Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af D.Søndergaard
Først og fremmest så har dette emne nok været taget op før. Men da jeg er ny her, har jeg ikke helt fundet udad den mest effektive måde at søge efter artikler.
Så har valgt at starte emnet op fra bunden.

Det er sådan at jeg står skal til at have mig et nyt tv, har så kigget på et Samsung LE40C755.
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -3d-lcd-tv

Vil så høre, om der er nogen som kan fortælle mig hvor godt dette tv er?
Tv'et skal primært bruges til at spille PS3 spil og se film på.

Andre forslag til et 3D tv, er velkommen.
Det skal lige siges, at økonomien ikke tillader at det koster alt for meget 10000 kr. er alt for meget.
Brugeravatar
Af Princesslea
hvis du går op i 3D, så skal du have et plasma, da der er for meget cross talk på LCD/LED panelerne.
Brugeravatar
Af MigSelv
Og hvis du hellere vil have en lysstærk 3D oplevelse, skal du vælge lcd. Så valget er frit, 3D med et minimum af crosstalk og halvdunkelt billede, eller 3D med en del crosstalk og rigeligt belyst billede.
Det 3D, jeg har set på et Sony HX800, var i udmærket kvalitet. Rygtet vil så også vide, at Sony har noget af det bedste 3D lcd.
Brugeravatar
Af MigSelv
http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/ ... 6C755.html
Hvis du har pladsen, så nap den i 46". Når du først får 3d brillerne på, så får du følelsen af, at din skærm skrumper til nærmest ½ størrelse. Dette måske p.ga. dybde effekten.
Ved "alm." brug, er det også bedre med en stor skærm.
Af D.Søndergaard
Uha det er da godt nok en jungle at vælge et nyt tv.
Men takker da for alle rådene og linkene.

Jeg tror det bliver et Samsung C755. For var lige ude i Elgiganten i dag, og blev da rimelig interesseret i det. Syntes at som almindelig tv, var kvaliteten da meget fint. Så må jeg jo bare tag med at 3D kvaliteten ikke er for så god.
Kommer nok heller ikke til at se så meget 3D alligevel.

Men nu må vi se tiden an, er da stadig åben for forslag. Og svar fra personer som har et C755.
Af Lerchenfeldt
Bilka har det i 40'' til 6999,- i den kommende uge..
6329,- med fri levering, i deres netbutik.
Af Kryger
Jeg har sån et tv og jeg er sku fint tilfreds :) 3D delen er vel okay, jeg har ikke så meget at sammenligne det med den det ser da udemærket ud, det er dog ikke noget jeg bruger særligt meget. Skal lige siges at 2D til 3D er ikke noget at råbe hurra for.. Jeg spiller selv en del Xbox og det er sku noget der rykker 8) digitale og HD kanaler kan jeg sku heller ikke sidde en finger på! Og en af de fedeste ting ved det er at hvis du sidder en ekstern harddisk til kan du optage tv og pause liveprogrammer, det var en af de primære grunde til at jeg valgte det tv.. Alt alt så har jeg ikke haft problemer på nogen måde.. Joooo måske lige et enkelt, jeg kan ikke få mit surround system til at spille når jeg ser tv kanaler, har et philips surround sæt.
Af D.Søndergaard
Kryger skrev:Jeg har sån et tv og jeg er sku fint tilfreds :) 3D delen er vel okay, jeg har ikke så meget at sammenligne det med den det ser da udemærket ud, det er dog ikke noget jeg bruger særligt meget. Skal lige siges at 2D til 3D er ikke noget at råbe hurra for.. Jeg spiller selv en del Xbox og det er sku noget der rykker 8)...
Du har ingen problemer med at spille på det? For jeg læste et sted, at det ikke altid gik helt flyende når man spillede på det.
Af Kryger
Hov sorry havede helt glemt og svare.. Altså nu spiller jeg for det meste kun fifa, og der syntes jeg at der var lidt i starten at de sorte farver flød ud, men så rodet jeg lidt med indstillingerne og så har der ikke været noget siden.. Jeg har også spillet lidt Black ops! og der var ikke noget problem.. Sys sku det er et godt tv, kan godt anbefale det ihvertfald! Speciel bluray, der er jo overdrevet godt billede på 8)
Af D.Søndergaard
Kryger skrev:Hov sorry havede helt glemt og svare.. Altså nu spiller jeg for det meste kun fifa, og der syntes jeg at der var lidt i starten at de sorte farver flød ud, men så rodet jeg lidt med indstillingerne og så har der ikke været noget siden.. Jeg har også spillet lidt Black ops! og der var ikke noget problem.. Sys sku det er et godt tv, kan godt anbefale det ihvertfald! Speciel bluray, der er jo overdrevet godt billede på 8)
Det gør skam slet ikke noget :)
Har købt mig sådan et tv nu. Vil give dig fuldstændig ret i at det er super billed når det kommer til Bluray. Syntes at der i starten at det var lidt sløv respons på tv når man spilled Black Ops. Men efter jeg har opdateret firmware og sætter det i spil tilstand. Så går det jo helt fint.
Men jeg vil give dig fuldstændig ret i, at 2D-3D er noget som bare ikke er en rød reje værd.
Glæder mig til at jeg har fået anskaffet mig en rigtig 3D film, så det os kan testes. Men der er dog lidt problemer med crostalk, ved 3D brug har prøvet at spille Black ops og Shaun White skateboard i 3D. Men i længden så syntes jeg ikke at det er så problematisk. Men nu må vi jo se, hvordan der er når det kommer til 3D film.

Skal man enligt anskaffe sig, et 1.4 HDMI kabel for at få den bedste 3D effekt?
Af Kryger
Jeg har ikke spillet så meget i 3D endnu jeg ender som regel altid med at spille fifa hehe! Jeg har ikke så meget forstand på det med hdmi kabler jeg købte bare et kabel i Lidl til 40 kr, og det virker ganske fint for mig ihvertfald.. Jeg har faktisk ikke set en hel 3D film endnu, men jeg går så heller ikke så meget op i 3D, det er bare sån et ekstra plus at det har det.. Men det var nu mere det med pvr funktionen der trak lidt, og så selvfølgelige det gode billede :)
Af trold80
tak her har jeg fået svar på alle min spørgsmål, jeg vil ud og købe mig et i 46" her til min fødseldags, glæder mig vildt meget, og er glad for at hører at billede er godt i lcd os så på led i dag også stod der et lidt ældre samsung i lcd og der var billede godt nok mørk og grumse...

men alt det i fortælle lyder bare wonder :)
Af D.Søndergaard
Kryger skrev:Jeg har ikke spillet så meget i 3D endnu jeg ender som regel altid med at spille fifa hehe! Jeg har ikke så meget forstand på det med hdmi kabler jeg købte bare et kabel i Lidl til 40 kr, og det virker ganske fint for mig ihvertfald.. Jeg har faktisk ikke set en hel 3D film endnu, men jeg går så heller ikke så meget op i 3D, det er bare sån et ekstra plus at det har det.. Men det var nu mere det med pvr funktionen der trak lidt, og så selvfølgelige det gode billede :)
Ok fair nok :D
Hvilken Harddisk bruger du til pvr funktionen?
Er det ikke noget med, at det skal være en bestem type harddisk man skal bruge?