Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

VT20E eller PX950N

Af Zixzi
Hej alle. :)
Jeg skal have nyt tv, og valget står mellem et Panasonic VT20E 50" eller LG's PX950N. Har i nogle erfaringer med dem? Prisen er ligemeget, jeg skal bare høre jeres mening om dem. Tv'et skal være særlig godt til 3D og Playstation 3. Jeg skal faktisk bruge tv'et til alt, men jeg gør ikke så meget i DLNA og Internet Widgets halløj.

På forhånd tak. :)
Brugeravatar
Af MigSelv
Ingen af de 2 skærme rimer på playstation, eller for den sags skyld andre "spillebokse".
Ingen plasmaskærme har stillestående logoer o.lign. som deres livret.
I bedste fald, vil tv lide under retention, i værste fald burn in.
Af Mysen
Jeg synes omvendt at du har fat i de helt rette modeller, hvis den skal bruges til "alt muligt" og være særligt god til 3D. Men det er rigtigt, at man skal passe på med konsolspil. Jeg tror dog ikke det er et problem med mindre man er klanspiller i et eller andet skydespil. Eller hvis man overhovedet ikke tager hensyn til at det er plasma, - eller kobler et mediecenter til.

Begge skærme er gode. VT20 er lige en tand bedre, men også en tand dyrere. PX950 er til gengæld pænere, synes jeg, men dette er jo en smagsag, og derfor er det heller ikke noget, du behøver lytte til ;)
Af keler
Det er noget fis at plasma ikke er egnet til konsoller.

Jeg har gamet i stor stil på px80, pq6000 og PK550. Ja, der er sikkert retention hvis man kigger efter det, men ligesom ved alm. TV kiggeri, forsvinder det igen.

Plasma er særdeles egnet til gaming, pga. lav responstid. Og HD er HD uanset om vi snakker BD eller spil IMO.
Af miko
Erklærer mig enig med keler. Plasma responderer bare bedre!
Brugeravatar
Af MigSelv
Man leger med ilden, når man spiller på en plasmaskærm.
Brugeravatar
Af hans123
Vent til de nye modeller kommer til DK

Syntes der har være for mange fejl på de nuværende modeller.

( har selv haft VT20 men opgivet på for mange fejl i billedet efter min smag )

Men du kan sagtens spille PS3 på et VT20 uden de store problemer.
Af keler
MigSelv skrev:Man leger med ilden, når man spiller på en plasmaskærm.
Vrøvl.

Lad være med at spille 15 timer i streg og du er home safe. Jeg har gamet utallige timer i streg på flere plasma modeller uden problemer.
Af Zixzi
Hej alle!

Tak for alle kommentarerne. Tror nok valget falder på Panansonic VT20, grundet der ikke findes særlig mange anmeldelser af PX950'ern. :D I må meget gerne fortsætte med at komme med kommentarer da jeg ikke har besluttet mig endnu.

Vh Zixzi
Af Mysen
Du kan se en anmeldelse af PX950n på avforums.com Lige her:

PX990 hedder den derovre ;)
Af Bliss
Har selv VT20 3D, der er 3 ulemper for mig. Billedet giver en lille smule banding, f.eks hvis en lpmmelygte lyser i et mørkt rum eller der er en meget blå himmel. Den trådløse gongle er for tåbeligt udført så den rager ud ved siden af tv'et, men det kan fikses med en 90 graders adaptor og til sidst er der lidt reflektioner i glasset, men har klaret det ved at hæve lampen over sofabordet.

Jeg ser selv ufatteligt mange film og spiller på skærmen, har ikke skyggen af burn in og jeg gad ikke engang køre mit tv ind med en DVD. Passede lidt på den den første måned men glemte så alt om det.
Af THM
af de to vil jeg klart helst have VT20, hvis prisen ikke spiller ind.
mht. gaming så mener jeg ikke det er noget problem så længe man ikke spiller det samme spil med de samme stillestående ikoner, i en uendelighed.
derudover er der forskel på hvor følsomme de forskellige plasma skærme er. her er det dog, som hovedregel, 3d plasmaerne der er mest følsomme og panasonics ikke 3d plasmaer der er mindst følsomme :)
Brugeravatar
Af MigSelv
Dongle til tådløst net, ses da først, ved ved en vinkel på omkring 30 gr, ud til siden.