Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Jonas B
bleze:
Jeg har også selv set 63"eren i Elgiganten i Glostrup. Men synes man så dårligt fra den sofa :s
Så ville ikke bedømme det 100% ud fra det.

Lambertsen:
Dejligt man ikke er alene i verden om at skulle vælge nyt 3D-TV :) Byd endelig ind hvis du også skulle have nogle spørgsmål! Kan kun gavne os begge jo! ;)

yakken:
Tak for "linket" ;)
Af Lambertsen
Det undrer mig lidt, at der ikke er flere der kommer på banen med nogle erfaringer af tv'ene. O-O

Er meget interesseret i hvordan folk oplever retentionen på Plasma modellen, og hvor meget der skal til før det kommer ? ;)

Ligeledes er der slet ikk nogle der har erfaringer med ps3 gaming på LED modellen, altså hvor meget af det omtalte input lag kan justeres væk ? ;)
Brugeravatar
Af Jonas B
Lambertsen skrev:Det undrer mig lidt, at der ikke er flere der kommer på banen med nogle erfaringer af tv'ene. O-O

Er meget interesseret i hvordan folk oplever retentionen på Plasma modellen, og hvor meget der skal til før det kommer ? ;)

Ligeledes er der slet ikk nogle der har erfaringer med ps3 gaming på LED modellen, altså hvor meget af det omtalte input lag kan justeres væk ? ;)
Det samme her :s Men må jo være fordi der ikke er nogen som har dem??? :) Kom endelig med alle de erfaringer i har gjort jer! Det ville være en kæmpe stor hjælp!

På forhånd tak! ;)
Af Gavin
Jamen jeg kan da godt komme med lidt mere erfaring, selv om jeg dog ville have ventet lidt..

Nu spillede jeg lidt GTA IV igår.. måske i en times tid eller mere, og der var ikke noget synligt.

Har faktisk ikke rigtig oplevet noget siden første dag jeg fik det hvor jeg hentede 3D spil. Der kunne jeg godt se at jeg havde hentet spil bagefter, men det er væk igen. :)

Men der må være nogle flere der kan give lidt input ;)
Brugeravatar
Af Jonas B
Gavin skrev:Jamen jeg kan da godt komme med lidt mere erfaring, selv om jeg dog ville have ventet lidt..

Nu spillede jeg lidt GTA IV igår.. måske i en times tid eller mere, og der var ikke noget synligt.

Har faktisk ikke rigtig oplevet noget siden første dag jeg fik det hvor jeg hentede 3D spil. Der kunne jeg godt se at jeg havde hentet spil bagefter, men det er væk igen. :)

Men der må være nogle flere der kan give lidt input ;)
Gavin du er vidst den eneste vi kan regne med i øjeblikket, så TAK! :)
Det er super lækkert at du gider dele ud af din oplevelse med plasma skærmen! Nu du nævner at du har spillet GTA IV på den. Hvordan oplever du så det så kaldte input-lag? (Hvis du altså har spillet online! :p )
Af Lambertsen
Nu vil jeg lige komme med lidt erfaringer eftersom jeg var oppe ved en kammerat der besidder et UE46C7705 tv.. :P

Film oplevelsen var rigtig god, vi så Kick Ass (1080p) afspillet over min bærbare computer via HDMI. Skærmen leverede et suverænt godt billede i mine øjne, og hvis folk herinde mener plasma er bedre, så kan det da vist kun være godt. :D

Med hensyn til Input lag så har jeg to forskellige oplevelser af samme TV. Da vi skulle se film prøvede vi at afspille lyden direkte fra PC over et eksternt anlæg via et "Jack/Phono kabel". Samtidig med at selve billedet var koblet til skærmen via HDMI. Ved denne måde at afspille på oplevede vi at billedet på fjernsynet var en del forsinket, hvilket gjorde det ret umuligt at se film. Derfor gik vi tilbage til at afspille lyden fra tv'et.
Jeg tro nu nemt man kan komme dette problem til livs ved at koble systemet op så lyden bliver sendt fra fjernsynet og ned i forstærkeren. ;)

Nåeh, men nu til den anden oplevelse af input lag.
Da jeg spiller en del PS3 både on- og offline blev jeg nødt til lige at teste spillet fifa world cup på tv'et. Som standard var der et rimelig stort input lag, dog ikke så massivt som på sidste års B modeller, men dog træls når man er vandt til ingen input lag. O_O
Når fjernsynet blev sat i spil tilstand synes jeg der blev slækket meget på grafikken og input lag'et var der stadig, dog knap så meget. Men det kunne stadig mærkes.

