Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nero
Du Rasmus, jeg lurte på om det lå i kortene fremover å teste noen av disse tvene: Philips 7606 med passiv 3d, Philips 9606 som er identisk med 9706 men uten moth eye, 9606 kommer nemlig i 52". Venter også spent på den kommende testen av LG LW980:)

Det kunne også vært fint med en test av Samsung PS59D7005:)

Valget mitt faller enten på PS59D7005, 55VT30, Philips 9606 eller LG LW980..
Alle kortene skal ligge på bordet før avgjørelsen skal tas;)

Jeg har allerede prøvd Samsung D8005 led men det var bare masse clouding og tull.
Har også prøvd Sony HX920 men den hadde en bildefeil med en lysere kant ca 0,5 cm innenfor rammen i tillegg til noen 3d briller som var veldig dårlig synes jeg, mistet effekten bare hodet vendte noen få grader til siden..
Til sist har jeg prøvd VT30, men den hadde en slags susen eller elektronisk støy, hørbart fra 3,5 meter over normalt tv volum, panasonic support forsikret meg om at slik skulle det ikke være, derfor er jeg villig til å prøve VT30 om igjen hvis disse andre tvene ikke holder mål.. Det skal ikke være lett gitt.. :) Hvis noen har erfaring eller nyheter med de ovennevnte tv så skriv gjerne her:)
Af Nero
Rasmus Larsen skrev:Philips 7606 er netop modtaget i dag :)
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1315383162

Vi regner ikke med at teste D7005 plasma, da den ifølge flere andre test har samme billedkvalitet som D8005 plasma - blot med et andet design.

LW980W modtager vi snarest - jeg har dog endnu ikke en dato.
Det var godt å høre, gleder meg til å lese testen av 7606:) Flatpanels er den beste siden for en tv gal nørd som meg selv;) Jeg tror egentlig at 3D opplevelsen på 7606 er hederlig, om 2D opplevelsen holder mål får vi vente å se:)

Gleder meg også enormt til testen av LG LW980.. Godt å høre du presser på de store selskap for å få testmodeller:)

Skjønner at testen av d8005 kan ses på som identisk med d7005, jeg får bare ikke spørsmålet om det er forskjell i sortnivået i mellom 51" d8005 og 59" d7005 ut av hodet! tidligere har det vel vært forskjell i sortnivå fra 50/51 til 63/64 tror jeg.. Har dere Soundgarden i Danmark? Til info så har Soundgarden her hjemme fått 9606 i 52" opp på nettsiden og kommer snart, så da skal jeg ut å se på den også..

Men det beste er når tvene har vært i gjennom Rasmus sitt skarpe øye på test, da vet man akkurat hva det duger til;) PS: Hva slags skjerm har du i stuen Rasmus? Pioneer? :)