Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa,
Jeg modtog for nogle dage siden min 60" PX950N skærm som jeg er super glad for!!
Dog er jeg lidt i tvivl om noget på fjernsynet.
Det er en 60" og jeg sidder omkring 2.5-3 meter fra den, er dette for tæt på en 60" hvis man ser 3D? Grunden til jeg spørger at jeg ser utroligt meget crosstalk, især på baggrunde og ting ude i siden, faktisk er det kun objekter og personer lige i midten af forgrunden der står skarpt og pænt. Dette synes jeg er meget underligt da det i forskellige tests netop score topkarakter på dette punkt :s Faktisk vil jeg mene at der er mere crosstalk på min lg plasma end der var på mit gamle samsung 46" 8 serie led. Jeg har også bemærket at det var meget med farverne på billedet at gøre om der er meget crosstalk eller ej, er dette normalt?
Af xcardman
uden at vide det kunne problemet måske mere være den fosfor
der sidder i din lg

pan har netop opfundet en helt ny fosfor til deres vt20
så den er hurtig nok
Af Mysen
Det skulle PX950 også være. er der ikke en 3D menu, hvor du kan skubbe lidt til frames på det ene øje?
Af selliah
Jeg har kigget efter 3D indstillinger men kan intet finde, det eneste der umiddelbart er, er indstillinger hvor man kan bytte billedet fra højre til venstre øje også er der de normale billede instillinger som lige nu står på THX 3D
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Prøv at tjek dit HDMI-kabel. Hvis det er et ældre HDMI-kabel kan man opleve forøget crosstalk.

Crosstalk er dog mere synligt på meget kontrastrige billeder hvor man ser eksempelvis et lyst objekt på en sort baggrund. Men det lyder bestemt forkert, at der skulle være så slem crosstalk på PX950N.
Af selliah
Mange tak Rasmus. Jeg vil prøve at købe et nyt hdmi kabel og se om det gøre en forskel. Desværre er mit test materiale heller ikke det vilde da jeg kun har Fifa VM, Det regner med frikedeller og Alice i eventyrland. Min afspiller er pt. en PS3 slim så det skulle der ikke være noget i vejen med. Men jeg vender tilbage senere i dag når jeg har indkøbt kabel