Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hannibal
Hej

overvejer pana vt50" til 13900 ca.

hvad er tidshorisonten før vi ser de nye modeller i handlen ?

så vente eller købe ?

MVH
Af Mysen
Vt30 kommer nok marts-maj.. Men om den koster 14.000 eller 20.000 er svært at sige. Desuden er det svært at bestemme forskel på billedkvalitet, før der kommer anmeldelser.

Jeg synes 2011 modellerne har meget mere tiltalende design. Hvis du ikke er enig, får du nok ikke mere for pengene før om et år, når VT30 er faldet i pris, og kan derfor ligeså godt købe nu.
Men den kan jo være at billedkvaliteten er langt bedre? Spekulationer
Af JesperAndersen
Som jeg husker det, så har det været general "Panasonic-filosofi" at lade "budget-modellerne" komme til salg først, og først hen ad sommeren introducere topmodellerne.

- Derudover er jeg helt på linie hvad Mysen skriver.

MVH
J.A.
Af trykkertor
Enig med Mysen.
Designet på VT30 er bare så meget smukkere end VT20.
Om de havde VT30-designet for et halvt år siden da vi købte nyt tv. Så havde ikke Samsung hængt her på veggen.
(Ikke fordi Samsung har ringe design. Jeg synes Samsung er pænere end VT30. Men VT20 var bare så grimt at vi lod være at købe det).

Om det stod mellem VT20 og VT30 ville jeg aldrig været i tvivl.
VT30 har et meget bedre design.
VT30 har meget mulig fået KURO-teknologien fra Pioner med sig.
(Panasonic har købt en del know-how fra Pioner, men VT20 kom aldrig helt til kuro-niveau. Meget sandsynlig at årets modeller vil høste mere af den know-how).

Og.....VT20 var vel det apparat det scoret bedst sidste år på billedkvalitet. VT30 vil med al sandsynlighed gå ennu et skridt op i billedkvalitet.

Så alt i alt tror jeg VT30 blir ennu bedre teknisk kvalitet i en meget pænere indpakning.