Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mastodon
Mysen skrev:MKT snakker om optagefunktionen. Hvis du både skal have filer og mulighede for at optage på samme HDD, skal den deles op i 2 partitioner, da tv'et formaterer i et ukendt filsytem til optaget tv.

Tjek denne her.. :
http://www.macupdate.com/app/mac/26288/ ... r-mac-os-x
Hmm det skal godt nok ikke være nemt :-) det er måske nemmere at have en til hver ting så. I hvertfald når man ikke ved noget om det.
Af Mysen
Det er ikke noget problem på pc. Og det tvivler jeg på, at det er på mac. Det er jo nemmere at velcro en harddisk bag skærmen, end hele tiden at skulle skifte imellem dem.
Af Mastodon
Nå endte sku med det plasma tv alligevel :-) Damn det var en stor kasse den kom i, men nu har vi jo vores egen biograf :-) Syntes ikke at det var sådan lige til at komme i gang med den, men nu er det meste lykkedes.

Jeg købte en USB Dongle så jeg kunne bruge den trådløst. Men kan simpelthen ikke få den til at virke. Vi bruger en apple airport express, og har ingen problemer med at få, mac,bærbar,ps3,wii og xbox på med den helt almindelige kode til netværket. Men det skal åbenbart ikke være så nemt på mit nye tv. Nogen som har nogle ideer, til hvad der kan være galt?

Det er denne jeg købte PS50C7705.
Af mhca
Jeg har ingen problemer haft med at få UE46C8705 på trådløst med Samsung's dongle. Det eneste er, at der er større risiko for at taste koden forkert, når man skal gøre det på TV'et end på et normalt tastatur.
Måske et dumt forslag, men dobbeltkontroller, at du bruger store og små bogstaver rigtigt :-)

Giv endelig nogle kommentarer om dine erfaringer. Gerne om buzz, reflektioner osv.
Husk at retention kan være mere udpræget de første 1-300 timer.
Af Mastodon
mhca skrev:Jeg har ingen problemer haft med at få UE46C8705 på trådløst med Samsung's dongle. Det eneste er, at der er større risiko for at taste koden forkert, når man skal gøre det på TV'et end på et normalt tastatur.
Måske et dumt forslag, men dobbeltkontroller, at du bruger store og små bogstaver rigtigt :-)

Giv endelig nogle kommentarer om dine erfaringer. Gerne om buzz, reflektioner osv.
Husk at retention kan være mere udpræget de første 1-300 timer.
Der er ikke forskellige størrelser bogstaver i vores password, og ellers ville tvét vel også sige at det var der problemet var. Så stadig ingen wifi :-( Har søgt og søgt på nettet, men ingen løsning fundet!
Af Mysen
Kan du ikke lige beskrive, hvornår det går galt helt præcis...

Du smider din usb-dongle ind, og så søger du efter trådløse netværk. Og hvad så?
Finder du din router, og får du muligheden for at taste koden ind?
Skriver den at du ikke kan oprette forbindelse, eller er det bare din computer, der ikke kan finde tv'et?
Af mhca
Mastodon skrev: Der er ikke forskellige størrelser bogstaver i vores password, og ellers ville tvét vel også sige at det var der problemet var. Så stadig ingen wifi :-( Har søgt og søgt på nettet, men ingen løsning fundet!
Nej, TV'et vil da ikke kunne fortælle dig "du har fejl i koden her". Det er jo krypteret, så hvordan skulle den vide, at en eventuel fejl lå i forskel i store og små bogstaver. Men anyways... det er så ikke dit problem her.

Jeg har ikke rigtigt andre bud. Måske skal du forsøge at lege lidt i routerens opsætning og se om TV'et bliver mere accepterende.
Af Mastodon
Mysen skrev:Kan du ikke lige beskrive, hvornår det går galt helt præcis...

Du smider din usb-dongle ind, og så søger du efter trådløse netværk. Og hvad så?
Finder du din router, og får du muligheden for at taste koden ind?
Skriver den at du ikke kan oprette forbindelse, eller er det bare din computer, der ikke kan finde tv'et?
.

Jeg går ind netværk og vælger trådløst. Derefter ind i netværksopsætning og der står mit netværk allerede i toppen.Klikke på den og kommer så ind i valg af netværk, hvor jeg klikker på den igen. Indtaster koden , og så kommer den med slutter til netværk. Efter et minut siger den at tilslutning mislykkedes :-(
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Måske understøtter TVet ikke den kryptering du bruger. Er der MAC-filter på?
Af Mastodon
yakken skrev:Måske understøtter TVet ikke den kryptering du bruger. Er der MAC-filter på?
Aner ikke hvad mac filter er? Men som skrevet er det en airport express, jeg bruger. Men både pc,mac og diverse spil konsoler har ingen problemer. Så kan ikke se hvorfor tvét ikke skulle kunne ?