Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Flatpanels.dk

Jeg har kigget på 2 forskellige tv som jeg godt kunne tænke mig, men ved ikke hvilken en af dem det skal være. håber i kan hjælpe, og så har jeg hørt lidt om det der nye DVB-T2 som måske kommer,er det noget man skal kigge efter når man køber tv ?

UE46D8005 - http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-h ... returnurl=

UE46C8705 - http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-h ... returnurl=[/b]
Af THM
D8005 er en 2011 model og c8705 er den udgående 2010 model
Af sirl
DVB-T2 er ikke noget du bør bekymre dig om...

For det første er det kun noget man bruger hvis du skal modtage luftbårne signaler som f.eks. fra Boxer. Og Boxer har ingen planer om at benytte <T2 i nær fremtid.

Jeg har selv et c8705, og er vanvittigt tilfreds med det. Har selv forsøgt at se den store forskel, men er kommet frem til at jeg personligt ikke ser nogen grund til at gå efter 2011 modellen...

Håber det hjalp lidt
Af lennon
sirl skrev:DVB-T2 er ikke noget du bør bekymre dig om...

For det første er det kun noget man bruger hvis du skal modtage luftbårne signaler som f.eks. fra Boxer. Og Boxer har ingen planer om at benytte <T2 i nær fremtid.

Jeg har selv et c8705, og er vanvittigt tilfreds med det. Har selv forsøgt at se den store forskel, men er kommet frem til at jeg personligt ikke ser nogen grund til at gå efter 2011 modellen...

Håber det hjalp lidt
Hvor har du set D8705 modellen ? De foreløbige test indikerer nemlig, at der er sket synlige forbedringer på 2011 modellen .
Og nu var det jo heller ikke just de mest fremragende test som C8005 fik på hverken Flatpanels,AVforums.com eller HDTVtest.co.uk .
Af sirl
Skal ærligt indrømme at det kun er via foreløbige tests og samsungs hjemmeside sammenligningen er foretaget... Men er så ovenud tilfreds med min c8705 at der skal mere til end det den nye model kan tilbyde...

Og så er der jo prisforskellen....
Af selliah
Vil give Sirl ret, jeg har set haft fjernsynet og oplevede ikke i så omfattende grad de problemer som de forskellige tests viste, muligvis er det blevet opdateret med firmware :)

D8000 ser super fed ud og det er klart der er kommet nyt, men jeg vil sige at det største fremskridt nok først kommer med OLED og ikke de "nye" led modeller, for der blev jo sagt det samme om 2010 modellerne i 2009 og sådan kan man jo fortsætte :)
Af Roenberg
8005`eren har foruden DVB-T2 også DVB-S2 tuner. Hvis du kan sætte en skål op, giver det adgang til mange FTA HD kanaler. Jeg ville ubetinget vælge denne model.
DVB-T2 indføres tidligst i Danmark fra 2015 ( iflg. SONY ) Så det er tvivlsomt om denne feature kan anvendes i DK. Bor man i Østdanmark kan den bruges til svenske kanaler.