Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MicBWH
Hej.

Nu har jeg leget lidt med PS3 + 3D

Når man vælger 3D har man muligheden for at vælge om man spiller i split screen (2 player)

Når jeg slår denne funktion til ser vi begge fuldskærm af vores egen mand. Altså 2 forskellige skærmbilleder i 1.

Funktionen er super fed. Men ikke optimal.

Til spørgsmålet.
Er der noget jeg kan indstille for at gøre billedet endnu bedre?
Har jeg glemt at indstille noget i forbindelse med de briller? (Har bare sat dem til)
Hvis jeg under spillet lukker det ene øje ser jeg et helt rent billede. Hvis jeg lukker det andet billede er det som om jeg ser den anden spillers skærm. Dvs at det er super forvirrende at se på. og det er ikke muligt at spille.
Men ideen er sgu i orden hvis det bare virkede.

3D Split screen blev brugt i Call Of Duty Black Ops.

Håber nogen har gjort sig positive erfaringer med denne mulighed :-)
Af netfors
MicBWH skrev:Hej.

Nu har jeg leget lidt med PS3 + 3D

Når man vælger 3D har man muligheden for at vælge om man spiller i split screen (2 player)

Når jeg slår denne funktion til ser vi begge fuldskærm af vores egen mand. Altså 2 forskellige skærmbilleder i 1.

Funktionen er super fed. Men ikke optimal.

Til spørgsmålet.
Er der noget jeg kan indstille for at gøre billedet endnu bedre?
Har jeg glemt at indstille noget i forbindelse med de briller? (Har bare sat dem til)
Hvis jeg under spillet lukker det ene øje ser jeg et helt rent billede. Hvis jeg lukker det andet billede er det som om jeg ser den anden spillers skærm. Dvs at det er super forvirrende at se på. og det er ikke muligt at spille.
Men ideen er sgu i orden hvis det bare virkede.

3D Split screen blev brugt i Call Of Duty Black Ops.

Håber nogen har gjort sig positive erfaringer med denne mulighed :-)
Jeg er ikke sikker på jeg har ret, men er det ikke 3D funktionen side-by-side du slår til? Denne funktion er ikke beregnet til det du nævner, men til at se en 3D film i formatet side-by-side. (Hvor 3D effekten bliver fremkaldt, ved at 2 billeder lagt sammen til et).
Philips kommer med det du snakker om i deres 2011 modeller, tror jeg :) Men jeg tror ikke funktionen eksisterer i C7705 modellen?
Her er et link til det jeg tror du snakker om?
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1300271717
Af MicBWH
når skærmen står i 3D og jeg trykker på 3D knappen får jeg 3 muligheder. 3D til 2D og det næste er et billede som er delt på midten vandret. Det sidste er et billede delt lodret på midten. Side by side lyder som det sidste. Og skal også lige tilføje at det virker det jeg snakker om. Bare ikke optimalt. Vælger jeg side by side er hele skærmen bare noget rod.
Af MicBWH
Så lykkes det mig at se dit link. (er på mobilen) ja det er det jeg snakker om. Men igen sjovt at Phillips er de første når jer nu kan gøre det på mit Samsung. At det ikke er optimalt er en anden ting. Det føles lidt som om den ikke ved hvad hvad den skal sende til hver brille. Der er 2 forskellige skærmbilleder i et. Uden briller er det noget rod. Med briller kan man godt se hvad meningen er. Men som om den ikke kan blive enig om hvad for en brille der skal se hvad. Jo mere bevægelse jo dårliger.
Af MicBWH
Så har jeg lavet et lille videoklip.

Som man kan se er der to skærmbilleder. Et i hvert glas og ikke et i hver brille.

Hvis dette ikke er dual view hvad er det så? Hvad skal/kan side by side og up side down bruges til??

Lige pt gir det ingen mening for mig at der er 2 funktioner som ikke kan bruges?

