Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af MigSelv
DVB-S = satelittuner, men det mener jeg, er i begge modeller.
Forskellen på de 2 modeller, kan ses på Samsungs hjemmeside.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Mht. billedkvalitet vurderer jeg personligt at forskellen på de to er stort set ligegyldig. Så med mindre man vil have de ekstra funktioner (som f.eks. DVB-S tuner) som findes i C8705, mener jeg C7705 er en bedre value-for-money model.
Af lrev 1-2
Rasmus Larsen skrev:Mht. billedkvalitet vurderer jeg personligt at forskellen på de to er stort set ligegyldig. Så med mindre man vil have de ekstra funktioner (som f.eks. DVB-S tuner) som findes i C8705, mener jeg C7705 er en bedre value-for-money model.
Hej.

Dette er ikke korrekt..de har begge dvb-s tuner-det har jeg fået bekræftet flere steder nu ,men af en eller anden grund er det ikke altid at det er at finde i spec.

Eneste forskel er "local-dimming"...som jo iflg Rasmus skulle være ligegyldigt.
http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-h ... l&tab=spec
Tjek evt. her
lrev
ttkthomsen skrev:Er der nogen der ved hvad forskellen på de to fladskærme er? Så vidt jeg kan se er der ikke DVBS i 7705 (7705 er 2.000 billigere end 8705) men det er også det eneste, og hvad er dvbs?

På forhånd tak.
Den eneste forskeld er Local Dimmin precision, og Designet. Local dimming precision betyder at Dioderne i toppen og bunder kan Styres individuelt, så den kan lave bedre og skarpere kanter, og opdaterings hastigheden er meget bedre, op til 800 fps.

3D benny
3Dbenny skrev: og opdaterings hastigheden er meget bedre, op til 800 fps.
Smider du ikke lige et link der kan bakke den påstand op? TV'et opdaterer kun ved 200 Hz, så 800 kan du næppe tvinge ud af den. Af disse 200 billder/s er de 150 af dem kunstige.
yakken skrev:
Smider du ikke lige et link der kan bakke den påstand op? TV'et opdaterer kun ved 200 Hz, så 800 kan du næppe tvinge ud af den. Af disse 200 billder/s er de 150 af dem kunstige.
Hej Yakken

Stor respekt til dig.

Den har Clear Motion Rate 50 x16 . Men som vi fleste ved kan det meneskelige øje ikke ser over 200Hz.

Clear Motion Rate 50 x16 står på http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-h ... fullspec=F

3Dbenny
yakken skrev:
Her er hvad Samsung skriver om CMS:

Clear Motion Rate Defines the New Standard of Image Quality
Samsung also creates the new motion clarity standard based on the Clear Motion Rate (CMR) instead of the traditional “refresh rate” to compensate for the inaccuracy of measuring the resolution in a moving scene. CMR is determined by three factors, including the TV panel, video processing and backlight technology. Comparing to the refresh rate, CMR can truly reflect the ability of processing the pictures in motion and accurately measure the resolution in a moving scene. For example, LED TV Series 6900 features 400 CMR, which is equivalent to 400 frames per second (fps), which produces smoother images.
CMR of other LED TV Series:
C6200: 300 CMR is equivalent to 300 fps
C5000/ C4000: 150 CMR is equivalent to 150fps
Det giver absolut ingen mening for mig. Måske Flatpanels skulle tage en snak med Samsung og få en bedre forklaring ?
noxity skrev: Det giver absolut ingen mening for mig. Måske Flatpanels skulle tage en snak med Samsung og få en bedre forklaring ?
Mit gæt er at de interpolerer nogle flere billeder, for at kunne (påstår de) lave en bedre interpolering end ved "kun" at bruge 100 eller 200 Hz. Jeg holder på at det er en finte de har fundet på for at kunne skrive 800 Hz, som reaktion på at Panasonic har fundet på en finte så de kunne skrive 600 Hz på tv der i virkeligheden er 100 Hz... Med andre ord, bare endnu en måde at forvirre kunderne så meget som muligt, så de ikke opdager hvordan verden rent faktisk hænger sammen.
noxity skrev: Her er hvad Samsung skriver om CMS:

