Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#140953
Hej jeg ved der er skrevet en masse om netop dette TV. Alligevel håber jeg på nogle hurtige svar på dette konkrete problem

panasonic VT20 50 Tommer, har været udstillet i forretningen i ca. 3 uger fuld garanti. pris 11500 kr. er dette et godt tilbud eller skal jeg vente og købe en VT30 om et halvt år?
?Kan en VT20 evt fås billigere nogen steder.


Evt godt alternativer til en VT20 fx VT30 eller Samsung. (gerne begrundede)

Håber på nogle hurtige svar, da jeg snar skal give forhandleren besked om jeg er interesseret.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#140955
Tv'et fås jo til stort set samme pris som helt nyt. Jeg synes da du skal have forhandleren længere ned, når der er tale om en demo-model:
http://www.pricerunner.dk/pl/2-2722862/ ... ign-Priser

Det direkte alternativ er naturligvis Samsungs plasma-Tv. Du skal være heldig hvis du kan finde sidste års 50" 50C7705 model, da en er udgået, mens ellers findes der jo de nye 2011 modeller. F.eks. D7005 modellen:
http://www.pricerunner.dk/pl/2-2708764/ ... ign-Priser

Vi skulle meget gerne modtage Samsung 2011 plasma-Tv meget snart til test. :)
Af Mysen
#140963
Et brugt 50" VT20 er nede i ca. 8000 kroner. 11500 kroner er simpelthen en overpris, som du ikke må acceptere.
Af Cub
#141223
Jeg fik mit til 10500kr helt nyt hos komplett.dk
Af JesperKeller
#141228
Hej alle

Så vidt som jeg har forstået det, er VT30 ikke bleven forbedre særlig meget i forhold til deres sidste års vinder: VT20.

De hovedsaglige forskelle mellem de to, ligger på at VT30 nu har fået et flottere design. Nu helt kantløst (meget lign Sony's) og stikken peger denne gang sidelæns så du kan hænge den flat.

Med det sagt, syntes jeg stadig at VT20 er en fantastisk fed skærm! Hvis du endelig ville have en skærm som ville kunne matches nogenlunde, ville jeg aldrig så meget som overveje en Samsung. Grundet at de altid er 'nr.2'.. LG, Philips og Sony har klaret sig langt bedre end de andre.

My point of view atleast :)

Held og lykke med dette!

Jesper Keller
Af Mysen
#141238
Pas på, du ikke generaliserer Jesper. Man kan ikke sige, at Samsung generalt er ringere end de tre, du nævner, for det er simpelthen ikke sandt. På plasmafronten peaker LG og Samsung ca. samme sted, mens Panasonic er lidt over.
Hvis du til gengæld har 7000 kroner at købe et LCD tv for, så er Samsung et særdeles godt valg. Philips "kræver" næsten en kalibrering, og deres mellemklasse modeller er dyre. Sony og LG's bedste modeller ligger prismæssigt et stykke over Samsungs bedste modeller, så en direkte sammsinligning er heller ikke fair.
Det er muligt, at LG's mellemprismodeller har IPS panel, men det gør til gengæld at Samsung vinder på sortniveauet, så det er et spørgsmål om præferencer.

Det er fint nok, du skriver "min mening", for jeg kan nærmest ikke være mere uenig. Det gælder iøvrigt også sammenligningen mellem VT20 og VT30, for jeg vurderer forskellen, at være betydelig. Det kan godt være, at de færreste vil bemærke forskellen, men jeg har aldrig fundet VT20 interessant pga. design og den forholdsvise lille forskel i billedkvalitet mellem dette og mit eget tv, der på daværende tidspunkt var flere tusinde kroner billigere.

Med VT30 ville jeg kunne gøre en betydelig opgradering på billedet, og endda også på design (hvilket var en downgrade førhen efter min mening)

50VT20 er et kup til en brugtpris på ca 8000 eller en ny pris under 11000. Men at kalde prishoppet op til VT30 for urimeligt er jeg simpelthen ikke enig i.

Og angående generaliseringen:
Samsung og LG er designet billigt i NIC-lande, mens Panasonic, Sony og Philips hører til i etablerede i-lande. Det kan mærkes på kvalitetskontrollen og i en vis grad også på prisen. -ikke direkte på billedkvaliteten, hvis man ser bort fra Pana's førerposition.