Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BimBam
Jeg har lige fået et Samsung PS50C7705 ind ad døren, og jeg sidder nu og roder med kalibreringen.

Jeg har bestemt mig for at bruge Flatpanels egen anbefalede indstillinger, men der er et par punkter:

1. Jeg kan ikke ændre HDMI sortniveau. Den er bare grå og jeg kan ikke ændre indstillingen.

2. Jeg kan ikke finde ud af, hvor jeg skal slå Cinema Smooth fra.

3. Bør jeg bruge de samme indstillinger, når jeg ser TV kanaler?
Af Fredtoft
BimBam skrev:Jeg har lige fået et Samsung PS50C7705 ind ad døren, og jeg sidder nu og roder med kalibreringen.

Jeg har bestemt mig for at bruge Flatpanels egen anbefalede indstillinger, men der er et par punkter:

1. Jeg kan ikke ændre HDMI sortniveau. Den er bare grå og jeg kan ikke ændre indstillingen.

2. Jeg kan ikke finde ud af, hvor jeg skal slå Cinema Smooth fra.

3. Bør jeg bruge de samme indstillinger, når jeg ser TV kanaler?
1) Det er ikke meningen at man skal ændre HDMI sortniveau. Det er kun en mulighed hvis man fodrer skærmen med RGB. Hvis du har forbundet den med en afspiller via HDMI, så modtager den nu et component signal, og det er lige præcis hvad den skal. Du behøver altså ikke gøre noget yderligere.

2) Cinema Smooth er så vidt jeg husker fjernet fra menuen, hvis man ikke kører et 1080P24 signal ind i skærmen.

3) Ja, det bør du, men du er nok nødt til at indtaste indstillingerne både for TV og for hver HDMI indgang.
Af BimBam
Tak for hjælpen Fredtoft :)