Clear Motion Rate Defines the New Standard of Image Quality
Samsung also creates the new motion clarity standard based on the Clear Motion Rate (CMR) instead of the traditional “refresh rate” to compensate for the inaccuracy of measuring the resolution in a moving scene. CMR is determined by three factors, including the TV panel, video processing and backlight technology. Comparing to the refresh rate, CMR can truly reflect the ability of processing the pictures in motion and accurately measure the resolution in a moving scene. For example, LED TV Series 6900 features 400 CMR, which is equivalent to 400 frames per second (fps), which produces smoother images.
CMR of other LED TV Series:
C6200: 300 CMR is equivalent to 300 fps
C5000/ C4000: 150 CMR is equivalent to 150fps
Det giver absolut ingen mening for mig. Måske Flatpanels skulle tage en snak med Samsung og få en bedre forklaring ?
Ja, det er rimeligt uklart hvad Samsung mener med "Clear Motion Rate". For eksempel, så opgiver de konsekvent en dobbelt så høj CMR værdi for deres LED-TV, sammenlignet med 'almindelige' LCD-TV (med CCFL backlight) der iøvrigt har samme specs. Virker som om det blot er en del af deres (misvisende) markedsføring af LED-TV som en ny og overlegen teknologi.
AV Precision skrev:
noxity skrev: Det giver absolut ingen mening for mig. Måske Flatpanels skulle tage en snak med Samsung og få en bedre forklaring ?
Mit gæt er at de interpolerer nogle flere billeder, for at kunne (påstår de) lave en bedre interpolering end ved "kun" at bruge 100 eller 200 Hz. Jeg holder på at det er en finte de har fundet på for at kunne skrive 800 Hz, som reaktion på at Panasonic har fundet på en finte så de kunne skrive 600 Hz på tv der i virkeligheden er 100 Hz... Med andre ord, bare endnu en måde at forvirre kunderne så meget som muligt, så de ikke opdager hvordan verden rent faktisk hænger sammen.
Ja, der er megen bevidst vildledning fra fabrikanternes side, og den med de "600Hz sub-field drive/motion" på plasma-TV høre til i den grovere ende (lige så irrelevant som at opgive billedprocessorens hastighed i mHz). Og forøvrigt, så snakker Samsung ikke om 'Clear Motion Rate' for deres plasma-TV. Her siger de istedet at TV'et har "1080 full-HD Motion", selv på de plasma-TV som kun har 'HD-ready' opløsning.
Brugeravatar
Af MigSelv
Hej
Det mest fantastiske er jo så, at de fleste købere går meget op i producentens "installerede features", for derefter at slå alt fra når tv er opsat.
Seriøse højttaler producenter er da heldigvis stoppet med "salgsfloskler". Her oplyses nu kun anbefalet forstærker ydeevne, impedans, følsomhed og frekvensgang.
Den dejlige bil Rolls Royce, har vidst det længe, HK tilstrækkeligt og samme udmelding omkring motorstørrelse.
Så længe 99,5% af køberne hænger sig i producenternes overflødighedshorn, lige så længe vil de bygge på.
Næsten enhver producents filosofi i dag er, uanset produkt, kan det ikke sælges på kvaliteten , så kan det på en bunke ubrugelige features.
Som Sony skriver ( vel vidende hvilken teknologi, der er bedst til 3d ), " There's 3D... And there's 3D from Sony.
Som ikke Sony LCD 3D ejer, giver jeg dem ret, Der er 3D, og så 3D fra Sony. Desværre for Sony, kan den vendes 180 grader.
Af woergaard
Stod i samme situation som dig valgte 7705, og det kommer du ikke til at fortryde. Hvis du vil have en større model så vælg den nye 9'er serie der får du mere "større" model for pengene. Forskelle mellem 7705 og 8705 er for lille i forskel til den procent mæssige prisforskel. Dog må jeg indrømme at personligt ville jeg hellere have valg børstet stål mod sort piano lak, men jeg ville ikke betale for det ;)