Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Er C7705 stadig en skidt skærm mht. retention og buzz?

4
40%
6
60%
Vil lige høre.... nu hvor mange af dem der har denne model, efterhånden må have kørt den ind.... har folk så stadig problemer med buzz, retention, burn-in osv?

Jeg syntes jeg efterhånden har læst i mange tråde ang. anbefaling af tv og ligende tråde, at mange har skrevet at man skal passe på med denne model

Jeg har selv en PS63C7705, og jeg elsker den! Så mit spørgsmål er lidt... er jeg bare heldig med min, eller mener folk stadig det er et problembarn? Jeg spiller meget PS3, bruger den meget som pc skærm, ser masser af Blu-ray med bjælker.... og jeg har vitterligt ingen retention. Og skulle der efter massiv brug opstå noget, så forsvinder det lynhurtigt igen

Buzz er heller intet problem. Den kan høres når jeg skifter mellem inputs, såsom Yousee boksen og min PS3, og skærmen kortvarigt ikke får et signal, så summer den tydeligt, men så snart der er billede på skærmen igen, så er der intet buzz, der er højere end almindelig tv volumen totalt overdøver det, så det ikke er hørbart
Senest rettet af Martin Sjøstrand 29. okt 2010, 15:57, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Weissbier
Din afstemning giver ikke så mange valgmuligheder, som man måske godt kunne tænke sig, for hvad er det, der sker under "indkøring"? Er det skærmen eller brugeren, der ændrer sig? Min skærm summer stadigvæk. Det opleves som mindre end i begyndelsen, men jeg ved reelt ikke, om det skyldes, at skærmen beviseligt udsender mindre støj nu, eller det er fordi, at jeg har besluttet mig for at leve med det og derfor lægger mindre mærke til det... ;;)

Retention er nemmere at forholde sig til, og her har jeg kun oplevet små antydninger (man skulle se godt efter og vide præcis, hvad man ledte efter), som jeg efterfølgende har kunnet fjerne med rulleren. Linebleed bemærker jeg, men jeg opfatter det ikke som generende.
Senest rettet af Weissbier 29. okt 2010, 15:59, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Weissbier
Martin Sjøstrand skrev:hvad tænker der burde tilføjes som muligheder?
Hm, noget i retning af: "Skærmen summer stadig efter indkøring, men jeg lever med det."
Af Martin Sjøstrand
Øøøhm... nu kan jeg ikke lige finde ud af, om der er mulighed for at rette en afstemning, eller om man skal oprette en helt ny tråd?

Ellers kan folk måske skrive en lille notits om det, efter de har valgt i afstemningen
Brugeravatar
Af Weissbier
Martin Sjøstrand skrev:Øøøhm... nu kan jeg ikke lige finde ud af, om der er mulighed for at rette en afstemning, eller om man skal oprette en helt ny tråd?

Ellers kan folk måske skrive en lille notits om det, efter de har valgt i afstemningen
Ja-ja, det er fint nok. :)
Af Mysen
Jeg er helt enig med Weissbier, for jeg kan altså ikke sætte mit kryds nogen steder. Jeg har godt nok den lille model, men går ud fra, at jeg gerne må være med her.

Mit tv er nemlig ikke 100 % uden problemer, og de problemer jeg har er ikke blevet specielt mindre, siden jeg købte det. Til gengæld kan jeg heller ikke uden forbehold klikke under det negative valg, for jeg er uden tvivl meget tilfreds en meget tilfreds ejer af c7705. Selv om den ikke er lydløs, og selv om den stadig døjer med retention.
Af ajhals
Jeg mener også at emnet er lidt mere nuanceret end som så (og har derfor ikke stemt).

