Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BimBam
Jeg har brændt mig varm på Samsung PS50C7705, men jeg skal have skrabet lidt flere moneter sammen, og jeg vil også gerne vente længst muligt, så prisen måske falder yderligere ifm. lanceringen af de nye modeller.

Så er der nogen, der ved noget om, hvornår modellen udgår. Jeg vil jo nødigt ende med at vente så længe, så jeg til sidst ikke kan få fat i den mere.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hvis producenternes og butikkernes lagerstyring er optimal, så sker det nok lige omkring marts/april 2011, med forbehold for, at Samsung lancerer dem senere i Norden.

Dette holder dog sjældent og der er både mulighed for at det går hurtigere eller at modellen fortsætter med at være på markedet mens de nye lanceres.

Jeg vil dog anbefale at du finder en forhandler, hvor du kan følge lagerstatus og så holde øje med denne løbende. :)
Brugeravatar
Af MigSelv
Med alle de beretninger om fejl, på denne model, ville jeg vente til ny model kommer.
Af Colt
ja #MigSelv ikke en person herinde har været glad for den. ;;)
Af ducati
Jeg har hørt en fuld synge omkring maj måned.
Desuden syntes jeg dette TV er super lækkert.
Har ingen brummen eller problemer med retention eller lign.

Dog er der solgt vildt mange skærme og dem man høre om herinde er vel de uheldige som har den procentdel med fejl.

Kender en af fyrene fra prestige service og han siger at de ikke har så mange problemer med dem. Især i forhold til hvad der er blevet solgt.

Man han nævnte også dette med små stuer og plasma skal man passe på med.

Ellers fuld tilfreds med mit.
Af BimBam
ducati skrev:Man han nævnte også dette med små stuer og plasma skal man passe på med.
Hvordan skal det forstås? Er det problemet med buzz eller?
Af ducati
Ja, alle plasmaer er ikke 100% støjsvage. Der er mange 1000 volt i dem. derfor hører man en summen hvis lydnieuet er langt nede.
Det er derfor de fleste anskaffer et anlæg ved siden af.

Men mit har et svagt buzz. Som kun høres hvis jeg skruer meget langt ned.
Jeg er fuldtud tilfreds. Har også en større stue. ;)
Af BimBam
Jeg tror nu også stadig jeg holder mig til C7705. Selvom der er nogel stykker der har udtrykt utilfredshed med skærmen, så tror jeg ligesom ducati, at det er en lille mængde brugere ud af et rigtig stort antal, som har købt denne skærm, som er utilfredse.
Af JesperAndersen
BimBam; det er også den helt rette attitude at anlægge. Det ER et fantastisk TV. Og der ER "fejlbehæftede" eksemplarer imellem - men set i lyst af HVOR mange der er solgt, er det altså ikke noget "big problem".

Og så ville jeg tage MigSelv' "advarsel" med et stort gran salt - prøv at se hvor mange som er forbandet over netop Panasonics "brummen". Det gør ikke Pana til et dårligere TV ( Det ER godt), men beviser blot at alle producenter har "fejlrate" på deres TV

Slutteligt; du kan jo altid købe Samsung i en internetbutik, så kan du evt. benytte dig af 14 dages returret
Af BimBam
Lige præcis Jesper. Nu har jeg ikke før ejet et plasma, men jeg tror ikke at buzz vil være en stor gene for mig. Jeg kører som regel altid lyden over min receiver og skruer rimelig godt op, og desuden er jeg ikke så følsom overfor lydgener, så jeg tror ikke det vil blive et stort problem for mig.

Jeg vil højest sandsynligt også vælge at købe i en internetshop. Er der i øvrigt nogle anbefalinger her i forhold til leveringstider, service osv.?
Af Colt
Jeg syntes oven ud jeg er blevet behandlet godt hos komplett og justbuy.. Så jeg ville klart tage en af dem.. Efter en uheldig og røv lang sag med wupti er det klart de 2 jeg vil fremhæve..

Syntes også at priserne er så overskuelige nu at man altså får en del tv for prisen i forhold til et par måneder siden..
:) Så pøj pøj med det!

Og så vil jeg give @ ducati ret i at sørg for at hold dig til 7005 modellerne så du ved de er danske.. Og så yder samsung en fin Prestige Service - Hvis du mod al forventning skulle være uheldig
Af trykkertor
Bare som en (lang) kommentar.
Ja, det er solgt mange af det her tv.
Men her inde er vi en gruppe mennesker der går en hel del mere op i billedkvalitet og ydelse.
Derfor er der mange af os der kikker tv efter, meget mere end de almindelige danske hjem.

