Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af steen_c
alle samsung 3d fjernsyn som er købt på nettet, er parallel import, når du køber på nettet fraskriver du dig retten til support fra samsung.

det vil sige alt tilbehør, som "skulle være med i pakken" er butikkens ansvar og ikke samsung. + hjemmeservice og 2 års fuld garanti, er også væk, du har kun reklamations retten.
så lad være med at bitche over samsung, det står på deres hjemmeside omkring deres support og garanti.

http://www.samsung.com/dk/support/warra ... Y.WARRANTY

Desværre er der mange der ligger skylden for manglende support over på producent, istedet for den manglende oplysning som deres forhandler giver dem.

det ser rigtig godt ud at du kan spare x antal 1000 på et fjernsyn, og der er en rimelig hurtig levering, men ærgeligt at du ikke har de samme rettigheder, som personen der har købt hos en autoriseret forhandler. det skriver de ikke på hjemmesiden, hvor man bestiller. og derefter bruger man dette forum til at tude over det bagefter.

så jeg vil give trykkertor ret, lidt research kunne gøre underværker, måske undersøge hvor forhandler får deres produkter fra, og hvad der følger med, inden kortnummer bliver tastet.Når du har købt på nettet, og de 14 dages returret er gået har du accepeteret at du ikke har de samme rettigheder, som dem i butik, det er også derfor det måske er lidt dyre at købe i butik, men du får det rigtig produkt, med de rigtig specs, alle garantier og support fra samsung, og alt kampagne tilbehør. og så er man ikke en lus mellem to negle, iøvrigt en situation som man selv har bragt sig selv i, ved lidt research kunne man have undgået det.
Af Striker
For det første:
Hvis man sparer op imod kr. 3.000 ved at handle et andet sted end Fona, Expert og lignende, så tror jeg, at det vil være at foretrække for en del forbrugere - ligegyldigt om man så går glip af et par 3D briller til kr. 600. Do the math.

For det andet:
Jeg har svært ved at se, at man skal forlange, at en forbruger sætter sig ind i alt for mange ting, inden man handler. F.eks. hvor forhandleren køber sine varer, hvad der som standard skal følge man i pakken, mv. (man står altså ikke og kigger på emballagen, når man handler - tror de fleste ser på udstillingsmodellerne!). Jeg tror også, at det hører til undtagelsen, at en forbruger terper en producents hjemmeside igennem, inden man køber et tv.

For det tredje:
I min verden vil det altid være forhandlerens ansvar, at udlevere de kampagneprodukter, der følger med fra f.eks. Samsung. Det kan aldrig blive forbrugerens ansvar. Hvis forhandler ikke udleverer det, som man er forpligtet til, er det rent tyveri fra producenten - i dette tilfælde tyveri fra Samsung. Der findes vist nok utallige eksempler på autoriserede forhandlere, som udnytter forbrugerens uvidenhed om, hvad der skal følge med at "ekstra" varer.

Til Steen_c:
Derfor synes jeg, at du stiller dit indlæg lidt for skarpt op, så det faktisk kan støde mere end det gavner! :-) Omvendt - har jeg måske også været lidt for "skarp" i dette indlæg. For dette undskylder jeg på forhånd.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Dét I blot skal huske: Parallelimporterede TV kan I ikke ringe og bede om hjælp til hos Samsung i DK. Uanset om det drejer sig om manglende briller eller andre mangler. Alt foregår gennem forhandleren - og hvis han henviser til SamsungDK så er det forkert. Der er intet at komme efter hos den danske afdeling.
Af Striker
Det er hermed forstået! :-)

Ærlig talt - havde parallelimport problematikken ikke været inde i mine overvejelser, da jeg købte mit tv ved Fleggaard. Jeg handlede endda på den danske side af grænsen. Men jeg må selvfølgelig acceptere, at jeg ikke får et par 3D briller uden beregning. Til gengæld har jeg formentlig gjort en god handel på prisen, hvilket i min verden opvejer tabet af brillerne.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kommer jo an på hvad købte med henblik på. Hvis det var 3D så kommer du hurtigt til at betale det samme som kampagnen med 2+2 briller.
Af KaptajnRoevsved
Mit TV er ikke parallelimporteret, det er et nordisk TV. Jeg fik fandt i en fra deres support, der lovede at sende mig voucheren, så håber jeg blot at brillerne også kommer eller er i med voucheren.

