Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Theshifter
Det er mit først indlæg herinde og har virkelig brug for jeres ekspert viden nu :)

Jeg skal invistere i et nyt panel til min stue og har lagt mig fast på det skal være en af Samsungs modeller i topic.
Jeg har læst en del herinde men har alligevel nogen spørgsmål inden jeg trykker bestil.

Jeg vil gerne vide hvad forskellen er på de to modeller.
Hvad jeg selv har fundet frem til:

- lillebror har ikke så mange internet funktioner som storebror.
- storebror har lidt bedre sort niveau.
- storebror kan optage via USB hvilket lillebror ikke kan....er det korrekt?
- 3D på storebror er bedre med mindre crosstalk.
- storebror er 3K dyrer hvilket bestemt er en faktor hvis lillebror næsten er lige så go.

Er der andre væstentlige forskelle hvad angår performance, da designet selvfølgeligt er lidt forskelligt. Det skal sige at TV´et skal stå på en tv-bænk så jeg er ligeglad med at lillebror er tyndere.
Jeg har hidtil været vant til at kigge på et 32" Sony billedrørs fjernsyn så jeg er sikker på jeg vil være positiv ligegyldigt hvilket jeg vælger.
Det afgørende faktor jeg kan se er at lillebror ikke kan optage via USB hvilket jeg synes er vildt smart.

Kom glad med alt jeres gyldnde viden :) Specielt hvis der er nogen der har set begge paneler i action.

MVH
Johnny
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det er meget godt opridset, men jeg synes også du bør være opmærksom på, at retention kan være lidt værre på C685 end på C7705. FOlk melder om lidt forskellige udfald, men på vores to eksemplarer, klarede C685 sig hvert fald en smule dårligere.

Hvis Internet er vigtigt for dig kan du også overveje at vente på 2011 modellerne. Samsung ændrer endnu en gang deres brugerflade og tilføjer nogle nye funktioner, som efter min mening giver et løft til hele funktionaliteten. Producenterne mangler stadig at finde den hellige gral mht. implementering af internet i fladskærme, men vi nærmer os bestemt noget der giver langt bedre mening.
Af Theshifter
Jeg har dog overvejet om internet delen egentlig er så vigtig for mig. Jeg har nemlig planer om at købe et medie center alligevel med trådløs tastatur og mus så jeg kan sidde i sofaen og surfe :)
Af THM
Theshifter skrev:Jeg har dog overvejet om internet delen egentlig er så vigtig for mig. Jeg har nemlig planer om at købe et medie center alligevel med trådløs tastatur og mus så jeg kan sidde i sofaen og surfe :)
hvis du i høj grad vil bruge skærmen til at surfe på nettet på, bør du overveje et lcd tv, grundet burn in faren...
Af Theshifter
Vil ikke i høj grad bruge den til internet....mere til at afspille film og afspille spillelister fra youtube. Man kan vel bare slå screensaveren til når man har smidt spille listen på.

@Rasmus
Var billedet på storebror så meget bedre at du vil mene det er de ekstra 3K værd?

MVH
Johnny
Af blacks world
Var billedet på storebror så meget bedre at du vil mene det er de ekstra 3K værd? et super spørsmål theshifter ps tak til rasmus larsen for de super gode anmeldelse mvh david