye ligger i nærheden :)
Af Mysen
colaflaskeN skrev:Nogen der ved hvilket plasma der er efterfølgeren til C7705?

Da elgiganten vil have 12 klik for C7705 og det vil jeg ikke gi hvis det nye ligger i nærheden :)
Det nye hedder PS51D8005

C7705 er ved at være udsolgt, og derfor ser du den store prisstigning.

Du skal nok lige overveje, hvor stort et tv skal være hjemme hos dig. Du har haft både 42, 50 og 59 tommer oppe, og der er altså temmelig stor forskel på de tre størrelser.
Af colaflaskeN
Skal være omkring 50 tommer. Vil sige at PS51D7005 ikke er det nye? Af plasmaerne? Det er udelukkende plasma jeg skal ha.
Af Mysen
PS51D7005 er ikke den direkte afløser. Men fordi det er nyeste generation minder billedkvaliteten nok om den du får på C7705, mens D8005 gerne skulle være en anelse bedre.
Af colaflaskeN
Oki så er tilsvarende c7705 måske lidt forbedringer på nogle punkter, men 8005 er topmodellen?
Af Pape
Altså hvis du har råd til et VT30 så vill det da klart være det mest optimale da det lader til at det er det bedste tv på markedet pt.

Er også selv i gang med tv køb men venter dog til Rasmus får testet .lg´s nye PZ950 plasma da det er billigere:P og har høje forhåbninger hehe.. testen skulle kommer her en af dagene

Mener at C7005 er fra 2010 og C7705 er topmodellen fra 2010 og D8005 er deres nye 2011 model:)

Er dog ikke helt sikker så ret mig gerne:P
Senest rettet af Pape 16. maj 2011, 20:34, rettet i alt 1 gang.