Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#140220
Har et Samsung 55C8705

Når jeg ser 3D skal det helst være i aftenbelysning, da brillerne ellers 'flimrer' i det område der er belyst med dagslys udenfor skærmen.

Nu så jeg at de nye 2011 modeller bruger Bluetooth og er redesignet en del - har dette så hjulpet på ovenstående problem, eller er det det samme ???

Ved godt de nye briller kun passer på de nye tv, overvejer bare om jeg 'gider' købe den nye model D8005 istedet
Af Arraay
#140291
Så vidt jeg ved, fungere brillerne stadig ens.

Til en lys stue burde du måske hellere overveje en passiv 3D skærm, så som LG's eller Philips!

De har ikke noget 'panel' foran på brillerne, så lyset kan nemt strømme ind og vil løse dit problem.
Af Miths
#140863
Jeg har to par Bluetooth briller til mit Samsung PS51D555, SSG-3100 og SSG-3700.
Begge kan bruges uden at jeg ser synlig flimren i indirekte dagslys (gennem gardiner eller overskyet vejr), og har heller ikke nogle problemer med lamper om aftenen. Omend en mere eller mindre mørklagt stue om aftenen naturligvis er det optimale tidspunkt.

Hvis der er direkte sollys på et hvilket som helst sted inden for mit synsfelt (hvilket hos mig vil være ind gennem terrasedørene til højre for hvor jeg sidder, og dermed i yderkanten af mit synsfelt), kan jeg til gengæld tydeligt se aldeles uudholdeligt flimren fra brillerne.
Det er heldigvis let løst ved at vippe persiennerne - eller håbe der går en sky for solen :).
Af ekrem
#140873
jeg har plasma modellen 2011 ps51d8005 den flimmer også men jeg fandt ud af man skal ikke sidde mod lyset så kommer flimmer , det er som man skal sidde ryggen til lyset