Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jeremy
Hej

Jeg har lige investeret i en PS3 for at kunne se 3D TV på mit Samsung C685. Det virker egentlig også meget godt nogle gange. Det er bare ikke hver gang. Nogle gange blinker billedet uhæmmet (selv med brillerne tændte) og det giver slet ikke nogen 3D effekt. Samtidigt kommer der en tynd hvid kant nederst på billedet. Det bekymrer mig lidt, at det virker nogle gange og andre gange ikke. Findes der en logisk forklaring på dette?

Ved i princippet heller ikke om det er TV´et eller min PS3 den er gal med.
Af Mysen
Jeg har før hørt om, at samsung brillerne, kan miste forbindelsen til tv'et, og jeg gætter på, at det er det, der sker for dig. Af samme grund de går væk fra IR og over til bluetooth.
Jeg ved ikke, om der er en løsning på dit problem, andet end, at du skal prøve undgå, at kigge væk fra tv'et.
Af jeremy
Tak for svar. Det er desværre ikke det der er problemet. Jeg har 3 par briller, og de virker alle fint. Man behøver faktisk ikke engang at have brillerne på, for at se at der er noget galt. Det flimrer på en helt anden måde. Nu har jeg iøvrigt downloaded et 3D spil, som virker fint hver gang. Kan det være en eller anden indstilling for video visning? Nogle gange hjælper det, at lade den afspille i 2D først.
Af Omfufu
Lidt svært uden at have set det, men det kunne evt være dit kildematriale er anderledes end, den måde 3d skal vises på.

der er nogle forskællige indstillinger til 3d, "side by side" og en til jeg ikke lige kan huske hvad kaldes. Jeg har sat mit tv og ps3 til automatik.

Måske det kunne hjælpe at tjække indstillingerne for 3d, både på tv og ps3, samt opdaterer softwaren til begge.

Jeg går ud fra vi ikke taler om 2d til 3d, men at både film/spil er ægte 3D.

Jeg er ikke lige i nærheden af hverken tv eller ps3, og kan ikke huske de præcise indstillinger i hovedet, men se om det hjælper, ellers kommer der nok en "Nørd" med et bedre bud :)

Go Søndag
Af jeremy
Både TV og PS3 er opdateret til nyeste firmware. Jeg har kigget lidt på indstillingerne igen, men jeg kan ikke regne ud hvad der evt. skulle være galt. Jeg kan dog ikke finde noget der hedder "side by side". Både spil og film er ægte 3D materiale. Spillet fungerer hver gang, mens det er lidt 50/50 om filmene spiller som den skal. Det gælder både de "naturfilm" der fulgte 3D-kittet samt "Resident Evil" som jeg købte igår.
Af jeremy
Har fundet ud af, at det har noget med "Spiltilstand" på mit Samsung C685 at gøre. Det er dog ikke bare at slå den fra permanent, for det hjælper tilsyneladende ikke. Derimod må jeg ind og slå den fra/til hver gang 3D billedet flimrer. Siger det nogen noget???
Af jeremy
Så fandt jeg vist løsningen, hvis nogen skulle være interesseret. Det hjalp at skift HDMI 1.3 kablet ud med et 1.4. Har ellers læst rundt om på internettet, at det skulle køre fint med 1.3 O-O .
Brugeravatar
Af MigSelv
Det kører normalt fint med v.1.3, hvis disse er version 2. Et kabel i denne kategori, skal kunne håndtere 10,2 Gbps, fuldstændig samme datamængde som i v.1.4.
Version 1 af 1.3 standarden leverer kun 2,25 Gbps.
Dette rod i versionsnumrene, har medført et nyt begreb fra producenternes side, standard og high-speed. Sidstnævnte kabel opfylder alle krav ( som vi kender i dag ) med garanti.
Af jeremy
Ok. Ved ikke lige om det er version 1 eller 2. Der står ikke noget på selve kablet, og emballagen er smidt ud. Virker ihvertfald fint med det nye 1.4, så jeg er tilfreds.
Brugeravatar
Af MigSelv
Det er det vi skal være, tilfredse, og dit setup virker nu. Så kan kabelnr. næsten være ligegyldige :)
Af irma_n
kan man gøre noget for at samsung brillerne ikke mister forbindelse? For jeg har oplevet at de tænder og slukker undervejs hvilket bare et TRÆLS, sagt på alm. jysk :-)
Brugeravatar
Af Princesslea
har hørt andre med samme problem (prøv at google det) men harhør t om folk som har fikset det med tape over censoren.