Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Er C7705 stadig en skidt skærm mht. retention og buzz?

Af ajhals
Martin Sjøstrand skrev:
Jeg oplever til tider en del retention på min skærm, selv efter at den er kørt ind, men til det brug JEG har, er det slet ikke noget problem for mig.
Det er sjovt, eller det er det jo ikke, men jeg oplever minimal retention, selv efter PS3 spil. Burde panelerne ikke have samme modstandskraft over for fænomenet, eller kan det sagtens variere fra skærm til skærm, af samme model?
Det er fuldstændig rigtigt, at man skulle synes, at panelerne er ens, men hvad jeg har læst fra forskellige sider, så synes dette nu ikke at være tilfældet. Jeg kan se retention på min efter at have haft menuen fra min Blu-Ray afspiller stående i blot nogle få sek. Når jeg så skifter næk, eller den går i "pause skærm" (sort skærm), kan jeg jeg se det. I dette tilfælde er det selvfølgelig væk igen lige så hurtigt. Kun en enkelt gang har jeg være lidt nervøs. Det var efter at Go' Morgen Danmark og Nyhederne havde kørt en times tid. Der kunne jeg blive ved med at se det lille digitalur nede i højre hjørne, hver gang der kom et billede med en ensartet farve i dette område. Det gik imidlertid væk igen ved at køre ruller. Jeg vil tro, at man på MIN skærm ville få store problemer hvis man yndede at spille på den.
Brugeravatar
Af Weissbier
Det eneste (lidt) alvorlige, som jeg har oplevet i forbindelse med retention, har netop også været på grund af DR's logo i nederste venstre hjørne under TV-Avisen. Hvis man ser det samme program hver dag, må man være forberedt at skulle køre rulleren engang imellem for at undgå fastbrænding.
Af Søren A
ikke nemt at stemme ...

men kan fortælle ...jeg oplever ingen buzz ....men retention oplever jeg mest når jeg afspiller blu-ray film (værst ved 3D film) men forsvinder hurtig :p . ved normal tv kikkeri og dvd er der ingen eller meget lidt (skal stå med næsen tæt på skærmen før jeg kan se det)
så¨jeg er stadig en glad samsung ejer ... :)
Af miko
Lidt udetaljeret afstemning,har aldrig haft buzz, men må desværre sige at retention stadig er markant på min 50". Jeg har oven i købet indtryk af at det er blevet værre efter de første 250 timer, lidt imod forventning. Så jeg kører ruller konstant for at "hærde" skærmen endnu.
Det tager under et halvt minut for at retention bliver synlig, heldigvis forsvinder det næsten ligeså hurtigt igen. Efter at have spillet ps3 er der meget tydelig retention, men det forsvinder hurtigt efter at have kørt rulleren.
Er temmelig træt af det går så hurtigt med retention, bare et halvt minut på tektstv, så er den gal...
Men hellere retention end dårlig visning af bevægelse og LED bleed og clouding.
Og det ER en rigtig god skærm, herlige blueray billeder, rigtig god håndtering af SD-(Tv)materiale.
Rigtig god 3D visning, både film og spil. Dog er 2D-3D featuren ret ligegyldigt.
Af miko
Lidt udetaljeret afstemning, men må desværre sige at retention stadig er markant på min 50". Jeg har oven i købet indtryk af at det er blevet værre efter de første 250 timer, lidt imod forventning. Så jeg kører ruller konstant for at "hærde" skærmen endnu.
Det tager under et halvt minut for at retention bliver synlig, heldigvis forsvinder det næsten ligeså hurtigt igen. Efter at have spillet ps3 er der meget tydelig retention, men det forsvinder hurtigt efter at have kørt rulleren.
Er temmelig træt af det går så hurtigt med retention, bare et halvt minut på tektstv, så er den gal...
Men hellere retention end dårlig visning af bevægelse og LED bleed og clouding.
Og det ER en rigtig god skærm, herlige blueray billeder, rigtig god håndtering af SD-(Tv)materiale.
Rigtig god 3D visning, både film og spil. Dog er 2D-3D featuren ret ligegyldigt.
Af Ellegaard74
Har kørt med denne skærm i noget over en måned nu, dog i 50" versionen.
Har ingen problemer med buzz what so ever.... Ingen gæster eller mig selv, hund og kat syntes at kunne høre noget.
Jeg kan høre en svag svag summen hvis jeg lytter bag på panelet, men eftersom tv'et hænger på væggen er det ikke noget der sker dagligt. :)

Ej heller retention er et problem. Har dog også været meget varsom under indkøring og har ikke spillet ps3 det første stykke tid.
Den første uge var der lidt tendens til retention, men det forsvandt hurtigt ved kanalskift. Nu er der stort set ikke mere, heller ikke efter 2½ times film, tv....
Af lennon
Der er indtil flere udsagn om, at der er reel forskel på 50" og 63" udgaven. Hvilket skulle være specielt synligt v gengivelse af sort og retention - med 63" som vinder . . .