Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Beano
#145009
Jeg har anskaffet et Bravia 55" EX720 LED tv som er ok men 3D delen driller mig.

Syntes der er for meget cross-talk (eller skygger, doubling, whatever) med de Sony BR250 briller jeg har købt. Jeg ikke ved om det er briller eller skærmen som giver problemerne. Panasonic VT30 havde også lidt cross-talk/skygger da jeg prøvede, det men slet ikke så meget og det fungerede bare uden nogen justeringer.

Det er som om der er skygger på objekter længst væk eller tættest på - uanset hvilken 3D setting jeg bruger på tv'et. Har også prøvet at justere på dybte indstillinger i de spil (Wipeout HD, Super Stardust HD, Motorstorm Apocalypse) jeg har prøvet, uden noget som helt eliminerer problemet.
Den bedste kombination jeg har fundet i spillene er +2 dybde setting på tv'et og 3D dybde sat til ca 50% i spillene - det gør 3D effekten i spillene udemærket men tekster, HUD og andre ting i forgrunden er til gengæld meget utydeligt (forskudt).

Når tv'ets 3D setting er på +2, er tv'ets egne menuer også utydelige og 0 lader til at være den korrekte indstilling men bare ikke i spillene - så det er noget der er off et eller andet sted.

Nogen der har ideer til hvad der sker?


/B
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#145011
Det er desværre bare faktum på de fleste LCD/LED modeller i dag. 3D giver crosstalk, og er man kritisk vil man helt bestemt også bemærke de i spil-sammenhæng (i film er problemet mindre udtalt).

Det skyldes ikke 3D-brillerne, men i stedet skærmen.
Af Beano
#145013
Jeg tror ikke det er cross-talk som sådan. Det virker mere som om 3D dybden er forkert eller skæv da jeg jo kan tweake det til at passe i den ene ende. Jeg har set 3D på andre LED tv som ikke havde problemet - sætter jeg f.eks. Wipeout HD på uden at justere noget, er det komplet uspilleligt - så meget skæv er det at kigge på.

Kunne godt tænke mig at høre fra andre EX720 ejere som har prøvet det, gerne med BR250 brillerne.
Af vizz
#145014
Jeg har set en enkelt 3D film og spillet lidt Wipeout HD via mit 46HX720 med standard 3D settings - og her syntes jeg ikke at der er nogen problemer overhovedet - men det er jo også et helt andet panel.
Jeg har prøvet ovenstående med BR100 briller som jeg lånte i en enkelt dag og ikke med BR250 som skulle være bedre.

Personligt syntes jeg at EX panelet generelt har dårlige farver/betragtningsvinkel i forhold til HX720 - derfor valgte jeg selv at ofre lidt mere (ialt 11799) for at få 46" HX modellen istedet.