Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af wcc
har problemer når jeg ser alm. tv på min vt20, jeg bruger zaptor , det er så om at billed hakker lidt, ligsom det ikke vil følge med. og billed står ikke rigtig skarpt, har prøvet med jeres indstillinger men det hjalp ikke, det er kun ved alm. tv. er der andre der har dette problem som måske kan hjælpe.. jeg så dette på avforums....I just bought a 50VT20 and found the 50Hz-problem mentioned in the review for the 65 Inch panel immediately when watching a soccer game. It looks like the VT-series doesn't work with sports in PAL-regions. Too bad this issue wasn't listed in the 50 inch review! ..... kunne det være det problem jeg har.... :o
Brugeravatar
Af hans123
Jeg oplevede det samme på mit VT20

Det kunne ikke klare bevægelser i billedet. Og gav slør i billedet uanset indstillingerne.

Syntes at det er for dårligt at et top plasma ikke var bedre.

Mit er nu returneret. Og venter på der kommer bedre TV
Af wcc
sagde de, der hvor du har købt dit , om det var et general problem med vt20, eller om det kunne være en fejl fra fabrikken. :o ..... men hvis det ikke blir bedre snart så ryger mit også tilbage, lidt trals for havde ellers lige købt samsung 7 serie plasma men der var også fejl på og så nu det her :((
Brugeravatar
Af MigSelv
wcc skrev:sagde de, der hvor du har købt dit , om det var et general problem med vt20, eller om det kunne være en fejl fra fabrikken. :o ..... men hvis det ikke blir bedre snart så ryger mit også tilbage, lidt trals for havde ellers lige købt samsung 7 serie plasma men der var også fejl på og så nu det her :((
Hej
Tror ikke på, at det er en generel fejl. Mit VT20 fejler intet af ovennævnte.
Fejl i det specifikke tv kan ikke udelukkes, men fejlen kan ligevel være i Zaptor boks.
Min Canal Digital HD PVR boks, efter opdatering af ny Linux software, gør det i 15-20 sek. efter opstart, og i 5 sek. efter kanalskift. Dette var ikke et problem, med gammel software i boksen.
Af Illgor
Har du testet om det også sker ved afspilning af DVD/BR?
Har du evt prøvet DVB-T?
Af Bliss
Har også VT20 med canal digital, og kan heller ikke se problemet. Er det ved alle billedprofiler? har i prøvet at køre THX-billedindstilling med automatisk tilpasning til 16:9?

Nogle af panas billedmanipulationer synes jeg giver lidt artefakter i billedet, har f.eks slået PNR fra på alle indstillinger.
Brugeravatar
Af hans123
Jeg havde prøvet alle indstillinger. Både dem fra flatpanels samt de ude fra andre forum.

Fejlen var på alle indgange samt indbyggede dvb-c tuner.

Der var også grønne slanger i ansigtet på mennesker ( kan ikke lige huske hvad det hedder )

TV havde en rigtig lækker farve gengivelse, men panelet virkede lige så sløvt som et lcd tv.

Havde et pioneer 507 før. Og det klarede opgaven noget bedre, og det skulle jeg nok ikke have solgt
Af wcc
jeg har også prøvet alle de forskellige indstillinger, men mit vt20 står rigtig dårligt når jeg ser alm. tv , billed står godt ved blu-ray, men det er slet ikke på højde med de tv jeg har haft før , både mit kuro og mit samsung p96 var meget bedre end vt20, og det undre mig da det får så gode anmeldelser mange steder, men kan også se, at der er mange på de forskellige forums, der begynder at klage over tvet, bla ved sports udsendelser. :((
Af wcc
og det er rigtigt hvad hans123 skriver , det er sløvt som et lcd, og det syndes jeg er lidt mærkeligt, for det har jeg aldrig oplevet ved et plasma tv.
Af Steen Bay
hans123 skrev:Der var også grønne slanger i ansigtet på mennesker ( kan ikke lige huske hvad det hedder )
"Grønne slanger i ansigtet på mennesker", det har jeg aldrig hørt om før, men så faktisk noget der svarer præcist til den beskrivelse forleden, på et G20 (var det vistnok) nede i den lokale Expert forretning.
Brugeravatar
Af hans123
De grønne slanger havde jeg på mit første plasma fra Phillips (9966) men det er 5-6 år siden, ikke et godt TV som også blev leveret retur.

Og skuffende at Panasonic leverer sådan noget i år 2010.
Af THM
lyder meget mærkeligt, at det skulle være sløvt som et lcd, da det jo skulle være noget nær det hurtigste panel på markedet.
Brugeravatar
Af hans123
Fra Rasmus's test af VT20

Jeg oplevede lidt ”bånd” i de flydende gradientovergange, hvilket indikerer, at Panasonic VT20 ikke skelner alle farvenuancer perfekt fra hinaden. Det skete primært i de meget mørke farver. Resultatet er pænt, forstå mig rent, og VT20 har ingen kritiske problemer, men farvenuannceringen er ikke perfekt og ikke bedre end på G20 modellen.

Den kritiske forbruger kan også bemærke dette i hurtige bevægelser og scener fra tid til anden, fordi plasma-teknologien skaber visse farver ved at blande nye farver fra eksisterende (kaldet dithering). Vi så det samme på G20 og det er ikke forbedret synderligt på VT20. Plasma dithering støj er typisk kun synligt tæt på panelet og ikke på afstand, men det kan resultere i let ”banding”, som er synlig fra normal siddeafstand. Dette er et generelt træk blandt plasma-Tv, og selvom det er synligt, er det ikke kritisk for billedkvaliteten.
....

Om det er kritisk ved jeg ikke men det er generende
Af Bliss
dithering kan jeg godt nikke genkendende til, men så skal jeg ind på 1 meters afstand fra mit 42" VT20 for at kunne se det. Har netop købt VT20 fordi det er det eneste plasma jeg ikke er generet af det på.

Kan overhovedet ikke genkende noget af det andet i beskriver, sidder på 3.5 meter fra mit plasma-tv.

Må hellere tilføje at jeg har den nyeste model med V-real pro 5, ved ikke om der er forskel på de gamle 50" med v-real pro 4