Jeg må sige at jeg synes linebleed er noget lort.
Så er de merkelig at jeg ser linebleed på min, på de 2 modellerne der stod i min hifi-klub, på den modellen jeg har set i Elgiganten og på den modellen jeg så hos Saturn i Tyskland.

For at sige det sådan.
Jeg til dags dato ikke set en PSC7705 der ikke har haft linebleed.

Så at de flæste solgte tv-er tilsyneladende ikke har det, kan hænge sammen med at dem der har tv, ikke ved hvad det er. Ikke lader sig genere af det, eller er totalt uvidende om hvad vi snakker om.

Jeg har selv haft en kammerat med for at kikke på fladskærmer i en forretning. Han var stort set supertilfreds med billede på dem alle sammen. Men efter en kort intro til hvad han skulle kikke efter når der kommer til detaljer, skarphed, farver etc, så kunne han 5 minutter senere skille dem bedre fra hinanden. Så kunne han sige sig enig i hvorfor den ene var en del bedre en den andre.

Så her inde vil en typisk læse om flere "fejl" end hvad danskerne bemærker.
Jeg er sikker på at om mange af os kører rundt i biler med "småfejl". Ikke helt centreret rat, en lille smule skev hjulstilling. En lidt dårlig vægtfordeling. Men vi aner ikke hva vi skal føle efter, og synes bilen er top.
Så kunne en gå ind på et bil/race-forum og diskutere nettop vores bile, og en ville få en liste med småfejl erfarne racere kunne påpege.

Jeg har lært hvordan jeg bedømmer en skærms billedkvalitet. Hvad jeg skal kikke efter. Derfor kan jeg også påpege flere fejl, selv om skærmen er aldrig så god.
Jeg kan IKKE smage forskel på en vin til 25,- og en kvalitetsvinner til 250,-
Det vil sige, jo forskellen mærker jeg. Men jeg er ikke trænet i at bedømme hvilke kvaliteter der gør en vin god eller dårlig.
(Jeg drikker sån set aldrig vin, og derfor min store mangel på vinkundskab.)
Men jeg har bøvlet med hjemmebiograf i ca 10 år nu, og begyneder at forstå gamet.

Poenget mit med den her post er at det bliver for let at sige der findes nogle få dårlige skærme der ude, og resten er ok.
Jeg tror mere det er nogle af os der kan spotte mere en andre.
Jeg er overbevist om at jeg kunne komme hjem til en der synes hans PSC7705 er perfekt, og se/høre flere af de fejl jeg ser på min.
Jeg er overbevist om at der er nogen der ude der mener de ikke har et buzz-tv, men at jeg nok kunne høre buzz på lige præcis deres apparat.
Det handler om kompetence og "know what to check for".

For at sige det sådan.
Om jeg ikke havde tilbragt 10 år på diverse forum omkring skærme, lyd og hjemmebio, så ville jeg hellere ikke kunnet spotte halvdelen af "fejlene" jeg har på mine apparater.
Jeg har også en dyr projektor i loftet hvor jeg ser en del fejl, som andre ikke ser.
Jeg kan spille af en film her hjemme på hjemmebiografen, og gæster kan ikke høre at de har glemt at tænde for venstre og højre højttaler. (De kører via en egen effektforsterker).
Altså ser de film med center, sub og baghøjttalere.
Jeg spotter hurtig om sub ikke er på, om sidehøjtalerene ikke er på, eller om der er noget galt justeret. (Prologic vs ægte surround).
Det er en træningssag.

For at afslutte.
Det dummeste en gør er at købe et tv, og så begyned at kikke efter fejl. I hvertfald hvis fortrydelsesfristen er gået ud.
Så bør en hellere nyde sit produkt.
Så jeg har slået mig til ro med min linebleed, buzz, retention, døde pixel og beskidte skærm. De får nu hellere bare være der. Det er ikke kønt i en reklame med ensfarvet baggrund og med logoer. Men i filmsammenhæng generer det mig ikke.
Af JesperAndersen
trykkertor; spændende indlæg du har forfattet - som jeg egentlig opfatter temmelig (subjektiv-) informativ, men også ganske selvhævdende (selvoptaget!?!) i sin udtryksform. Men det sidste tror jeg dog ikke er bevidst......
Af RumleSkaft
Tråden lidt kapret, men der er vist flere gode svar.
Sjovt og rigtig godt indlæg trykkertor.
det er netop livets valg i en nøddeskal.
og her er vi på FlatpanelsDK, hvor jeg TV-noob søger info om mit næste TV.

Bare for at afslutte
så har jeg efter rigtig mange års erfaring endelig fundet den sødeste kæreste og affundet mig med diverse fejl - monthbleed, Nagtition, Buzz, lagg, Forbrug osv.
Jeg har lært at se det lidt som reklamer - det er ikke kønt på en ensartet baggrund, men når der er film er det super. :p