Det hjalp at ringe op igen til supporten, da den første jeg talte med ikke vidste noget om noget.
hvis jeg har stødt nogle med mit indlæg, så beklager jeg, men står ved det jeg skrev.

Om en forbruger skal undersøge produktet inden han køber, er op til ham selv, men når jeg køber et produkt til mellem 10-25 000 kr. så undersøger jeg, hvad produktet kan, hvilke garantier, der eventuelt er, hvilke specs, og om produkt passer til mit behov. inden købet. ligesom når man køber en bil, der undersøger man da også markedet.

Og med hensyn til din besparelse på 3000 kr hos fleeggaard, hvis du er så ligeglad med 3d brillerne og dit parallelimport tv. hvorfor føler du dig som en lus mellem to negle???.

Det jo ikke 3d briller eller kampagne tilbud der gør tv dyre, hos butikkerne.
det du får, når du køber en nordisk model, hos en forhandler

24 mdr. garanti på produktet (købeloven 6mdr. garanti og 18 mdr. reklamtionsret.)
prestigeservice : hjemmerep på din adr. i 24 mdr.
samsung support.
Desuden er du garanteret at mpeg4 tuneren er optimeret til det danske markede, fordi produktet er boxergodkendt.

Alt ovenstående har du valgt fra, for at spare 3000 kr. og allerede nu kæmper du med forhandleren om et par 3d briller. Jeg håber virkelig at du får glæde af dit tv, og du ikke får problemer med tv, da kampen ellers kan blive lang. folk må selv bestemme hvor de køber deres tv, jeg syntes bare de skal oplyses, omkring de fare, der er ved parallelimport. og det gør netbutikkerne ikke.

"Der findes vist nok utallige eksempler på autoriserede forhandlere, som udnytter forbrugerens uvidenhed om, hvad der skal følge med at "ekstra" varer. "

Din argumentation lyder ikke overbevisende da du selv lyder i tvivl, med et vist nok. At sige det er tyveri fra producenten, er noget vrøvl. det er da producenten der bestemmer, hvad der følger med i en kampagne og hvilke forhandler der har kampagnen. eller omvendt hvilke forhandler der vælger at købe kampagne tilbuddet.
Af Striker
Nu har jeg så givet kr. 7.500 for mit tv - så det er under dit interval 10 - 25.000 :-) (det var jeg altså bare nødt til at kommentere... ;-) )

Og - i min verden er der væsentlig forskel på at købe en bil eller et tv.

Jeg føler mig som en lus mellem to negle, da jeg konstaterede, at når man køber 3D tv fra Samsung, så får man briller med i købet. Det fik jeg ikke. At der så var forskel på, om jeg havde købt tv'et i Fona eller hos Fleggaard, anede jeg ikke (som jeg skrev i mit tidligere indlæg). Jeg viste ikke, at jeg købte et parrallelimport produkt!. Ja, jeg viste, at jeg sparede en del penge ved købet.

Som jeg har skrevet tidligere, har jeg selvfølgelig nu accepteret, at jeg ikke skal have 3D briller uden beregning.

Jeg har ikke behov for 3D brillerne, da jeg mener, at markedet ikke er gearet hertil endnu. Det er alene min mening! Men kunne jeg få / havde jeg krav på at få 3D brillerne uden beregning, vil jeg selvfølgelig gerne det. (hvem vil ikke det). Hvis behovet skulle opstå for 3D briller, har jeg stadig en besparelse på kr. 3.000 at tage af til brug på brillerne.

Jeg kan fuldt ud leve med, at jeg mister længere garanti og service, da jeg ikke mener, at en pris, der så vil være ca. 35 pct. højere vil opveje den service, jeg ville få ved at købe tv'et hos en autoriseret dansk forhandler. Det er en dyr "garanti" i min verden. Jeg har fuld forståelse for dem, der vil betale det ekstra.

Jeg kan give dig utallige eksempler på forretninger, der direkte stjæler fra producenten og sælger disse "bonusvarer" separat og tjener fedt på det. Det er direkte tyveri fra producenten (selv Samsung support er bekendt med dette problem). Det der ofte sker er, at forhandlere ved en forhandling med forbrugeren siger, at man kan få "bonusvaren" med i købet i stedet for en kontant rabat, og den hopper mange forbrugere desværre på.

