NintendoB skrev:Gaco skrev:
Hehe jeg lægger altså mærke til at du bliver ved med at sige "de sidste 13"" som om det er småting, 13" er utroligt meget! 
Hvad hvis fladskærmstørelser var angivet i skærmareal i stedet og du skulle vælge imellem SAMSUNG PS1000C7705 eller SAMSUNG PS1700C7705 (her kvardattommer)? Så havde det ikke "de sidste 700 in^2"" men "wauv jeg får over en halv gang mere skærm på den største!".
Tal som 50 og 63.. tænk ikke på dem. Du ser jo ikke på en fjernsynsdiagonal når du ser fjernsyn; du ser på en flad todimensionel skærm. Fladskærmsarealet angiver mest nøjagtigt den måde som dine sanser opfatter skærmstørrelsen på i virkeligheden (ligesom, ved en lidt søgt analogi, at en logaritmisk lydstyrke skala bedst repræsenterer ørets opfattelse af lydstyrke).
Jeg give dig 100% ret i at 13" er utroligt meget men er de 9108,- kr værd det er mere der jeg vil hen jeg hade kunne forstå vis 63" tommer udgaven hade kunne noget som 50" tommeren ikke kunne men det er jo ikke tilfældet de to udgaver er tæt på at være 100% ens ja på nær de 13" tommer og når så 50" tommer udgaven tilmed er så billig ja så er det svært for mig lige at kunne forstå hvordan det kan være rimeligt at forlange de 9108.- kr mere...
Jeg kan godt se hvad du siger.. 9000 kr., det svarer jo til en skiferie. Men tænk på hvor længe du vil have fjernsynet hængene. 8-10 år? Den ekstra glæde du får i alle de år er pengene værd synes jeg. Og medmindre du sidder meget tæt på fjernsynet får du faktisk også et mere detaljeret billede at se! Det skyldes at dine øjne ikke kan skelne den fulde opløsning på 1080p medmindre du sidder tættere på end 2,5 m (
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1184685511). Derfor som tommelfingeregel, køb altid så stort som muligt. Det er meget sjældent (medmindre man går projektor) at man køber så stort ift. betragtningsafstand at man kan sætte pris på den fulde skærmopløsning.
Det er jo i sidste ende op til dig.. tag ud i forretninger og kig på 60-63" modeller og sammenlign med 50" modeller. Vær ikke bleg for at tage en tommelstok med så du kan stille dig præcis i den afstand du vil se fjernsynet fra hjemme i stuen. Så er du rustet til at tage en beslutning