Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af deco66
Hej alle i fantastisk vidende mennesker om fjernsyn!

Jeg skal have anskaffet mig et nyt tv til stuen, og er i den forbindelse glad bruger af flatpanels.dk

Jeg må først og fremmest indrømme jeg er ret udvidende om fjernsyn, derfor disse spørgsmål :)

Mit behov er normalt tv-kiggeri, lidt film og en del ps3.
Mit budget er max 10.000
Mit ønske til størrelse er 46" til 50"

Nu hvor jeg ikke ved så meget om det, har jeg kigget en del rundt på nettet. Her bliver jeg meget i tvivl om Plasma er det rette for mig, mht. de problematikker der ligger i burn-in, genskin i skærmen osv.

Har kigget lidt på Samsungs PS50C7705, men ved alligevel ikke rigtig.

Hvad siger i til det tv, eller har i evt. andre forslag?

Skulle man vente til de nye modeller snart kommer, eller er det ligegyldigt for en som mig, hvor specielle nye funktioner umiddelbart ikke spiller en rolle :D

På forhånd tak!

Kh. Simon TJ
Af netfors
deco66 skrev:Hej alle i fantastisk vidende mennesker om fjernsyn!

Jeg skal have anskaffet mig et nyt tv til stuen, og er i den forbindelse glad bruger af flatpanels.dk

Jeg må først og fremmest indrømme jeg er ret udvidende om fjernsyn, derfor disse spørgsmål :)

Mit behov er normalt tv-kiggeri, lidt film og en del ps3.
Mit budget er max 10.000
Mit ønske til størrelse er 46" til 50"

Nu hvor jeg ikke ved så meget om det, har jeg kigget en del rundt på nettet. Her bliver jeg meget i tvivl om Plasma er det rette for mig, mht. de problematikker der ligger i burn-in, genskin i skærmen osv.

Har kigget lidt på Samsungs PS50C7705, men ved alligevel ikke rigtig.

Hvad siger i til det tv, eller har i evt. andre forslag?

Skulle man vente til de nye modeller snart kommer, eller er det ligegyldigt for en som mig, hvor specielle nye funktioner umiddelbart ikke spiller en rolle :D

På forhånd tak!

Kh. Simon TJ
PS50C7705 er et rigtig godt tv til prisen, efter min mening :) Jeg er super glad for mit, og jeg købte det da det var lidt dyere, end det er i dag ;;)
Om du skal vente til de nye modeller, er fuldstændig op til dig? Men du kommer uden tvivl til at gå 1 eller 2 model numre ned, hvis prisen skal holdes inden for de 10K, og størrelsen stadig skal være ca. 50" :s . Og selvom designet er noget anerledes, ved jeg ikke hvor meget deres nye plasma modeller er ændret? Ud fra hvad der bliver skrevet, ser det ud som om Samsung satser meget kraftigt på LCD/LED, så det er sikkert der, den største forskel er. :o

Men for at opsummere. PS50C7705 kan jeg klart anbefale. O_O
Af Ronni R.
Kan du vente en mnd eller halvanden? Jeg tror og håber på så meget på Sony's skærme. Og enten burde en ex720 fra start eller en nx720 på tilbud opfylde dine krav. Men det kræver selvfølgelig at deres nye engine er kickass :)
Af Ronni R.
Ellers har vi tilbud på 46c6905 til 10000 med et vægbeslag. Det er et fedt tv.
Af deco66
Okay...
Jamen det er jo altid en balance det med at vente... Jeg kan sagtens vente noget tid, men hvordan siger i med ps3 og plasma? Man læser jo ting og sager om slør.
Af Ronni R.
Jeg har svært ved at forestille mig at ps50c7705 har slør ved ps3 brug. Det der dog kan være fare for er burn-In/slem retention, hvis du spiller det samme spil i længere tid. Dog erindrer jeg at have hørt, at efter 200timers (hæng mig ikke op på det) brug, der er chancen for burnin reduceret væsentligt.
Af Ekmani
Ville da umiddelbart klart overveje LG 50PX950N i det prisleje (knap 10000 hos justbuyit.dk) og med de krav. Tjek de mange indlæg (og test) om denne skærm...