Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

hej jeg står og skal have nyt tv her i næste uge, det er en fødseldags gave til mig selv, det skal være samsung for det er dem jeg er mest varm på, syns rigtig flotte og er af gode kvalitet,

jeg bruger mit tv, til bluray og xbox ja også kører det eller bare en del timer i løbe af dagen og skal siges jeg sidder 3-3,5 meter fra skærmen..

det var min mening jeg ville købe det er Samsung LE46C755 hos wupti, efter de anmeldes jeg har læst her ind og efter jeg så dem life, godt nok led model, men læste af lcd os var super godt, og det er lcd jeg har bare i sony og jeg er ikke utilfreds med billede her, men nu så jeg lige det her er komme på tilbud hos komplett.dk samsung PS50C685, så nu er mit spørgsmål hvad ville være best til mig? for er godt nok i tvivle jeg har jo læst meget godt om plasma her ind os. vil lige sige det er de ting de kan jeg os går efter 3d og internet muligheder og alt det ande,,,

håber i kan komme med nogen råd eller gode ider også vider..

skal lige sige jeg har læst meget de sidste to uger og være uden og kigge og gjord hvad jeg kunne men er stadigvæk i tvivle så nu beder jeg om hjæl..

mvh morten
Af Phaerox
Hej Trold :)

To lækre tv du har kigget på.

Hvis vi starter med PS50C685, som er deres helt prisvenlige 3D Plasma, som også er testet her på siden http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1294927307

Den nye fosfor type giver en del mere retention som muligvis kan genere dig, samt sortniveau og farvegengivelsen ikke er i top, det må du som køber ud og vurdere om netop dette genere dig. På plussiden får du 4" mere skærm hvilket man ikke skal kimse af, det gør altså en forskel. Jeg ville dog hvis du vælger Plasma løsningen gå efter storebror PS50C7705 som dog koster 4000 mere.

LE46C755, kigger vi først på minus siden, så er det 3D ja, men du skal købe dine briller ved siden af, ca 700 kr. pr. par. og du får som nævnt 4" mindre skærm. Der er også sat lidt begrænsninger i opstilling af billede bl.a. Gamut indstillinger kan du ikke pille ved.

På den anden side får du et anmelderrost og anbefalet LCD tv som overrasker på næsten alle punkter mht billedkvalitet , du har flere medie funktioner "Internet@TV" bl.a. lavere strømforbrug "har LCD/LED som regel". 3D funktionen skulle også være ekseptionel god for LCD/LED tv.

Ved ikke hvad Wupti sælger tv'et til men jeg ved at Bilka har det på forsalg til 7539 Kr. lige for tiden inkl gratis levering.

Med disse 2 emner ville jeg smide de 500 kr. mere og snuppe LCD modellen.. Men kig lidt på begge i butikkerne og se hvad du falder for. :)
Af Sjavse
Bare lige for at få det hele på plads så vil jeg lige rette Phaerox.
Der følger skam et par aktive Samsung 3D briller med når man køber et LE46C755, hvilket er ret lækkert når de som sagt koster omkring 700kr.
Nu ved jeg ikke hvad den plasama model har af features, men det er også ret lækkert at man bare kan sætte en usb-harddisk til LE46C755 og så enten pause live-udsendelser eller bruge den som en "video-optager". Og så følger der desuden en super flot fod med til LE46C755 der ser fantastisk ud hvis man ikek skal have det hængt op :)