Nu måtte jeg jo lige komme med lidt erfaringer :D så må vi se om folk er enige med mine oplevelser.

Der skal lige nævnes, at min kammerats tv ikke er kalibreret på nogen måder, og kører med de indstillinger som da han købte det. Jeg var dog inde og sætte det på filmmode i stedet for standard mode.
Af mhca
Lambertsen skrev:...
Med hensyn til Input lag så har jeg to forskellige oplevelser af samme TV. Da vi skulle se film prøvede vi at afspille lyden direkte fra PC over et eksternt anlæg via et "Jack/Phono kabel". Samtidig med at selve billedet var koblet til skærmen via HDMI. Ved denne måde at afspille på oplevede vi at billedet på fjernsynet var en del forsinket, hvilket gjorde det ret umuligt at se film. Derfor gik vi tilbage til at afspille lyden fra tv'et.
Jeg tro nu nemt man kan komme dette problem til livs ved at koble systemet op så lyden bliver sendt fra fjernsynet og ned i forstærkeren. ;)
...
Mine forældre har UE46C8705.
Deres TV er også koblet til et ældre anlæg til at forbedre stereo-lyden.
Vi oplevede ekko, hvis vi havde tændt for både TV og anlæggets højttalere.
Jeg synes dog ikke, at jeg oplevede et mærkbart delay ved kun at have anlæggets lyd tændt.

Jeg søgte lidt i den forbindelse på problemet, og for tidligere Samsung TV kunne jeg læse mig frem til, at der ikke er justeret samme delay ind for TV'ets højttalere og audio-udgangen. Man kan muligvis ændre dette i service-menuen, hvis man tør pille derinde.
Men hvis din kammerat ikke engang har justeret væk fra det ubehagelige standard-billede, så tror jeg ikke, at han er typen, der bør lege i servicemenuer :-)

Prøv evt. at rode med 200 Hz systemet, da det godt kan give input lag, som muligvis forværrer ekko'et. Jeg blev dog ikke selv klogere på det, da jeg ikke har været så meget hjemme hos de gamle.

Mvh. Martin
Af Lambertsen
mhca -> Nej vil heller ikke sige det var et stort problem med hensyn til lyden på LED modellen. Dog synes jeg det er noget af et problem, med hensyn til at spille ps3 på tv'et, der er for meget lag i forholdt til hvad jeg har nu.. Men det kan jo godt ske det bare er et spørgsmål om tilvending. :P

Er der ikke flere der har nogle kommentarer til plasma tv'et (PSxxC7750)??

Hvordan i oplever retentionen, og den generelle oplevelse ? :D

Og gerne lidt flere inputs om hvordan spiloplevelsen på tv'et såvel ps3 som xbox ?? ;)

Er meget interesseret i dette tv, og det er meget tæt på at hifiklubben får en bestilling :D
Af Ellegaard74
Ham her har lavet en rimelig god side mht PS50C7705
http://dennisthomsen.dk

Ved ikke om i har set den.? ;)
Brugeravatar
Af Jonas B
Lambertsen skrev:Nu vil jeg lige komme med lidt erfaringer eftersom jeg var oppe ved en kammerat der besidder et UE46C7705 tv.. :P

Film oplevelsen var rigtig god, vi så Kick Ass (1080p) afspillet over min bærbare computer via HDMI. Skærmen leverede et suverænt godt billede i mine øjne, og hvis folk herinde mener plasma er bedre, så kan det da vist kun være godt. :D

Nåeh, men nu til den anden oplevelse af input lag.
Da jeg spiller en del PS3 både on- og offline blev jeg nødt til lige at teste spillet fifa world cup på tv'et. Som standard var der et rimelig stort input lag, dog ikke så massivt som på sidste års B modeller, men dog træls når man er vandt til ingen input lag. O_O
Når fjernsynet blev sat i spil tilstand synes jeg der blev slækket meget på grafikken og input lag'et var der stadig, dog knap så meget. Men det kunne stadig mærkes.