Jeg har ingen problemer med buzz på min (jeg kan høre det hvis jeg muter eller har lyden ekstrem lav, men ellers ikke). Jeg oplever til tider en del retention på min skærm, selv efter at den er kørt ind, men til det brug JEG har, er det slet ikke noget problem for mig. Når det så er sagt, vil jeg IKKE anbefale denne skærm til en som ynder at spille fx PS3 på sin skærm, der ville jeg simpelthen være for bange for at lave Burn-In på den.

Det er ikke sikkert det lyder sådan, men jeg er rigtig godt tilfreds med min skærm, jeg synes billedet er totalt Killer på den :)![/list]
Af Martin Sjøstrand
Jeg oplever til tider en del retention på min skærm, selv efter at den er kørt ind, men til det brug JEG har, er det slet ikke noget problem for mig.
Det er sjovt, eller det er det jo ikke, men jeg oplever minimal retention, selv efter PS3 spil. Burde panelerne ikke have samme modstandskraft over for fænomenet, eller kan det sagtens variere fra skærm til skærm, af samme model?
Af Martin Sjøstrand
Bortset fra det. Linebleed, det lider min godt nok også af, men ikke rigtig noget jeg lægger mærke til, medmindre det er en pc menu, eller PS3 menuer der er statiske at jeg ser det. Ved film og tv, lægger jeg nu ikke mærke til det
Af Mysen
Martin Sjøstrand skrev:
Jeg oplever til tider en del retention på min skærm, selv efter at den er kørt ind, men til det brug JEG har, er det slet ikke noget problem for mig.
Det er sjovt, eller det er det jo ikke, men jeg oplever minimal retention, selv efter PS3 spil. Burde panelerne ikke have samme modstandskraft over for fænomenet, eller kan det sagtens variere fra skærm til skærm, af samme model?
Prøv at stil det helt hen til tv'et, smid sort skærm på eller bare skift kanal hurtigt, så den forbliver sort på den måde. Så vil du sikkert se nogle ting. Men det er altså også på min skærm ligeså usynligt som plasmastøj på et hd-signal, og er derfor ikke noget problem i praksis. Men den er der, og også temmelig hurtigt.
Af abemand666
Martin Sjøstrand skrev:
Jeg havde to af dem hjemme inden jeg nappede et V20 istedet. Det første var betydeligt værre mht. retention end det andet.
Af trykkertor
Vi må bare indse at der er store forskeller på panelerne.
Nogle har haft 2 skærme og kan beskrive forskel i sortniveau, retention etc.

Selv har jeg middels buzz, minimalt med retention, men RIGELIG med linebleed.
Skifter jeg til et nyt panel risikerer jeg at få et med mere rentention, værre buzz, eller dårligere sortniveau.
Så jeg lever hellere fint med masser af linebleed.
Af netfors
ajhals skrev:Jeg mener også at emnet er lidt mere nuanceret end som så (og har derfor ikke stemt).

Jeg har ingen problemer med buzz på min (jeg kan høre det hvis jeg muter eller har lyden ekstrem lav, men ellers ikke). Jeg oplever til tider en del retention på min skærm, selv efter at den er kørt ind, men til det brug JEG har, er det slet ikke noget problem for mig. Når det så er sagt, vil jeg IKKE anbefale denne skærm til en som ynder at spille fx PS3 på sin skærm, der ville jeg simpelthen være for bange for at lave Burn-In på den.

Det er ikke sikkert det lyder sådan, men jeg er rigtig godt tilfreds med min skærm, jeg synes billedet er totalt Killer på den :)![/list]
Er fuldstændig enig her. Retention kommer ret hurtigt på min 50" model. Der bliver spillet lidt Nintendo Wii derhjemme, og jeg var lidt bange for det i starten. Men når børnene er færdige med at spille, kører jeg med "rullen" i ca. 5 min, og så er det væk ;)
Støj og line bleed har jeg slet ikke hørt/set :)
Så jeg lever nu med retention på en skærm, med et ellers suverænt godt billede. Og som sagt retention forsvinder lige så hurtigt som den kommer ::l