Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af noxity
Ikke nødvendigvis.

Til alm. 3D, burde der ikke være nogen forskel på at bruge et 1.3 eller et 1.4 HDMI-kabel.

Forskellen ligger i en audio-return channel og netværk. Nogle af disse funktioner har eksisterende 1.3 kabler allerede, men de er som sagt ikke nødvendige for at du kan se 3D.

Har du billed, og virker 3D, så er der ingen grund til at skifte kabel.
Af Supergris
Hvis der ikke følger et kabel med, skal ét sådan selvfølgelig erhverves. For at være på den sikre side, så køb et med HDMI 1.4 standarden.
Alt dette er sikkert oplyst i din brugs-manual...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej. 3D er understøttet af det der før hed HDMI 1.3 standarden. "Standard speed" kabler skulle derfor kunne gøre det afhængigt af hvor langt et kabeltræk du har behov for. Hvis du vil have audio return med i kablet (hvilket ikke er relevant for dit nuværende setup) så kan du gå op i "High speed" kabler, men efter man har afskaffet revisionsnumrene på disse kabler, så er det lidt uklart hvornår man får audio return + ethernet og hvornår man ikke gør.

Et billigt kabel, som dog giver dig hvad der svarer til HDMI 1.4 kompatibilitet kunne være:
http://www.av-cables.dk/billede_kabler/ ... 67_da.html
Af Guldmann
Jeg tillader mig lige at bruge denne tråd, da jeg er i tvil mht køb af HDMI kabel.

Jeg skal lave et træk fra min PS3 og til mit nye fjernsyn (formentlig Samsungs 8705). Det er et træk på ca. 12 meter, og jeg er nu i tvivl om hvad jeg skal vælge.

Jeg har haft kig på et ClickTronic High-Speed HDMI kabler med netværk - Det nye HDMI 1.4 kabel, 12,5 meter til 849,-

Men er i tvivl, om det er godt nok til et så langt træk.

Bør jeg vælge et 15 meter supra i stedet; Supra HDMI High Speed kabler - High-end HDMI kabel med små stik, garanteret fuld HD til 15 meter, 15 meter til 1199,-??
Af Guldmann
Tak for dit hurtige svar og link!
Det virker til at være en god pris, det er også optimalt med længden.
Så håber jeg bare, at det kører optimalt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du kigger på specifikationerne på AV-cables for hvert enkelt kabel, så er det angivet hvilke ting der understøttes i hvilke længder. Du har ikke behov for 2160p for at få 3D, så et billigere kabel kan også gøre det.
Af Mysen
ja, det var vist noget vrøvl, jeg fik sagt. Bare fordi, der sendes dobbelt så mange billeder, betyder det jo ikke at opløsningen fordobles...

Så er det billigste med 15 meters 1080p understøttelse nede på 300 kr.

http://www.av-cables.dk/billede_kabler/ ... 06_da.html