Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Xlander
Nu er det sådan at jeg har tænkt mig at købe et af de nye LG LED tv der kommer her en gang i april-maj månede,og der er jo det nye fanci 3D og det til hørende 3D briller. Nu ligger landet sådan at jeg bruger briller og så er det jeg godt kunne tænke mig at høre fra andre folk med briller hvordan det spiller sammen,briller og 3D briller,er det helt håbløst at bruge de 3D briller med mine briller,er det sådan at det sidder af helvet til eller er der tænkt på det fra dem der laver 3D briller.

Håber der er nogen der kan svare på det inden de nye LG tv kommer ;)
Af trykkertor
De aller flæste 3D-briller klarer fint at rumme et almindelig par briller under.
Jeg bruger det selv engang i mellem, og det fungerer helt fint.
Af Mysen
Gælder det også, at der kan være et par briller under 3D brillerne, hvis han har tænkt sig at købe et LG tv med passiv 3D. De briller, der følger med til sådan et virker nemlig både mindre og lettere...
Af trykkertor
Vel de passive de bruger i biografen klarer fint nogle med almindelige briller under.
Og jeg vil tro passive som aktive, så vil alle producenter have en model også for dem der bruger briller i det almindelige.

Men det kommer jo selvsagt an på hvilken slags brille en har til hverdags.
Har set mange mer kæmpestore briller ala US-Army 1970.
Så alt har sin begrænsning.
Af Lars_ZK
Xlander skrev:Nu er det sådan at jeg har tænkt mig at købe et af de nye LG LED tv der kommer her en gang i april-maj månede,og der er jo det nye fanci 3D og det til hørende 3D briller. Nu ligger landet sådan at jeg bruger briller og så er det jeg godt kunne tænke mig at høre fra andre folk med briller hvordan det spiller sammen,briller og 3D briller,er det helt håbløst at bruge de 3D briller med mine briller,er det sådan at det sidder af helvet til eller er der tænkt på det fra dem der laver 3D briller.

Håber der er nogen der kan svare på det inden de nye LG tv kommer ;)
Jeg læste et sted - herinde tror jeg faktisk - at det smarte ved passiv 3D er, at man kan få "filter" til at sætte på sine alm. briller når man skal se 3D. Jeg forstod det som den slags solbriller man lige kan klappe på ens alm. briller.
Af Xlander
Tak for de svar i er kommet med ind til vidre,det er LG Led top model jeg er ude efter og de er med Aktive briller,men som jeg kan forstå det skulle det så ikke være et problem at benytte de aktive briller med mine briller (som ikke er kæmpe store) ;)