Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tommyaa
#104837
der er da skåret 1/3 af prisen siden sidste år p65v10 kostede vejl. 60.000 men jo 40.000 er mange penge også for mange efter min mening, synes 25-30000 ville være ok, jeg kan ikke forstå hvorfor V10 skulle være så dyr man kunne jo købe pioneers 60" for ca 30.000 til sidst som var et laaaaaangt bedre tv end V10.... men det går da den rigtige vej... jeg tænker også august så er vi jo ikke så langt igen fra januar og ces messen hvor vi kan se hvad 2011 modellerne byder på, jeg ved ik hvorfor men har på fornemmelsen at der kommer til at ske noget stort og de MÅ overgå pioneer, det troede jeg vt20 ville og havde planlagt at købe p65vt20 men købte istedet et pioneer 6090h da jeg synes billedet er bedre og designet er langt federe.

Tommy
Af jingle
#104881
noxity skrev:Den er da på ingen måde for stor. Skærmen er 69% større og hvis du bare ganger den vejledende pris på 50" med det ekstra skærmareal, så får du at den vejledende pris på 65" skal ligge omkring 34.000kr.

Så kan du være lige så utilfreds som du har lyst til over at du ikke får mere end du betaler for.
SÅ du mener altså at det eneste vi betlaer for er panel størelsen, TVet indehodler en hel del mere en blot panelet trods det klart er den dyreste del.

Så ja det er for dyrt og ja det er jeg utilfreds med da jeg ikke vil snydes blot fordi jeg vil have noget større ;)
Af Camelion
#104899
noxity skrev:En 65" er 69% større end en 50" skærm.

Så du skal nok regne med en pris der ligger ca. 1,8 gange højere end 50". Det mindre antal 65" der bliver solgt, samt det faktum at de er MEGET mere besværlige at fragt rundt og håndtere generelt, giver en lidt højere pris.

Mit bud er altså en pris omkring de 36.000kr, med udgangspunkt i en vejl. pris på 20.000kr for 50".
Der er jo kun en tuner i osv. Det koster ikke mere at smide indmaden i en 65 tommers end det gør at smide den samme indmad i en 50 tommers. Desuden er de vejledende priser i Danmark altid kunstigt høje fra starten af. Det er jo derfor priserne "falder" så hurtigt. Prisen på et 65 tommers VT20 er helt hul i hovedet.
Af Precious
#141579
Jeg har brugt de sidste par maaneder paa at laese om Samsungs nye 64" da jeg faldt over Panasonics nye flagskib. Jeg har i forvejen et TV af maerket Panasonic og er meget godt tilfreds med det.

Det ser ud til at de 2 x TVs kommer til at koste ca. det samme:

http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... pid=780852

Omkring 22.000 medmindre jeg har misset noget? Det ser ud til at prisen er sat ned.
Af Precious
#141586
Aha ...

12k til forskel, det er da et godt tag i lommen! :s

Man burde maaske spoerge sig selv om det er vaerd at give 12.000 ekstra for en model som er et aar nyere.

Der skal virkelig ligge nogle gode argumenter for at kunne overbevise mig :-D