Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Myrhoej20
Hej folkens..

Jeg er på udkig efter et nyt tv. har sagt til mig selv at det skal være 3D. men da jeg næsten intet ved om TV så vil jeg da gerne høre hvad i kan forslå?

Eneste krav er

40" - 42"
Højest 12.000kr gerne lavere!

Mvh Frederik..

Ps. har hørt rygter om 3D fjernsyn hvor man ikke skulle bruge briller? er det noget vi kommer til at se noget til i nær fremtid ?
Af THM
hvis skærmen ikke skal være større vil jeg foreslå et panasonic GT20 eller VT20.
det er begge plasma skærme som er klart bedst til at vise 3d...
begge er iøvrigt anmeldt her på siden :)
Af Myrhoej20
Tak for tippet, har tjekket det ud, men er ikke så meget til designet. er mere til de pæne linjer med et tyndt LED tv :D
Af Mysen
Så får du til gengæld ikke en god 3D billedkvalitet. Men skal det være LED er UE40c7705 eller c8705 et bud.

Ellers performer Samsungs PS50c7705 også fint med 3D og det er tyndt som et LED. Til gengæld er det større end dine krav ;;)
Af Colt
Så må Samsung UE40C8705 LED da næsten være en oplagt mulighed..

Det er ca 2.5 cm bred i røven og lever også et kanon billed samt 3d..
Dog ikke som plasma men tror stadig vi er tæt på toppen inden for led her..

Det går til omkring 10.000 så er du lidt under budget så kan du passende købe en dongle eller ekstern harddisk til det :)
Af Myrhoej20
Det Samsung er godt nok lækkert, havde også kigget på det.

Grunden til det skal være flat er det skal op på væggen og hænge og mit værelse er i forvejen ikke så stort :p
Af Mysen
At det er et "tykt" tv, gør altså ikke at du mangler plads et lille værelse. Du sidder jo ikke 6 cm fra skærmen alligevel... Men det er flottere, og jeg har da også selv fravalg et tykt tv.

Du kan læse en test af C8705 herinde. Det er et fint tv og har et lækkert design, men jeg er ikke helt enig i, at det er helt i toppen af LCD fjernsyn. Her tror jeg B&O og LG vinder, men der er jo ikke 3D på et 42LE820N mens LX950N kun findes fra 47"

Og igen: 3D delen er ikke særlig god på denne model, men derfor er det da et udmærket valg.
Af lrev 1-2
Myrhoej20 skrev:Hej folkens..

Jeg er på udkig efter et nyt tv. har sagt til mig selv at det skal være 3D. men da jeg næsten intet ved om TV så vil jeg da gerne høre hvad i kan forslå?

Eneste krav er

40" - 42"
Højest 12.000kr gerne lavere!

Mvh Frederik..

Ps. har hørt rygter om 3D fjernsyn hvor man ikke skulle bruge briller? er det noget vi kommer til at se noget til i nær fremtid ?
Hej.
Hva med et SHARP LE925...som er testet som "måske det bedste led 3D tv"..her på siden?.....langt bedre end Samsung`s led modeller til 3D.

lrev
Af Myrhoej20
Jeg har lige været en tur ude i butikkerne idag, faldt over et 46" fra Sony model KDL46NX710 nogle der har erfaringer med dette?
Af lrev 1-2
Myrhoej20 skrev:Jeg har lige været en tur ude i butikkerne idag, faldt over et 46" fra Sony model KDL46NX710 nogle der har erfaringer med dette?
Hej.

Kender en som har modellen som hedder NX700...tror de er meget identiske,den står pænt efter min mening-han klager blot over 100hz systemet ikke altid er hurtigt nok..så den "slæber lidt efter" ved hurtige billeder.

lrev
Af Mysen
Der er nogle ekstra features på NX710 såsom et edge-led dimming system og noget scanning backligt, der forbedrer det hastighedsproblem, som Irev taler om. Desuden kræver det et helt andet panel at understøtte 3D. Om det er et bedre panel, er svært at sige, men det er jo tilfældet for GT20 vs G20 og VT20 vs V20 fra Pana. Du skal dog ikke forvente top-of-the-line billede, da prisen især rammer dette niveau pga. 3D og designet.

Irev#
Jeg har forresten ikke set et LE925 live, men det er et tv i samme prisklasse som LG's roste LE850n, og så skal 3D være meget eftertragtet for at kunne lokke. Og jeg har et af de mest roste 3D modeller kun overgået af VT20 på niveau med PX950n. Jeg ved hvor frustrerende crosstalk på hurtige scener er, og ser faktisk ikke mange 3D film. Det er enormt anstrengende. Det er skam flot og interessant at se en film som Avatar i 3D, men da jeg prøvede med en dårlig-kvalitets Resident Evil med action i starten af filmen, så blev crosstalk simpelthen for irriterende til at jeg gad se den færdig.
Jeg har set et C8705, der døjer en del med crosstalk. Jeg ved godt LE925n er bedre til 3D end c8705, men jeg ville bare aldrig anbefale et 3D tv, der ikke var lige så godt som mit eget, for så er chancen, at det ikke vil blive brugt. Med mindre, det var et kup til prisen, og det er det jo ikke, når man kan få nævnte LG istedet.
Af lrev 1-2
Hej.
Jeg køber ikke 925 p.g.a 3d...jeg ved blot at den er god i 3d kontra stort set alle andre lcd på markedet.Jeg vælger den(måske) bla p.g.a at den har scanning backlight i modsætning til andre Sharp tv.Du nævner le850 fordi den er rost i anmeldelser....det er 925 også...men den kan du ikke lide!
Hvis du tog ud og så en le850 live,ville du kunne se at den IKKE er lige så god som le 925.Og det er ikke noget som jeg bare slynger ud efter at have læst anmeldelser-det er noget som jeg har SET selv.Iøvrigt har jeg endegyldigt bortdømt VT20 nu,efter at have set den hakke helt ekstremt ved panoreringer.

mvh

lrev