Hvad jeg slet ikke var klar over, er den oplysning omkring optimeret mpeg4 tuner på den nordiske model til det danske marked. Hvorvidt det bliver et problem for os, må tiden vise. Vi kan også kun håbe på, at tv'et ikke giver os store problemer. Men det er den risiko vi har valgt at ta' ved ikke at handle hos den nærmeste forhandler i gågaden - men i stedet købe tv'et 150 km. fra vores bopæl. Det er et spørgsmål om risiko contra besparelsen.

Ps. Steen_c - der er no bad feelings herfra. Du ønskes glædelig jul. Tak for en konstruktiv dialog, som selvfølgelig ikke nødvendigvis skal stoppe nu. :-)
Af trykkertor
Striker skrev:Jeg føler mig som en lus mellem to negle, da jeg konstaterede, at når man køber 3D tv fra Samsung, så får man briller med i købet. Det fik jeg ikke.
Jeg ved ikke hvor du har hørt det, eller hvem der har fortalt det.
Men det passer alstå ikke.
Nordiske modeller har brillen med.
Europeiske modellen har ikke brillen med.

Det var tonen jeg hørte da jeg skulle købe.

Husker selv da jeg købte mit Samsung i efteråret og jeg tjekket nettet.
Så var lige præcis spørgsmålet om der var brille med noget jeg spurgte hver eneste forhandler om.
Og sandt nok var der nogle forhandlere der ikke leveret den med, og andre der gjorde det.

Ja, til og med Samsung.dk sine produktsider listet den nordiske model op UDEN briller.
http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-h ... cification

Men du har 24 måneders garanti. For Fleggaard køber vel fra Tyskland, og hos Samsung.de står der:
Auf dieses Produkt gewährt Ihnen Samsung Electronics 24 Monate Garantie.
Af Striker
Att.: Trykketor

Tak for svar. Jeg håber snart at jeg har fået det med i et af mine snart mange indlæg i denne tråd... :-) Men grunden til at jeg undersøgte, om jeg kunne få 3D brillerne var, at jeg havde læst i dette forum, at når man køber 3D tv fra Samsung, så får man briller med i købet. Endvidere har jeg fra kollega oplysning om, at der også leveres briller med i købet fra et andet europæisk land end Norden - dog er der ikke tale om Tyskland i denne oplysning.

Jeg er efterfølgende blevet oplyst - blandt andet i dette forum - at såfremt jeg køber en europæisk model via Fleggaard, at så er der tale om parrallelimport (hvilket jeg ikke havde tænkt over). Og, at jeg i denne forbindelse ikke er berettiget til et par briller. Hvorfor det ikke skulle gælde for Samsung produkter i Tyskland, undrer mig. Jeg vil overveje, at skrive Samsung Tyskland Support og høre, om de har en lignende "bonusaftale" ved køb af 3D tv. Det skulle undre mig, om ikke et så stort marked skulle have en aftale, der kan matche den nordiske aftale...?

Jeg er klar over, at jeg har 24 mdr. fuld reklamation via Fleggaard. Men tak for, at du har undersøgt. Så er jeg blevet bekræftet heri. Jeg er klar over, at jeg ikke har "fullcare service" på hjemmeadressen, når jeg har købt via Fleggaard.

Ps. - hvis nogen er skarp til at tale tysk, må de meget gerne kontakte Samsung Tyskland og spørge, om de leverer briller med ved køb i mit eksempel. Jeg kan jo være heldig, at der er en venlig sjæl i denne juletid... :-)
Af steen_c
Striker

der er stor forskel på en bil og et tv, prisen er en væsentlig faktor, men i min verden er der en ting de har til fælles,og det er at det ikke er et hverdags køb. og begge to må godt holde længe, derfor vil jeg gerne have det rigtig første gang og den tryghed, derfor betaler jeg lidt mere.

god jul til dig og tak for dialogen, en anden gang :D
Af lennon
Striker_ Et parallelimporteret TV købt i Tyskland kan komme fra både Polen ,Tjekkiet og hvad ved .Med andre ord erdet slet ikke sikkert at Samsung Tyskland vil kendes ved eventuel bonus
Af KaptajnRoevsved
Jeg har stadig ikke hørt et ord fra Samsung, selv om de skrev at jeg bare kunne maile dem for en voucher.

Har sendt kvittering osv.

Nu må de tage sig sammen og svare.
Af calle3
har jo lige købt TV plus afspiller hos Komplett.dk... de reklamere da i stor stil med disse samsung tilbud med briller og 3D film.. og desuden 8 stk voucher til blueray film ???

Får man det heller ikke der så??? er det fake reklame???