Video på youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=TKtWlGchJJc
Af deco66
Hejsa

Kan tv'et egentlig konvertere alle ps3-spil til 3d, eller er det nogle helt specielle udgaver? Er ved at købe tv og vil gerne spille Fifa 11 i 3d :)

Ser det btw. godt ud med ps3 i 3d på din skærm?
8)
Af Marlowe
Interessant :) Spørgsmålet er om man kan ændre brillernes virkemåde, eller om den er "hardcoded"...
Af MicBWH
deco66 skrev:Hejsa

Kan tv'et egentlig konvertere alle ps3-spil til 3d, eller er det nogle helt specielle udgaver? Er ved at købe tv og vil gerne spille Fifa 11 i 3d :)

Ser det btw. godt ud med ps3 i 3d på din skærm?
8)
ja det ser ok ud.. Har kun afprøvet det i COD. Men jeg er sikker på der er andre spil hvor de kommer mere til gavn.
Af deco66
men er det tv'et der kan lave det om til 3d, eller er spillet specielt lavet til at kunne gå 3d ? :D
Af MicBWH
deco66 skrev:men er det tv'et der kan lave det om til 3d, eller er spillet specielt lavet til at kunne gå 3d ? :D
TVet kan umiddelbart lave det hele om til 3D. :-)
Af netfors
MicBWH skrev:Så har jeg lavet et lille videoklip.

Som man kan se er der to skærmbilleder. Et i hvert glas og ikke et i hver brille.

Hvis dette ikke er dual view hvad er det så? Hvad skal/kan side by side og up side down bruges til??

Lige pt gir det ingen mening for mig at der er 2 funktioner som ikke kan bruges?

Video på youtube:
Det er ikke dual view. De 2 funktioner er forskellige 3D standarder. Hvis du finder nogle 3D filmklip på youtube, vil du se at de fleste er i formatet side-by-side (sbs). Hvis du så afspiller disse filmklip i f. eks VLC player på din computer, kan du se af filmen består af 2 billeder ved siden af hinanden. Altså filmklippet fylder kun halvdelen af skærmen, men bliver vist 2 gange ved siden af hinanden. Hvis du så prøver at overføre dette klip til en usb nøgle, eller hdd, og afspiller det på dit tv, vil du se det samme. Så trykker du på 3D knappen på fjernbetjeningen, og vælger der hvor de 2 billeder er vist ved siden af hinanden (tror det er den midterste valgmulighed O_O ) så kan du se det bliver til 3D. Dette er side-by-side.
Up-and-down er det samme, også et 3D format hvor billederne bare er over og under hinanden i stedet for ved siden af hinanden :)

Det du oplever, er at tv'et kører dit spil skærm billede, som jo er splitscreen sammen til et billede, og derfor kan du se det ene billede i det ene glas, og det andet i det andet glas. Det er jo den måde de aktive 3D briller på. At vise det ene og så det andet billede meget hurtigt.
Men det er altså ikke dual view. Selvom jeg kan forestille dual view gør noget af det samme, og derved udnytter denne aktive 3D teknik 8)

Når I spiller kan I selvfølgelig lukke hver sit øje, men det bliver man nok træt af i længden 8)
Af MicBWH
netfors skrev:
MicBWH skrev:Så har jeg lavet et lille videoklip.

Video på youtube:
Det er ikke dual view. De 2 funktioner er forskellige 3D standarder. Hvis du finder nogle 3D filmklip på youtube, vil du se at de fleste er i formatet side-by-side (sbs). Hvis du så afspiller disse filmklip i f. eks VLC player på din computer, kan du se af filmen består af 2 billeder ved siden af hinanden. Altså filmklippet fylder kun halvdelen af skærmen, men bliver vist 2 gange ved siden af hinanden. Hvis du så prøver at overføre dette klip til en usb nøgle, eller hdd, og afspiller det på dit tv, vil du se det samme. Så trykker du på 3D knappen på fjernbetjeningen, og vælger der hvor de 2 billeder er vist ved siden af hinanden (tror det er den midterste valgmulighed O_O ) så kan du se det bliver til 3D. Dette er side-by-side.
Up-and-down er det samme, også et 3D format hvor billederne bare er over og under hinanden i stedet for ved siden af hinanden :)

Det du oplever, er at tv'et kører dit spil skærm billede, som jo er splitscreen sammen til et billede, og derfor kan du se det ene billede i det ene glas, og det andet i det andet glas. Det er jo den måde de aktive 3D briller på. At vise det ene og så det andet billede meget hurtigt.
Men det er altså ikke dual view. Selvom jeg kan forestille dual view gør noget af det samme, og derved udnytter denne aktive 3D teknik 8)

Når I spiller kan I selvfølgelig lukke hver sit øje, men det bliver man nok træt af i længden 8)
Tak for et brugbart svar. Nu blev forvirringen mindre.