Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Skyheart
#142249
Hvad betyder E efter eks. TX-P46GT30 E ?
Jeg ved Y betyder skandinavisk model, men hvad med E?

Ulemper? Prisen på E modellen er altid lavere end Y modellen ser det ud til
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#142252
Det har godt været vendt de første 10 gange herinde, men her er den igen:
E = Europæisk
Y = Skandinavisk

Begge modeller virker herhjemme.
Af Skyheart
#142257
Ja det tænkte jeg nok, manglede bare lige en tråd at læse om det i :o)
Tak!
Men vil det sige der ingen ulemper er ved en E model?
Garanti, tunere, manual eller sådan noget?

Den er jo billigere end Y modellen

Mvh Thomas
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#142262
Jo, garantien er ikke den samme. Du kan ikke ringe til PanasonicDK og bede om hjælp på en E-model. Der skal du igennem forhandleren. Manualen vil nok heller ikke være på dansk, men den kan jo hentes fra hjemmesiden.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#142264
E-modellerne virker herhjemme, men du er ikke garanteret, at de digitale tunere virker 100 %. Det er lidt svært at svare præcis, hvad der er forskellen, da det varierer fra producent til producent, men typiske problemer kan være: manglende understekster problemer eller EPG (elektroniske programguide).
Af Skyheart
#142273
Okay, så der er ingen bestemte ting man kan sige om en Panasonic E model?
Det er specifikt et GT30 jeg overvejer at købe og der er jo en del penge at spare på en E model i forhold til en Y.
Man får jo næsten et 46" til et 42" pris på den måde.
Men vil selvfølgelig heller ikke spare et dumt sted

Jeg mener Panasonic forhandleren sagde man ihvertfald bare skulle holde sig fra B modeller da de havde britiske tunerer der ikke nødvendigvis fungerede hos os
Brugeravatar
Af radiomand
#142294
TX-P46GT30E har DVB-T/C/S/S2 tuner

TX-P46GT30Y har DVB-T/T2/C/S/S2 tuner
Af basse32
#142307
Bare rolig den virker 100% er selv utroligt glad for mit tv 46GT30E, igen pas på hvis du har reflektioner fra vinduer. Vi har 2 store vinduer bag os ca 3 meter, og om dagen er det ringere end mange lcd/led tv. Jeg overvejer tit her i sommer at skifte til lcd/led, men når det så er mere mørkt, så er det bare bedre. 8)
Af Skyheart
#142309
Syns ellers at ha læst der var bedre lys i GT fremfor G og også bedre refleksfilter?

Radiomand: Ved man noget om hvornår man får T2 signaler her i landet og om det hele overgår til det?
Og hvis man får signal fra kabel udbyder betyder det vel intet i virkeligheden?
Af hesselballe
#142319
Hvis du har Yousee, Stofa eller andet har du ikke brug for DVB-T2.
Jeg har selv en VT30E og Yousee - og alt virker perfekt (tekst-tv, undertekster og EPG). 8)
Af Skyheart
#142328
Okay, tak for svarene indtil videre.
Hører gerne fra flere med E modeller om de har samme erfaring inden jeg bestemmer mig :)