Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Så tog jeg beslutningen. Pana VT20EA er bestilt sammen med Pana bluray. Der er to par briller med, men jeg vil gerne købe et eller to par mere.

Hvor kan de købes til en god pris og kan de købes med usb opladning?
Jeg tænker bare om ikke batterierne er dyre i længden?
Hvad hedder de og hvad koster de egentlig?

Er der andet jeg skal være opmærksom på?

Skal jeg køre med lave settings i billedindstillinger for at undgå burnin og skal jeg skifte kanal med jævne mellemrum?
Senest rettet af Lars_ZK 27. mar 2011, 19:02, rettet i alt 1 gang.
Af torak
Ved ikke hvor du kan købe dem til en god pris, de koster omrking 1000kr så vidt jeg ved.

De briller panasonic har skal oplades via usb stick, så ved ikke helt hvad du mener med det :D

Angående burn in osv, jeg har et 42gt20e. Har ikke taget nogen specielle forholdsregler, udover at jeg ikke lader det samme billede stå i flere timer ad gangen, så følsomt er det altså heller ikke

Bare vælg THX settings under billede, det er stortset optimalt, ville ikke ændre andet.
Af Lars_ZK
torak skrev:Ved ikke hvor du kan købe dem til en god pris, de koster omrking 1000kr så vidt jeg ved.

De briller panasonic har skal oplades via usb stick, så ved ikke helt hvad du mener med det :D

Angående burn in osv, jeg har et 42gt20e. Har ikke taget nogen specielle forholdsregler, udover at jeg ikke lader det samme billede stå i flere timer ad gangen, så følsomt er det altså heller ikke

Bare vælg THX settings under billede, det er stortset optimalt, ville ikke ændre andet.
De briller, som følger med er da vist dem der skal skiftes batterier i, eller er jeg helt forkert på den?
Af torak
Vil da tro man for den nye model med? Jeg er ikke sikker, jeg købte som sagt bare 2x af de nye briller. Kan godt være det er den ældre model der følger med som standard, ved det faktisk ikke.
Af Lars_ZK
torak skrev:Vil da tro man for den nye model med? Jeg er ikke sikker, jeg købte som sagt bare 2x af de nye briller. Kan godt være det er den ældre model der følger med som standard, ved det faktisk ikke.
Det finder jeg ud af om en uges tid :D

Sælgeren nævnte i øvrigt at ARC sjældent virkede i virkeligheden. Er det også jeres erfaringer? (Han var ihvertfald så overbesvisende at han solgte et ekstra optisk kabel til mig.
Af Nicklas A
ARC virker fint på mit VT20, jeg har en problemer, hverken på tv, ps3 og BD :)

Og mine briller er med batteri, kan ikke oplades.
Og det med burn in, er ikke så farligt.
Jeg kan sagtens spille GT5 fx i 2-3 timer uden der sker noget. Altså man kan se speedometer og sådan efter et stykke tid, men så skifter jeg billed og så er det væk efter 5 min. tv kiggeri.
Af Lars_ZK
Nicklas A skrev:ARC virker fint på mit VT20, jeg har en problemer, hverken på tv, ps3 og BD :)

Og mine briller er med batteri, kan ikke oplades.
Og det med burn in, er ikke så farligt.
Jeg kan sagtens spille GT5 fx i 2-3 timer uden der sker noget. Altså man kan se speedometer og sådan efter et stykke tid, men så skifter jeg billed og så er det væk efter 5 min. tv kiggeri.
Med ARC, kan man så fx sende surroundlyd fra den indbyggede satellittuner i tv'et til forstærkeren? Jeg er godt nok blevet usikker på om det er indbygget i min kommende forstærker. Jeg bestilte den samtidig med tv'et og får den først om en uges tid. Det er ikke oplyst direkte på productsheet, men der står der er HDMI 1,4 er det ikke en del af det?

Vedr. batterier i brillerne? Hvor mange timer spiller de? Hvad koster det at skifte dem hver gang og er det besværligt?
O-O
Af Nicklas A
Ja det kan man sagtens. Tv´et ARC udgang sættes til din forstærkers ARC udgang, så finder forstærken selv ud af hvad du ser på tv´et, og levere surround sound :)

Og ved ikke det med brillerne, jeg har nok brugt mine i en 12-15 timer og har ikke prøvet at skifte batteri på dem, så..
Af Lars_ZK
Nicklas A skrev:Ja det kan man sagtens. Tv´et ARC udgang sættes til din forstærkers ARC udgang, så finder forstærken selv ud af hvad du ser på tv´et, og levere surround sound :)

Og ved ikke det med brillerne, jeg har nok brugt mine i en 12-15 timer og har ikke prøvet at skifte batteri på dem, så..
Ok.. Det lyder sgi godt. Jeg glæder mig :D