Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kratz
MigSelv skrev:Jeg vil forsøge, uden at overmale forskellen.
PZ800 er/var et rigtig godt tv, men VT20 er bare bedre ( især ved HD, og gode opskalerede SD dvd'ere ). Billedet er mere "crisp", bedre farver ( måske alene ud fra bedre kalibreringsmuligheder ). Sortniveauet gør også noget ved billedet, der får det til at se mere realistisk/nærværende ud.
Den store svaghed ved PZ800, ser jeg nu, eller rettere ser jeg ikke mere, det var fosforsløret.
Ved DVB-T SD har jeg svært ved at udpege en vinder, hænger tildels nok sammen med 8 ekstra tommer, og samme betragtningsafstand.
Der er kun et sted PZ800 er bedre, og det er lyden.
Super! Tak for det præcise svar :)
Jeg har ikke plads til 50 tommer pt, men når jeg flytter, forhåbentlig inden alt for længe kan tingene ændre sig, og så er det rart at vide hvor meget tingene har rykket sig.
VT20 ser helt bestemt rigtigt godt ud, men det er lidt svært at vurdere i butiksmiljø.
Jeg har været rigtigt glad for mit PZ800, som jeg har fået professionelt kalibreret. Jeg ved ikke om det er fordi jeg ikke kender så mange med plasma TV eller som får deres TV kalibreret, men det eneste TV jeg har set i stuemiljø med bedre billede er et Pioneer LX5090 (hvor farverne dog ikke var rigtigt præcise grundet manglende kalibrering).

Jeg købte det egentlig også mest på grund af lyden, da min bedre halvdel på det tidspunkt nægtede at tænde et anlæg for at se TV. Med en Harmony One er hun dog sidenhen blevet overbevist...
Fosforslør kan jeg ikke være så følsom overfor, for jeg har aldrig bemærket det på mit TV.
Der hvor jeg måske mest tænker billedet kunne forbedres er på sortniveauet, som er pænt, men kan blive en del bedre.
Af Freak1
Det er utroligt så mange der er skeptiske overfor 3D, Jeg har kun set et par film på mit 50" 3D TV og må sige det er en fed oplevelse, og for mig er der ingen tvivl om at det er kommet for at blive.