Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af basse32
#138355
E = DVB-T
Y = DVB-T og DVB-T2

Det bliver interessant om der på E modellen kan vælges Sverige eller Finland i opsætning, for at aktivere DVB-T2 ?



Ja det burde jeg have prøvet da jeg startede mit, men venter som sagt svar fra JAMAN om han er 100% sikker på det er i E modellen.

Kan så fortælle at netgear WNDA3100v2 faktisk virker istedet for den originale panasonic wifi dongle, og så til 277 dkr var der jo en del sparet. 8)
Af kaja69
#138406
Man kan vel ikke være sikker på at et af de nye TV med DVB-T2 vil være understøttet når det engang kommer til DK?
Af keldp
#138425
kaja69 skrev:Man kan vel ikke være sikker på at et af de nye TV med DVB-T2 vil være understøttet når det engang kommer til DK?
Jo det ligger hvis rimeligt fast,det er også det
der bliver prøvekørt i københavn.
Af kaja69
#139020
Det er ikke mange der sælger P42GT30Y herhjemme. Har kun set at Komplett.dk har det på lager til 9.990:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=63 ... 3EEB25CF18

Hvad blev konklusionen på ulempen ved at købe en E model, evt fra Tyskland?
Af kaja69
#139046
Tak for input. Jeg ved ikke lige hvad man præcis får ekstra i VT30'eren, men jeg hører at det er markedets *bedste* TV.

Er der nogen der har købt GT30/VT30 i Tyskland med god erfaring og som kan svare på om E vs Y rent faktisk er et issue?
Af kaja69
#139325
er der nogen der har købt en E model og kan sige om der er noget der ikke fungerer?
Af purtsak
#139338
det var sgu noget af nogle besparelser de danske forhandlere må godt nok tjene helt vildt på de skærme
Af hesselballe
#139339
Jeg tror de (alt for) høje priser i DK skyldes leveringsproblemer fra Japan.
Jeg følger med i priserne på VT30 (42 tommer) både i DK og DE.
I DK har priserne været nede og vende på 13.300,- men er nu tilbage på 13.995,- :o
http://www.pricerunner.dk/pl/2-2723041/ ... ign-Priser
Men også i DE er prisfaldet nu gået i stå (=udsolgt hos de billigste forhandler). http://www.idealo.de/preisvergleich/Off ... sonic.html
Af basse32
#139350
Jeg har gt30E model og den virker helt fint, ham jeg købte ved siger stadig den har DVB-T2 tuner. Men han har lovet at finde dokumentation, så vi begge kan få ro i sjælen. :p
Af reslfj
#139438
kaja69 skrev:Man kan vel ikke være sikker på at et af de nye TV med DVB-T2 vil være understøttet når det engang kommer til DK?
Selve DVB-T2 tuneren vil nu virke, men der kan naturligvis ikke gives garanti for at firmware understøtter Danmark eller har fejl, som ikke rettes i Danmark.

Det er nu overvejende sandsynligt, at DVB-T2 også indføres her efter Nordig.org kravene. Det er her grundlaget for Boxers godkendelse kommer fra og med Boxer i både Sverige og Danmark - så er der nok meget gode chancer for at et Boxergodkendt DVB-T2 apparat vil virke med DVB-T2 både i Sverige og senere også i Danmark.

Hvad priserne er i en forretning er jo bestemt af markedspolitikker og de vejledende priser er jo fastsat med plads til en betydelig rabat.
Produktionsprisen på en DVB-C/T/T2 tuner-chip er ganske lille i forhold til salgsprisen på et TV - så en model E og en model Y bør koste stort set det samme.

Hvis du køber en model E (uden T2) så ved du med sikkerhed, at det aldrig kommer til at virke med DVB-T2.

Køber du imidlertid en model Y (med T2), så er der en meget stor chance for at det faktisk vil virke - også i Danmark. Det værste der kan ske, er at DVB-T2 ikke virker, men DVB-T vil forsat virke.

Man kan således sige, at en mindre ekstrapris for en 'Y' model er en lille pris at betale for at det med stor sandsynlighed vil virke.

Lars :)

PS! UK modeller (af alle fjernsyn) kan have meget anderledes firmware - vær forsigtig.
Jeg har i dette indlæg antaget at E modeller faktisk er uden DVB-T2
Af kaja69
#142726
Stadig ingen der oplever problemer med GT/VT30 købt i Tyskland?
Af kaja69
#143283
Nu kan 42VT30E købes for 9.913 i Danmark. Er der stadig fidus i at købe i Tyskland? Er der oplevet nogle problemer med E-modellen i brug i Danmark?