Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BimBam
Jeg har lige fået en C7705 ind ad døren for få dage siden, og jeg er meget imponeret over billedkvaliteten.

Som der også bliver skrevet om, oplever jeg desværre forholdsvis støjende buzz.

Jeg synes ikke det var så slemt i starten. Det er først nu, jeg virkelig lægger mærke til det, og det lyder som om, det ikke er konstant. Det er som om, det falder og stiger sporadisk i støjniveau afhængig af, hvad der bliver vist på skærmen.

Er det normalt, og vil det fortsætte sådan, eller aftager støjen med tiden.
Af netfors
BimBam skrev:Jeg har lige fået en C7705 ind ad døren for få dage siden, og jeg er meget imponeret over billedkvaliteten.

Som der også bliver skrevet om, oplever jeg desværre forholdsvis støjende buzz.

Jeg synes ikke det var så slemt i starten. Det er først nu, jeg virkelig lægger mærke til det, og det lyder som om, det ikke er konstant. Det er som om, det falder og stiger sporadisk i støjniveau afhængig af, hvad der bliver vist på skærmen.

Er det normalt, og vil det fortsætte sådan, eller aftager støjen med tiden.
Det er normalt at buzz ikke er konstant, men højst ved lyse skærm billeder. Dette gælder så vidt jeg ved alle plasma skærme :)

Mht om der er meget buzz på denne model? Tror det er meget afhængig af hvem man spørger. Jeg har haft denne skærm med 2 forskellige paneler (fik byttet pga pixelfejl 8) ) og har ingen problemer med buzz. Jo, jeg kan godt høre det, hvis jeg skruer ned for lyden, stiller mig hen til tv'et og lægger øret til.
Til gengæld kan jeg se stor forskel på retention på de 2 paneler. Det første panel jeg havde, led rigtig meget af dette, men nummer 2 har retnetion i meget mindre grad :D
Så det er sikkert det samme med buzz. Altså forskelligt fra panel til panel :s
Af netfors
rhino (DK) skrev:Det er desværre altid et lotteri at købe Samsung produkter....
Til gengæld er dette lotteri MEGET billigere, og du kan spille på det rigtig mange gange, for den samme pris, som ved andre lotteier 8) Ingen nævnt, ingen glemt :p
Af wcc
hænger dit tv på vægen, kan det også skyldes at det sidder i spænd. mit det gamle tv havde vi flyttet da vi flyttede om i huset og der begyndte vores og at larme spc. som du beskriver afhængig af hvad der blev vist på skærmen, jeg kontagtede ole ved sparshop og han sagde at jeg skulle prøve at tage det ned og så hænge det op igen da det kunne side i spænd. du kan prøve, det hjalp på vores vi havde ikke buzz efter dette. :)
Af Ole Hansen
Jeg har det samme TV og er også meget generet af buzz. Samsung Prestige har bestilt nyt panel til mig og kommer i morgen og skifter det. Jeg synes også TV'et lider en del af retention - især hvis PS3'en har været tændt i bare 5 minutter, så kan man ane at skærmen er lidt "beskidt".
Af BimBam
Mit TV står på foden, så det er ikke fordi, det sidder i spænd.

Jeg kan høre det selvom jeg sidder ca. 3 meter væk og ser TV med volumen på omkring 8 og ser udsendelser, hvor folk bare taler. F.eks. i Onside studiet under Champions League i går.

Det var ikke vanvittigt, men nok til at jeg kunne høre det, og derfor kunne jeg ikke lade være med at fokusere på det.

Mener I det er nok til at få Samsung ud og fikse det?
Af Ole Hansen
BimBam skrev:Mit TV står på foden, så det er ikke fordi, det sidder i spænd.
Det lyder som samme oplevelse som mig. Jeg skal fortælle dig i morgen eller fredag hvordan det gik. De har i hvert fald bestilt panel til mig og der kommer en tekniker, så umiddelbart ja.
Af BimBam
Ole Hansen skrev:
Det lyder som samme oplevelse som mig. Jeg skal fortælle dig i morgen eller fredag hvordan det gik. De har i hvert fald bestilt panel til mig og der kommer en tekniker, så umiddelbart ja.
Super! Jeg vil meget gerne høre, hvordan det går, når du får dit nye panel.
Af kruga
Ole Hansen skrev:
Jeg er sgu også spændt på at høre om det virker, jeg får prestige service på besøg i næste uge.

Om ikke andet så er det sgu dejligt de virker seriøse mht. at kigge ud og gøre noget ved fejlen, så er spørgsmålet bare om det virker. Så glæder mig til at høre fra din sag..
Af netfors
kruga skrev:
Ole Hansen skrev:
Jeg er sgu også spændt på at høre om det virker, jeg får prestige service på besøg i næste uge.

Om ikke andet så er det sgu dejligt de virker seriøse mht. at kigge ud og gøre noget ved fejlen, så er spørgsmålet bare om det virker. Så glæder mig til at høre fra din sag..
Jeg har haft dem ude og skifte panelet pga pixelfejl. Det var en yderst fornuftig service jeg fik. Desværre var panelet i restordre, men da jeg først fik besked at det var kommet, gik der kun et par dage, så kom der en og skiftede panelet :) Selve panel skiftet tog vel ca. 30 min. 8)
Af BimBam
Jeg tror jeg springer ud i det og fejlmelder TV'et, og det er jeg så i gang med nu.

Når man kommer til feltet under produktregistrering, hvor jeg skal vælge, hvilket TV det drejer sig om, kan jeg ikke finde TV'et på listen. Det eneste, der ligner, er PS50C7HX. Er det den jeg skal vælge, eller skal jeg vælge "anden model"?
Af Ole Hansen
BimBam skrev:Jeg tror jeg springer ud i det og fejlmelder TV'et, og det er jeg så i gang med nu.

Når man kommer til feltet under produktregistrering, hvor jeg skal vælge, hvilket TV det drejer sig om, kan jeg ikke finde TV'et på listen. Det eneste, der ligner, er PS50C7HX. Er det den jeg skal vælge, eller skal jeg vælge "anden model"?
Ring til dem! Support via email er ubrugeligt - det forsøgte jeg mig med i første omgang, og det går alt, alt for langsomt!
Af kruga
Ole Hansen skrev:
Hvad så noget nyt?