31. okt 2010, 08:34
Martin Sjøstrand skrev:Det er fuldstændig rigtigt, at man skulle synes, at panelerne er ens, men hvad jeg har læst fra forskellige sider, så synes dette nu ikke at være tilfældet. Jeg kan se retention på min efter at have haft menuen fra min Blu-Ray afspiller stående i blot nogle få sek. Når jeg så skifter næk, eller den går i "pause skærm" (sort skærm), kan jeg jeg se det. I dette tilfælde er det selvfølgelig væk igen lige så hurtigt. Kun en enkelt gang har jeg være lidt nervøs. Det var efter at Go' Morgen Danmark og Nyhederne havde kørt en times tid. Der kunne jeg blive ved med at se det lille digitalur nede i højre hjørne, hver gang der kom et billede med en ensartet farve i dette område. Det gik imidlertid væk igen ved at køre ruller. Jeg vil tro, at man på MIN skærm ville få store problemer hvis man yndede at spille på den.Jeg oplever til tider en del retention på min skærm, selv efter at den er kørt ind, men til det brug JEG har, er det slet ikke noget problem for mig.Det er sjovt, eller det er det jo ikke, men jeg oplever minimal retention, selv efter PS3 spil. Burde panelerne ikke have samme modstandskraft over for fænomenet, eller kan det sagtens variere fra skærm til skærm, af samme model?
Samsung PS50C7705, Samsung BD-P3600, Harman Kardon AVR4500, Audiovector front-, center- og baghøjtalere.