Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mysen
Der er VIRKELIG mange, der har erfaring med C7705 herinde. Prøv at søge i forummet. Jeg tror, det er den hyppigst optrådte skærm herinde sammen med Panasonics G20. Desuden er der test af Rasmus, samt en udmærket brugertest.

Hvis du skal have lidt plusser og minus fra en, der haft den i et halv år, så kan jeg lige nævne.

Perfekt:
SD billede - god scalering
Detaljegrad i HD
Gråtoner
Det originale vægbeslag, der gør det så nemt at komme til indgangene, selv om den er limet op ad væggen.

Godt:
DLNA, - understøtter (næsten) alt, hvad jeg byder den. Dog ikke fejlfri.
Farver
Bevægelseshåndtering
3D - ikke helt uden Crosstalk + anstrengende i længden. Men en ok oplevelse.
at den kan optage
God hastighed på menu og Allshare

Kunne være bedre:
Retention/midlertidig fastbrænding af billedet (skulle være i mindre grad på 63" modellen)
Sortniveau
Internet er har et fesent udvalg. Speedtest viser at jeg har 2500 kbit fra fjernsynet - 27.000 fra den bærbare, 30.000 på papiret. Den hentede fra en server i Randers :/. Det giver ventetid på eksempelvis Youtube.
Der kunne godt laves en Android Remote App, så man kunne bruge sit QWERTY tastetur på internetdelen. Galaxy S og Iphone kan.

Der skulle være tendens til linebleeding på 63" modellen. Jeg døjer selv kun med det ved meget gamle tegnefilm i dårlig kvalitet, f.eks. Alfons Åberg o.l. og har derfor ikke selv dette som et minus

Skidt:
Samsung har sendt alt for mange buzzene skærme på markedet i år. Dog ikke til mig.

Optagefunktionen:
- Der er et optageskilt i hjørnet af skærmen, når man optager, der ikke kan fjernes.
- Den starter ofte optagelserne 2 sekunder for tidligt hvilket resulterer i forkert programbeskrivelse.
- Man kan ikke sætte ekstra tid på til udsendelser.
- Den manuelle tidsindstilling fungerer fint, men kræver en GIGANTISK omvej at komme ind til.

Jeg kender ikke til brugeranmeldelser af PX950n. Kun til test på engelske AVforums.com.
Den har ca. samme billedkvalitet vil jeg tro. Taber lidt på den reflekterende front og de bagudvendte indgange. Vinder lidt på sortniveau, og så er der sikkert ikke det samme antal støjende modeller.