Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

dav.

jeg har købt for ca 14 dage siden det her dejlige TV og det funker fint med min xbox, PS3 osv men, jeg har købt mig en Panasonic DVD-S58 og sat den til via HDMI og jeg for bare ingen lyd igennem.

jeg har skiftet kable og det hjælper ikke. Jeg for fint lyd igennem analog. HDMI portene virker fordi jeg har brugt andet udstyr og der er fint lyd igennem

jeg har testet afspilleren på et samsung TV gennem HDMI og der virker den.

Jeg har kikket op og ned i menuen for at se om der er noget der er slået til som kunne lave ballade også så jeg noget som jeg syntes var mærkeligt.

Jeg har under indstillinger en synlig menu som hedder DVI-Indgang indstilling.

jeg har kikket i manualen og der står at den menu kun skulle være synlig hvis du har fx en PC sat til som kun sender billede igennem og ingen lyd.

mit spørgsmål er så hvorfor fanden tror mit TV at det er en "PC" jeg har sat til ?

på afspilleren kan du ikke indstille noget og jeg har prøvet alt. jeg har snakket med dem som jeg har købt afspilleren af og de ved intet men de vil kontakte Panasonic på mandag for at høre hvorfor 2 af deres produkter ikke kan sammen.
Brugeravatar
Af radiomand
Tryk på MENU knappen
Gå ned til LYD
Tryk OK
Gå ned til HDMI indgang
Tryk OK
Her skal der stå Digital for at tvét henter lyden fra HDMI stikket, hvis der står analog skal lyden komme fra den analog lyd indgang.
Af fettouhi
det gør den også :D ellers ville jeg ikke kunne sætte en xbox/PS3 til også få lyd igennem

så det er afprøvet

eg tror du har misforstået mig der hvor jeg skriver at det virker med analog. Jeg taler om fx scarkable/ component
Af fettouhi
jeg har fået det løst.

ser ud til at der var en firmware til dvd afspilleren som fixede noget compabilitets problem på HDMI porten. efter der havde jeg lyd gennem