Nu måtte jeg jo lige komme med lidt erfaringer :D så må vi se om folk er enige med mine oplevelser.

Der skal lige nævnes, at min kammerats tv ikke er kalibreret på nogen måder, og kører med de indstillinger som da han købte det. Jeg var dog inde og sætte det på filmmode i stedet for standard mode.
Kanon med lidt feedback på LED modellen!!!
Tak for det Lambertsen! Har du set 3D på det? Hvis ja, var det så godt? & ved du om han har haft problemer med HDMI? Kan forstå at der åbenbart er mange som har problemer med signalet gennem HDMI? :)
Brugeravatar
Af Jonas B
mhca skrev:
Lambertsen skrev:...
...
Mine forældre har UE46C8705.
Deres TV er også koblet til et ældre anlæg til at forbedre stereo-lyden.
Vi oplevede ekko, hvis vi havde tændt for både TV og anlæggets højttalere.
Jeg synes dog ikke, at jeg oplevede et mærkbart delay ved kun at have anlæggets lyd tændt.

Jeg søgte lidt i den forbindelse på problemet, og for tidligere Samsung TV kunne jeg læse mig frem til, at der ikke er justeret samme delay ind for TV'ets højttalere og audio-udgangen. Man kan muligvis ændre dette i service-menuen, hvis man tør pille derinde.
Men hvis din kammerat ikke engang har justeret væk fra det ubehagelige standard-billede, så tror jeg ikke, at han er typen, der bør lege i servicemenuer :-)

Prøv evt. at rode med 200 Hz systemet, da det godt kan give input lag, som muligvis forværrer ekko'et. Jeg blev dog ikke selv klogere på det, da jeg ikke har været så meget hjemme hos de gamle.

Mvh. Martin
Tak for dit indlæg Martin! ;)
Brugeravatar
Af Jonas B
Lambertsen skrev:mhca -> Nej vil heller ikke sige det var et stort problem med hensyn til lyden på LED modellen. Dog synes jeg det er noget af et problem, med hensyn til at spille ps3 på tv'et, der er for meget lag i forholdt til hvad jeg har nu.. Men det kan jo godt ske det bare er et spørgsmål om tilvending. :P

Er der ikke flere der har nogle kommentarer til plasma tv'et (PSxxC7750)??

Hvordan i oplever retentionen, og den generelle oplevelse ? :D

Og gerne lidt flere inputs om hvordan spiloplevelsen på tv'et såvel ps3 som xbox ?? ;)

Er meget interesseret i dette tv, og det er meget tæt på at hifiklubben får en bestilling :D
Vi kan håbe på at følge lidt med Gavin, og lade ham være vores "Guide" :) Meld endelig tilbage om dine oplevelser med dette TV ;)
Brugeravatar
Af Jonas B
Ellegaard74 skrev:Ham her har lavet en rimelig god side mht PS50C7705
http://dennisthomsen.dk

Ved ikke om i har set den.? ;)
Tak for linket Ellegaard74!!! ;)
Af Lambertsen
Jeg prøvede 3D på tv'et og har også oplevet det i fona butikker rundt om. Og vil sige 3D er en rigtig god oplevelse, men når man først har lagt mærke til den omtalte "crosstalk" kan man ikke rigtig se bort fra det igen :)

Har dog hørt at der ingen "crosstalk" er på plasma modellen, så igen jeg hælder mest til plasma, og glæder mig enormt til testen kommer.

Han har haft et enkelt problem med HDMI og det var den ikke ville finde hans ps3 første gang. Han slukkede ps3'eren på kontakten og tændte igen, og vupti så var der forbindelse igen :D
Der har heller ikke været et eneste problem nu vi har haft koblet bærbaren til et par gange. :P