Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bolt
Jeg er den glade ejer af C7705 og er generelt godt tilfreds. Dog er jeg som ny plasmaejer usikker på, hvordan sort skal gengives.

Hvis jeg viser et helt sort billede på min skærm er billedet en lille smule meleret med uensartede vertikale plamager, der ligner retention, men er der konstant. De er kun synlige ved det sorte billede. Det skal siges, at det ikke er meget tydelig, men jeg havde forventet, at en sort skærm blev afspillet ensartet sort.

Er det mig der er hysterisk?
Brugeravatar
Af MigSelv
Bolt skrev:Jeg er den glade ejer af C7705 og er generelt godt tilfreds. Dog er jeg som ny plasmaejer usikker på, hvordan sort skal gengives.

Hvis jeg viser et helt sort billede på min skærm er billedet en lille smule meleret med uensartede vertikale plamager, der ligner retention, men er der konstant. De er kun synlige ved det sorte billede. Det skal siges, at det ikke er meget tydelig, men jeg havde forventet, at en sort skærm blev afspillet ensartet sort.

Er det mig der er hysterisk?
Hej
Nej.
Af miko
Sort er vist lidt gråt og ikke særligt jævn på din skærm. Det er den heller ikke på min, med mindre det er i blueray film, der har sort skærm mellem sceneskift, der har min ingen problemer, sort er sort. Men når jeg zapper mellem tv-kanaler er det en lidt blandet fornøjelse med sort. Det er ikke noget problem for mig personligt, men alle har jo deres forventninger.
Af Bolt
Det er sådan jeg også oplever det. Jeg vil også være træt af at gøre noget ved det. Ud over det er besværligt, er jeg jo også meget glad for min glimrende og lydløse skærm.